Knacka/krossa mycket, skala under vattenNu orkar jag inte lÀngre .. den eviga Àggskalandet dödar mig... jag Àter 4 kokta Àgg dagligen.
Ni som har höns... pĂ„fĂ„glar... emu... casuarer... strutsar ....HJĂLP!
Hur skalar man enklast ett Àgg ?
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Knacka/krossa mycket, skala under vattenNu orkar jag inte lÀngre .. den eviga Àggskalandet dödar mig... jag Àter 4 kokta Àgg dagligen.
![]()
Gör ÀggröraNu orkar jag inte lÀngre .. den eviga Àggskalandet dödar mig... jag Àter 4 kokta Àgg dagligen.
![]()
Med tesked, vÀnd den med konkava sidan mot Àgget och in under den tunna hinnan, dÄ glider skalet av liksom.Nu orkar jag inte lÀngre .. den eviga Àggskalandet dödar mig... jag Àter 4 kokta Àgg dagligen.
![]()
Den lÀr vÀl dyka upp i Europa snart. Otroligt sugen. Finns som coming soon pÄ Casio Englands hemsidaJaha, var köper man GA-2100MNG billigast/smidigast? Den blÄa sÄ klart!
![]()
Jag har klarat mig pÄ bara superlim ÀnsÄlÀnge.Viktigaste att ha med sig pÄ surftrip. Men man ska inte heller glömma jod och vÀteperoxid sÄ man riktigt tar död pÄ all skit innan man limmar ihop.
FrĂ„n Nespresso maskinenâŠ.Nu blir det till att Ă„ka hem och dricka en kopp svart eller?
Han bör ju fÄ den innan mig dÄ min har fÄtt vÀnta in nÄgra kompisar innan fÀrden kunde gÄ vÀsterut
Rent hypotetiskt sÄ kan man ha halkat till pÄ kööööööp-knappen pÄ en blÄ.... Ska bli spÀnnande att se hur den Àr irl.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
MRG-B2100B-1AJR | CASIO
G-SHOCKăźæäžçŽă©ă€ăłă§ăăăMR-Găă·ăȘăŒășă MRG-B2100ăŻăG-SHOCKăźèćăąăă«2100ă·ăȘăŒășă«ăă ăăăźéć±çŽ æăäœżçšăăŠäžčćż”ă«äœăäžăăăąăă«ă§ăă è€éăȘćœąç¶ăźăăŒă«ă27ćăźéšćă§æ§æăăăŒăăăšă«çްéšăŸă§ç çŁšăæœăăăšăă§ăăăăé«ăèłȘæă«ä»äžăăŸăăăăŸăăćŒ·ćșŠăźé«ăăă«ăăŹăŒăăčăă©ăŻăăŁăŒă§ăăăŒă«ăăăă«ăŻăă©ăăăšćçăźèŒăăæă€ăšăăăăăăłăăȘăȘăłăăăăăłăă«ăŻé«ă祏ćșŠăæăĄăȘăăć ć·„æ§ă«ćȘăăăăżăłćéăDAT55GăăæĄçšă ăă¶ă€ăłéąă§ăŻéĄéąä»äžăăć€çšăăDLCăłăŒăăŁăłă°ăæœăăăšă§ăă©ăăŻă«ă©ăŒă«èŒăăć ăăŸăăă...www.casio.com
Bra att de inte har glömt skruvlim den hÀr gÄngen.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
MRG-B2100B-1AJR | CASIO
G-SHOCKăźæäžçŽă©ă€ăłă§ăăăMR-Găă·ăȘăŒășă MRG-B2100ăŻăG-SHOCKăźèćăąăă«2100ă·ăȘăŒășă«ăă ăăăźéć±çŽ æăäœżçšăăŠäžčćż”ă«äœăäžăăăąăă«ă§ăă è€éăȘćœąç¶ăźăăŒă«ă27ćăźéšćă§æ§æăăăŒăăăšă«çްéšăŸă§ç çŁšăæœăăăšăă§ăăăăé«ăèłȘæă«ä»äžăăŸăăăăŸăăćŒ·ćșŠăźé«ăăă«ăăŹăŒăăčăă©ăŻăăŁăŒă§ăăăŒă«ăăăă«ăŻăă©ăăăšćçăźèŒăăæă€ăšăăăăăăłăăȘăȘăłăăăăăłăă«ăŻé«ă祏ćșŠăæăĄăȘăăć ć·„æ§ă«ćȘăăăăżăłćéăDAT55GăăæĄçšă ăă¶ă€ăłéąă§ăŻéĄéąä»äžăăć€çšăăDLCăłăŒăăŁăłă°ăæœăăăšă§ăă©ăăŻă«ă©ăŒă«èŒăăć ăăŸăăă...www.casio.com
Godmorgon
![]()
Han bör ju fÄ den innan mig dÄ min har fÄtt vÀnta in nÄgra kompisar innan fÀrden kunde gÄ vÀsterut![]()
HÄller med. Frogman bör man ha. Jag Àr vÀldigt svag för GWF-A som dessutom sitter otroligt mycket bÀttre Àn GWF-D. I synnerhet pÄ lÀnk som denna. Tycker Àven att GWF-A pÄ band sitter fint, men inte lika bra.En Frogman Àr vÀl vad som bör finnas i varje G-shockares samling. Men de flesta Àr stora. Hur ser baksidan pÄ din modell ut? Hur lÄng Àr den platta ytan tills det börjar vika av?
HÄller med. Frogman bör man ha. Jag Àr vÀldigt svag för GWF-A som dessutom sitter otroligt mycket bÀttre Àn GWF-D. I synnerhet pÄ lÀnk som denna. Tycker Àven att GWF-A pÄ band sitter fint, men inte lika bra.
SÄhÀr ser den ut. Cirka 40 mm mellan ÀndlÀnkarna
![]()
FOMO pÄ den blÄ för migEftersom jag Àr snÄ..., jag menar sparsam för att jag egentligen har köööööpstopp sