• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Detaljrikedomen Àr mÄnga! Tavlan har ett hÀrligt djup och jag har granskat den med en lupp. Perfektion pÄ alla nivÄer.
Landfönstret har en relief som pÄminner om DD onyx!

IMG_20200722_101449.jpg

upload_2020-7-22_10-43-37.png

Allt Àr relativt ;) . Personligen tycker jag det Àr mer barockt att man gör en Heritage av en klocka ifrÄn 1935, gör den i större storlek och med safirglas, samma urÄldriga teknik under skalet, för att sedan kalla den modern och ta över 30K. DÀrmed INTE sagt att jag tycker priserna Àr rimliga överlag pÄ andra klockor. Det Àr som det Àr, men jag brukar (ibland) försöka stÀlla logiska vÀrden mot varandra, dÄ ligger mekaniska Schweizare oftast dÄligt till...

Senast Àndrad:
upload_2020-7-22_10-43-37.png

Allt Àr relativt ;) . Personligen tycker jag det Àr mer bizzart att man gör en Heritage av en klocka ifrÄn 1935, gör den i större storlek och med safirglas, samma urÄldriga teknik under skalet, för att sedan kalla den modern och ta över 30K. DÀrmed INTE sagt att jag tycker priserna Àr rimliga överlag pÄ andra klockor. Det Àr som det Àr, men jag brukar (ibland) försöka stÀlla logiska vÀrden mot varandra, dÄ ligger mekaniska Schweizare oftast dÄligt till...
Fair point. Den dÀr Àr ju dessutom sned! ;)

AnvÀnder nÀstan uteslutande min GW-5000, men har blivit vÀldigt sugen pÄ en titan-camo. Hur Àr reptÄligheten?
3211BEC2-7B1D-4C3D-A9E4-EC1D9037D096.jpeg
Min Àr fortfarande oskuld trots att den bÀrs ett par dagar/vecka och har sÄ gjort sen den skaffades. Nu sliter jag iof inte klockor speciellt hÄrt sÄ jag kanske Àr en dÄlig referens, nÄgon* hade vÀl lyckats?

Min Àr fortfarande oskuld trots att den bÀrs ett par dagar/vecka och har sÄ gjort sen den skaffades. Nu sliter jag iof inte klockor speciellt hÄrt sÄ jag kanske Àr en dÄlig referens, nÄgon* hade vÀl lyckats?

- Den Àr ju DLC-belagd, sÄ det Àr vÀl sÄ bra det kan bli (har inte fÄtt nÄgra mÀrken pÄ min i alla fall).

@Sonnyboy har ju repat sin litetgranna :

https://klocksnack.se/threads/officiella-g-shocktrÄden.24037/page-967#post-3418816

Kan inte svara för hur camon Àr men min svarta har hÄllit sig oskadd Àn sÄ lÀnge, men den anvÀnds ju i rotation med andra klockor plus att jag nog Àr hyfsat försiktig med mina klockor.
LÄter ju lovande. AnvÀnder mina ungefÀr pÄ samma sÀtt. Hade en guld-stÄlis tidigare. Riktigt hÀrlig, men den var ju helt hopplös gÀllande repor.

LÄter ju lovande. AnvÀnder mina ungefÀr pÄ samma sÀtt. Hade en guld-stÄlis tidigare. Riktigt hÀrlig, men den var ju helt hopplös gÀllande repor.
Jag skulle nog vÄga pÄstÄ att de i titan hÄller finishen bÀttre Àn de i stÄl. De polerade bitarna Àr kÀnsliga pÄ stÄlisarna, men allt gÄr att repa om man riktigt försöker, ha ha!

Tillbaka
Topp