• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Nej, aftermarket combi band var inget för mig.
Fixade tillbaka originalbandet. Sunburst displayen Àr verkligen fin.
Har fortfarande inte bestÀmt mig om jag ska flytta över guld displayen till denna.

IMG_5788.JPG
Jag tycker den ser ett perfekt ut som den Àr? Vilken menar du nÀr du sÀger guld?
 

Urtyp

Audemars
Jag tycker den ser ett perfekt ut som den Àr? Vilken menar du nÀr du sÀger guld?

Flytta över den guldiga displayen frÄn DW-5735D. Eftersom jag har bÄda klockorna.

1613162124633.png

HĂ„ller med, klart den Ă€r vĂ€rd en guldmodul. Alla andra i den serien fick guld. 😎

 

Daion

Panerai
2-Faktor
Godafton pÄ er alla!
Har varit en lĂ„ng dag idag med mkt att göra men nu fĂ„r jag vila lite. 😊

Har en hel del PM att svara pĂ„ men ville kika in hĂ€r och heja samt visa upp dagens ”nya” som anlĂ€nt. Grymt fin och bekvĂ€m som attan. đŸ€—
Tack sĂ„ mycket @-RI- ! 😊

C977BBBE-BA86-4C7D-8195-80922FA933C6.jpeg
8FA8E23E-C5CE-44DF-BC29-E413901E8B93.jpeg
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Nu kĂ€nde jag mig gammal igen😁
Hade jag googlat hade jag sluppit dumstrutenđŸ™„đŸ„ł

Ytterligare ett Ă„lderstecken nĂ€r man inte automatiskt frĂ„gar Google om allt 🙃

Och hÀr kommer nÀsta.

En Stekarsub đŸ•ș

745C3F29-ED63-4A49-B9AE-9D6EC05A379B.jpeg

E353D293-20BA-4887-9707-D79579A5BE84.jpeg


Har haft jubileumsmodellen tidigare. Annan polering pÄ denna, vilket uppskattas.

Fan vad bra stÄlisarna Àr.

Grattis till StureplansstĂ„lisen 😍
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Godafton pÄ er alla!
Har varit en lĂ„ng dag idag med mkt att göra men nu fĂ„r jag vila lite. 😊

Har en hel del PM att svara pĂ„ men ville kika in hĂ€r och heja samt visa upp dagens ”nya” som anlĂ€nt. Grymt fin och bekvĂ€m som attan. đŸ€—
Tack sĂ„ mycket @-RI- ! 😊

C977BBBE-BA86-4C7D-8195-80922FA933C6.jpeg
8FA8E23E-C5CE-44DF-BC29-E413901E8B93.jpeg
Tack sjÀlv! Hoppas du kommer att trivas med den, coolast pÄ stranden blir du garanterat ;)
 

AKELA

Cartier
Godmorgon, kÀra Shockers. Undrar om det finns original gummi keepers till g shock klockor??? Lika breda och lika fina som metal band hÄllare som sitter pÄ alla Gs?
 

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Godmorgon, kÀra Shockers. Undrar om det finns original gummi keepers till g shock klockor??? Lika breda och lika fina som metal band hÄllare som sitter pÄ alla Gs?
Du menar keepern som hÄller flÀrpen pÄ bandet? Av alla jag haft Àr det bara Rangeman som haft i metall, övriga har haft gummi/resin eller vad det nu Àr i olika kvalitet. Inkluderar Mudmaster, Mudmaster och Gulfman.
SĂ„ det borde alltsĂ„ finnas en uppsjö. Om jag förstod din frĂ„ga rĂ€tt? 🙂
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Jag menade den hÀr detaljen
Till vilken modell vill du ha?
Borde ju finnas tÀnker jag. Metallarna, nÀr jag köpt extra, ligger pÄ 18, 20 eller 22mm bredd. :)
Exempel: 22mm insida, typ Rangeman
 
Senast Àndrad:
Idag bĂ€r det av till lite olika bilhandlare. Kia, Skoda, Volkswagen och Toyota Ă€r pĂ„ agendan. Tar gĂ€rna emot era tankar kring dessa mĂ€rken 😁
DFEB645E-F33E-4B27-91F5-F900E9F81ECF.jpeg
Asiaterna gör det bÀst bortsett frÄn ett fÄtal mÀrken. BÄde Toyota och Kia (och dÀrmed Hyundai ocksÄ) Àr stabila.

