• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Födelsedagspresenten frÄn frugan kom idag, GM-6900-1.
Visst kÀnner man skillnad pÄ vikten mellan denna och en vanlig DW-6900. Men bandet Àr mer följsamt sÄ den sitter ÀndÄ jÀttebra pÄ min smala vrist.
Är jĂ€ttenöjd, nu blev jag sugen pĂ„ guld versionen ocksĂ„.

IMG_5090.jpg

Tack för hjÀlpen och det mentala stödet gubbs! Efter en rejÀl mÄltid och en rensad arbetsplats gick det att med tungan mitt i munnen fÄ pÄ nato-adaptrarna med bara nÄgra milda svordomar. Nöjd!
IMG_20200715_194201-01.jpeg
Ser bra ut! Har aldrig prövat med NATO pĂ„ square. Vad tycker du? Är det behagligt och coolt, eller mer en gimmick? Hur blir det med höjden pĂ„ klockan?

Ser bra ut! Har aldrig prövat med NATO pĂ„ square. Vad tycker du? Är det behagligt och coolt, eller mer en gimmick? Hur blir det med höjden pĂ„ klockan?
Ett första intryck Àr att klockan kÀnns mycket "coolare" nu. Kanske Àr för att jag inte gillar gummi :) Den hÀr adaptern (frÄn Casio?) verkar bygga ganska mycket, zulu blev vÀldigt högt, ett seatbelt frÄn CNC bÀttre. Följde med ett tunt nato med avklippt flÀrp, det Àr nog bÀst. Kommer helt klart köra min pÄ nato, men ska leta lite efter andra adaptrar.
Bilder: 1 avklippt, 2 vanligt, 3 zulu och 4 seatbelt.
IMG_20200715_202744.jpg
IMG_20200715_202850.jpg
IMG_20200715_202958.jpg
IMG_20200715_203112.jpg

Senast Àndrad:
Ett första intryck Àr att klockan kÀnns mycket "coolare" nu. Kanske Àr för att jag inte gillar gummi :) Den hÀr adaptern (frÄn Casio?) verkar bygga ganska mycket, zulu blev vÀldigt högt, ett seatbelt frÄn CNC bÀttre. Följde med ett tunt nato med avklippt flÀrp, det Àr nog bÀst. Kommer helt klart köra min pÄ nato, men ska leta lite efter andra adaptrar.
Bilder: 1 avklippt, 2 vanligt, 3 zulu och 4 seatbelt.
IMG_20200715_202744.jpg
IMG_20200715_202850.jpg
IMG_20200715_202958.jpg
IMG_20200715_203112.jpg

Jag sÀger back to originalet... lÄgprofil, snyggast, enklast, bekvÀmast!

Senast Àndrad:
  • Like
Reactions: HSK
Tack! Nej, jag mailade och dom har inte denna modell inne. Hittade den pÄ en aktionssida. SÄldes som begagnad men det var plast kvar och nÀr jag registrerade den i appen sÄ började garantin gÀlla frÄn och med imorgon sÄ den kan knappt varit anvÀnd :)
Kul att den hamnade hÀr pÄ forumet, var sjÀlv lite sugen pÄ den:)

• Like
Reactions: Ncs
Födelsedagspresenten frÄn frugan kom idag, GM-6900-1.
Visst kÀnner man skillnad pÄ vikten mellan denna och en vanlig DW-6900. Men bandet Àr mer följsamt sÄ den sitter ÀndÄ jÀttebra pÄ min smala vrist.
Är jĂ€ttenöjd, nu blev jag sugen pĂ„ guld versionen ocksĂ„.

IMG_5090.jpg
Bra fru, bra klocka. Grattis!

Är det nĂ„gon som har erfarenhet av relojesdemoda? Jag har för mig att @Fujoor brukar rekommendera dem men tĂ€nkte pĂ„ hur det ser ut med leveranstid osv. Ganska drygt och aningen oseriöst med en site helt pĂ„ spanska dĂ€r till och med betalningssidan Ă€r pĂ„ spanska trots att engelska Ă€r instĂ€llt som sprĂ„k. o_O

Är det nĂ„gon som har erfarenhet av relojesdemoda? Jag har för mig att @Fujoor brukar rekommendera dem men tĂ€nkte pĂ„ hur det ser ut med leveranstid osv. Ganska drygt och aningen oseriöst med en site helt pĂ„ spanska dĂ€r till och med betalningssidan Ă€r pĂ„ spanska trots att engelska Ă€r instĂ€llt som sprĂ„k. o_O
Köpte en G-shock förra Äret. Inga problem, leveransen tog en vecka.

Kör med Google translate. Jag brukar skriva till honom pÄ insta om jag har frÄgor. Han Àr snabb pÄ att svara. Leveranser har tagit 2-4 dagar.

Köpte en G-shock förra Äret. Inga problem, leveransen tog en vecka.
Kör med Google translate. Jag brukar skriva till honom pÄ insta om jag har frÄgor. Han Àr snabb pÄ att svara. Leveranser har tagit 2-4 dagar.
Det Àr inga problem pÄ det viset men det kÀnns ÀndÄ lite oseriöst att man inte ens tas till en engelsksprÄkig betalsida. Hur som helst, tack för svar. :happyhappy: BestÀllde vid 12 och fick kolli-ID vid 13 sÄ det verkar vara snabba puckar!

Tillbaka
Topp