• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

plexan

Cartier
Jag tycker det Àr sÄ coolt att man kan fÄ en sÄn stabil klocka för sÄn liten peng. Helst skulle jag vilja ha en Àldre dw-5600 med foxfire texten eller en DW-5600C "speed" med screwback. Men man kan inte hitta allt för ett bra pris.
Ja jag hÄller med! Jag skulle inte vilja vara utan mina mekaniska ur, men om jag var tvingad att bara fÄ Àga en klocka tror jag nog jag skulle ta en G-shock faktiskt.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
G-shocken fick följa med Àven ikvÀll!

img_2548-jpg.348497
 

swedentrade

Breitling
Sugen som f.. pÄ en Mudmaster. Just tanken pÄ hur den skulle klara allt om apokalypsen kommer.
Min fru undrar lite vad jag skall ha den till, antyder möjligtvis att jag inte kommer överleva vÀrldens undergÄng tillrÀckligt lÀnge för att ha nytta av att veta tid, höjd och Ät vilket hÄll norr ligger.
FÄr slita pÄ min trotjÀnareunder tiden..
image.jpeg
 

Subsec

Rolex
2-Faktor
Efter ha lÀst i trÄden sÄ blev jag ocksÄ riktigt sugen pÄ en G-Shock men alltid varit lite tveksam till att ha en klocka i plast. Slösurfade pÄ olika G-Shocks och hittade en GST-S100. Inget snack, köpte en direkt :) Bild kommer nÀr jag fÄtt hem den!
 

Odishon

Friends of KS
Köpte en MTG senast i Tokyo. En G1000D. Slantade drygt nio lök för den lokal valuta. Ville ha en bruksklocka som komplement till mina vintage klockor. Var dock pĂ„ vippen att köpa en av deras nya mud resistant modeller ocksĂ„. Ångrar mig idag sĂ„ klart men hade bara mĂ„let köparen klocka per resa.

Som bruksur Àr min G-shock rÀtt sÄ saftig. Tror den vÀger 250g eller sÄ. Men ett halvÄr med nÀstan daglig anvÀndning Àr det minimalt med synligt slitage/skador. Trots jag dragit den i vÀggar, dörrkarmar etc.

Den Àr avancerat enkel med "fÄ" funktioner. Alla dock för tidmÀtning. Trivs med den och Ängrar inte köpet
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    171.4 KB · Visningar: 70

Fujoor

Patek
2-Faktor
Jag tycker vi borde slÄ ihop G-shock och casiotrÄden. Det blir sÄ rörigt med tvÄ olika. Ny postar jag iaf denna hÀr (Àven om det inte Àr en g-shock).

PRW-3000. Med kompass, altimeter, barometer och temperaturmÀtare. Visar Àven solupp och solned. Atomsynk och solladdning. VÀger knappt nÄgonting och sitter förvÄnansvÀrt bra pÄ armen utan att vara för stor. Den skall fÄ hÀnga med pÄ lite Àventyr snart.

Strecket som syns nedan, som Àr pÄ vÀg uppÄt Àr barometer trenden. Den visar pÄ att det kommer bli fint vÀder :)

DSC_0069.jpg
DSC_0077.jpg
 

vonbahr

Har fÄtt baka en pizza pÄ menyn
2-Faktor
För nÀrvarande har jag tre st. G's.. Efter att ha jÀmfört mudmaster med rangeman, kan jag konstatera att om jag blev tvungen att bara ha en av de tvÄ, skulle det utan tvekan bli rangeman. BÄda Àr riktigt coola men rangeman Àr mer anvÀndbar och kÀnns mer som en klassisk g-shock.
Min tredje G Àr en grön frogman :) bara för att den Àr en av de svalaste g-shocks som finns.
Jag hade tidigare Àven en MTG, men den fick jag aldrig riktigt nÄgon kÀnsla för och sÄlde den till @tojjetok om jag inte missminner mig(?)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Topp