VAG koncernens bilar hade jag aldrig köpt sjÀlv, tjejen har iof en Golf 1.4tsi frÄn 2014 som aldrig strulat under de 3.5 Ären hon haft den. VW's infotainmentsystem Àr dessutom mest lÀttanvÀnt i min mening.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Skulle sÀga att alla Àr bra bilmÀrken. Kör just nu en passat 1.4t som jag Àr mycket nöjd med

Asiaterna gör det bÀst bortsett frÄn ett fÄtal mÀrken. BÄde Toyota och Kia (och dÀrmed Hyundai ocksÄ) Àr stabila.

VAG koncernens bilar hade jag aldrig köpt sjÀlv, tjejen har iof en Golf 1.4tsi frÄn 2014 som aldrig strulat under de 3.5 Ären hon haft den. VW's infotainmentsystem Àr dessutom mest lÀttanvÀnt i min mening.
Vi har en Polo frÄn 2015 som andrabil och den har fungerat exemplariskts! Dock Àr VWs nypriser vÀldigt höga, blir det VW sÄ fÄr den ha gÄtt ett par tusen mil.

Det lutar mest Ă„t Kia Ceed just nu, 209kkr inkl 7 Ă„rs nybilsgaranti. TrĂ„kigt och tryggt. 😁
 

lulemarcus

Panerai
Vi har en Polo frÄn 2015 som andrabil och den har fungerat exemplariskts! Dock Àr VWs nypriser vÀldigt höga, blir det VW sÄ fÄr den ha gÄtt ett par tusen mil.

Det lutar mest Ă„t Kia Ceed just nu, 209kkr inkl 7 Ă„rs nybilsgaranti. TrĂ„kigt och tryggt. 😁
Dottern har en ceed av Àldre Ärsmodell, riktigt fin bil. KÀnslan Àr att kvalitet Àr snudd pÄ japanskt
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Idag bĂ€r det av till lite olika bilhandlare. Kia, Skoda, Volkswagen och Toyota Ă€r pĂ„ agendan. Tar gĂ€rna emot era tankar kring dessa mĂ€rken 😁
DFEB645E-F33E-4B27-91F5-F900E9F81ECF.jpeg

Min personliga Äsikt om mÀrkena ifrÄga:

Kia = hÄllbar men trÄkig
Skoda = ok
Volkswagen = ok, men dyrare Àn Skoda
Toyota = bra, men sÄ trÄkig att klockorna stannar

Du fÄr bÀttre komfort i européerna men bÀttre ekonomi med asiaterna.
 

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Vi har en Polo frÄn 2015 som andrabil och den har fungerat exemplariskts! Dock Àr VWs nypriser vÀldigt höga, blir det VW sÄ fÄr den ha gÄtt ett par tusen mil.

Det lutar mest Ă„t Kia Ceed just nu, 209kkr inkl 7 Ă„rs nybilsgaranti. TrĂ„kigt och tryggt. 😁
Vi har Ceed som förstabil, uttagen ny 2013. Är vĂ€ldigt nöjda med den faktiskt och det som har varit bekymmer har utan problem gĂ„tt pĂ„ garantin. SĂ„ nöjda sĂ„ vi skaffade en till Kia som andrabil ocksĂ„ đŸ‘đŸ»
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Idag bĂ€r det av till lite olika bilhandlare. Kia, Skoda, Volkswagen och Toyota Ă€r pĂ„ agendan. Tar gĂ€rna emot era tankar kring dessa mĂ€rken 😁
DFEB645E-F33E-4B27-91F5-F900E9F81ECF.jpeg

Är partisk till japanska/koreanska bilar. Vill du slippa bli skinnad av verkstaden sĂ„ satsa pĂ„ Toyota/Honda/Subaru/Kia/Hyundai.

Honda kÀnns vÀldigt prisvÀrda dÄ deras bilar inte Àr lika populÀra i Sverige och andrahandsvÀrdet Àr dÀrefter.

Ontopic: lÄnade en leksak av gumman sÄ att trÄksuben kan ladda :)

PXL_20210213_081127329.jpg
 
Topp