• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ja!
DSC_0948.JPG
:hilarious::hilarious::hilarious:

Mycket intressant och kÀnde igen mig mycket, har ocksÄ varit klocknörd i 20-25 Är. LÄg Àven pÄ F10 1991 som nÀrskydd. Intressant tid.:)
NSKY borde egentligen ocksĂ„ fĂ„ lov att bĂ€ra basker! Det tyckte mĂ„nga av mina plutonskamrater pĂ„ sin tid. Generellt var vi nog snĂ€ppet för mycket lökar för att förtjĂ€na detta :) Intressant nog köpte jag min första ”riktiga” klocka som jag kan minnas nĂ€r jag gjorde lumpen, en Citizen tror jag.

• Like
Reactions: S.L
Först skulle jag köpt hÀrifrÄn https://www.ebay.co.uk/itm/114242010049 men det fanns inte i lager pÄ lÀnge pga fladdermöss osv sÄ jag köpte den hÀr istÀllet https://a.aliexpress.com/_dUGYLyV. Det blev fladdermus-problem Àven hÀr och det tog typ 1,5 mÄnad :meh:
Skiljer ca 600kr, tull inrÀknad.
Tack för lÀnken, gillar dock lite mer svarta stealth men Àr lite sugen pÄ att ge klockan mer vikt, men ska definitivt tÀnka pÄ saken :)

La en bildhÀnvisning till de (flesta) klockor/modeller som nÀmns i avsnittet i trÄden om Urbildningsradion ifall det kan vara av intresse: https://klocksnack.se/threads/en-ti...urbildningsradion.107741/page-12#post-3429932
Bra avsnitt. TÀnkte pÄ det om att testa sin g-shock i frysen. Det har hÀnt att jag ibland har glömt min sittandes pÄ styret pÄ min snöskoter. Har en bild efter att den hade blivit kvar dÀr ute i typ tvÄ veckor mitt i vÀsterbottensvintern. Mycket kallare Àn i vanlig frys men aldrig nÄgra problem :D
DSC_0030.JPG

Postade den bilden i nÄgon sportlovstrÄd i vintras tillsammans med bilder frÄn alla som Äker slalom med sin yahtmaster eller guldpanna :D

Jag vill ocksÄ slÀnga in beröm till @S.L för ett hÀrligt avsnitt, Àntligen ett podavsnitt med G-shock! Schönt att höra lite dialekt ocksÄ, det vÀrmer en annan norrlÀnning i exil :)

Senast Àndrad:
Haha, ja det slog mig ocksÄ nÀr jag lyssnade att jag kanske satt nytt rekord för anvÀndandet av den termen/h. :D
Det Àr sagt med mycket (sjÀlv)insiktsfull kÀrlek iaf!
Jag Àr iaf med dig nÀr det gÀller den termen. Den som intalar sig att man "behöver" ett armbandsur (för att inte tala om tvÄ eller fler...) idag har nog litet problem med sin realitetstestning... Vi Àr sÄledes en sorts idioter allihopa, ha ha! Ett glatt vansinne Àr det hur som helst. Kom att tÀnka pÄ ett inlÀgg som jag snappade upp nÄgonstans; att ha fler Àn hundra klockor Àr överdrivet! :cool:

Är detta "aged IP" varianten? Och i sĂ„ fall, hur bra Ă€r den?
Det stÀmmer :) Fick den igÄr sÄ det Àr lite tidigt att uttala sig redan. Normalt sett avskyr jag fejkpatina, men denna Àr faktiskt snygg och Àn sÄ lÀnge gillar jag den, framför allt uppskattar jag att den inte Àr sÄ blank som de andra stÄlisarna.

Det stÀmmer :) Fick den igÄr sÄ det Àr lite tidigt att uttala sig redan. Normalt sett avskyr jag fejkpatina, men denna Àr faktiskt snygg och Àn sÄ lÀnge gillar jag den, framför allt uppskattar jag att den inte Àr sÄ blank som de andra stÄlisarna.

Var det du som knep den som @Hans B 1955 slÀppte lite försynt hÀr i trÄden?

Tillbaka
Topp