• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

ekke

Panerai
2-Faktor
Heads up. Åker ut pĂ„ KS och Tradera i helgen.

Edit: Uppdaterad bild...
1000005929.jpg
 
Senast Àndrad:

Derix

Patek
2-Faktor

Robanjo

Omega
2-Faktor
Funderar pÄ att slÀppa en av mina g-shocks men vad gÀller med moddar som förestÀller/imiterar kÀnda g-shock referenser? FÄr jag sÀlja pÄ kocksnack? Vart gÄr grÀnsen för kopia sÄ att sÀga
 
Senast Àndrad:

Nygren

Audemars
2-Faktor
Om alla delar Àr original frÄn Casio borde det vara lugnt, vÀl?
Precis. Moddar Àr inga problem. Inte heller AM-grejer som inte Àr casiomÀrkta (om jag fattat rÀtt). Det Àr först nÀr det kommer AM-grejer som Àr casiomÀrkta som det inte Àr tillÄtet att sÀlja, eller ens publicera bilder pÄ
 

Urtyp

Audemars
Funderar pÄ att slÀppa en av mina g-shocks men vad gÀller med moddar som förestÀller/imiterar kÀnda g-shock referenser? FÄr jag sÀlja pÄ kocksnack? Vart gÄr grÀnsen för kopia sÄ att sÀga
SÄ lÀnge det stÄr vad du annonserar (typ tredjepartsdelar osv) och inte försöker sÀlja som original Àr det helt ok.
Vad som inte Àr ok Àr piratdelar, dvs tredjepartsdelar med t.ex. tryckt Casio/G-Shock logga.
Reglerna Àr ganska glasklara skulle jag sÀga.

Edit: Äh sist pĂ„ bollen.
 

Dan1jel

Panerai
2-Faktor
Blev en gwg till ifrĂ„n @Sonnyboy , behövdes lite kĂ€rlek sĂ„ som att smörja upp knapparna, och de sĂ€ger ja dĂ„ Ă€r nog fan sista gĂ„ngen 😅 dessa smĂ„ j*vla c-clips som man bara andas till sĂ„ flyger det ivĂ€g... Glad att jag fick ihop allt och den fungerar lika bra som ny. Dock behövs en ny sensor men fĂ„r se om jag bestĂ€ller sĂ„dan eller om jag ska ha den som bester (kĂ€nner jag mig sjĂ€lv rĂ€tt sĂ„ bestĂ€ller ja sensorn inom nĂ„gra dagar, ja menar, vem vill inte ha alla funktionerna nĂ€r det Ă€r enkelt Ă„ lösa 😅).
1000001488.jpg
1000001479.jpg
1000001486.jpg
1000001485.jpg
1000001480.jpg
1000001483.jpg
 
Topp