Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
-Tiden kÀnns "off"....Jag tyckte tiden kÀndes lite off nÀr jag kÀkade frukost imorse. Tydligen har min 5610 nÄgon gÄng under natten hoppat till 00:00 den 1 januari. Har nÄgon annan rÄkat ut för det? Batteriet Àr pÄ High och den har inte radiosynkat. Radiosynk fÄr den bara till nÀr jag sover med klockan pÄ armen.
Jag kÀnner inte igen gubben. Tror du att jag blivit bortförd av aliens? Det verkar rimligt att det Àr nÄgot sÄdant som kan fÄ min pÄlitliga g-shock att tappa tiden.-Tiden kÀnns "off".
-PÄlitlig elektronisk utrustning har satts ur spel, nattetid.
-"Missing time".
-IntrÀffar nÀr du sover med klockan pÄ armen.
Det finns bara en möjlig förklaring...
![]()
![]()
Ja, rÀtt modell!
Absolut. Alla mina G-Shocks Àr jdm modeller.En frÄga som nÄn kanske kan svara pÄ? Köpte precis en japansk version av en Rangeman med radiosignaler och undrar hittar den signalen i Sverige fast det Àr en japansk version?
Tackar och skulle hÀlsa fr ploprof..Absolut. Alla mina G-Shocks Àr jdm modeller.
En frÄga som nÄn kanske kan svara pÄ? Köpte precis en japansk version av en Rangeman med radiosignaler och undrar hittar den signalen i Sverige fast det Àr en japansk version?
Grymt, tack..Alla klarar de 6 signalerna stöds oavsett svenak/europe-modell, kinesisk eller japansk. Modulerna Àr likadana i alla versioner av klockorna..
En frÄga som nÄn kanske kan svara pÄ? Köpte precis en japansk version av en Rangeman med radiosignaler och undrar hittar den signalen i Sverige fast det Àr en japansk version?
Ok tack..NÀr du fÄr hem klockan, det första du mÄste göra Àr att stÀlla in hemstaden och SEN lÄta den synkas sÄ den kÀnner av tysk / engelsk atomklocka!
Vet inte om det stÀmmer men hört att batteriet i solceller hÄller lÀngre Àn ett vanligt batteri (10Är). Dvs att solcellsbatteriet hÄller 15-20Är och att nÀr den Àr fullt uppladdad hÄller den i 6mÄn i total mörker utan att behöva laddas..Det tycks finnas tvÄ splittade lÀger hÀr. De som Àr för vanligt batteri hÀvdar att ett tioÄrsbatteri hÄller lika lÀnge som en TS (uppladdningsbar) batteri. Till slut förlorar den uppladdningsbara batteriet prestanda menar man och efter tio Är mÄste du ÀndÄ köpa ett nytt batteri. Men om du inte hÄller pÄ och drÀnerar batteriet genom att anvÀnda lampan i tid och otid kan ju batterierna hÄlla mycket lÀngre Àn sÄ. Detta gÀller ju Àven vanliga batterier. De som Àr för TS tycker det Àr skönt att slippa tÀnka pÄ att batteriet kan plötsligt dö nÀr man Àr ute i vildmarken.![]()
Vet inte om det stÀmmer men hört att batteriet i solceller hÄller lÀngre Àn ett vanligt batteri (10Är). Dvs att solcellsbatteriet hÄller 15-20Är och att nÀr den Àr fullt uppladdad hÄller den i 6mÄn i total mörker utan att behöva laddas..![]()
Ăssh inget o tĂ€nka pĂ„. Att byta batteriet om 10,15 eller 20Ă„r kostar max 200-300kr. Det Ă€r det minsta problemet.Det kan mycket vĂ€l stĂ€mma, men batteriet slits ju ut sĂ„ smĂ„ningom och behĂ„ller laddningen sĂ€mre. JĂ€mför med mobilens batteri som tĂ„l kanske 400 fulla laddningscykler innan prestandan blir mĂ€rkbart kass. SĂ„ lĂ€nge du inte missbrukar lampan och alarm tror jag att solar klarar mer Ă€n tio Ă„r utan problem.
Faktum Àr ju att dom första solar modellerna som kom Àr ju strax över 10 Är. Inga modeller som har failat vad jag vet.Vet inte om det stÀmmer men hört att batteriet i solceller hÄller lÀngre Àn ett vanligt batteri (10Är). Dvs att solcellsbatteriet hÄller 15-20Är och att nÀr den Àr fullt uppladdad hÄller den i 6mÄn i total mörker utan att behöva laddas..![]()
Ăssh inget o tĂ€nka pĂ„. Att byta batteriet om 10,15 eller 20Ă„r kostar max 200-300kr. Det Ă€r det minsta problemet.![]()
Köpte denna jdm version som ej sÀljs i Europa, sjukt snygg. Nu invÀnta den bara..![]()
![]()
DÄ fÄr man vÀl köpa en ny G-shockOm 20 Är kanske batterierna inte Àr kompatibla med dagens ghocks.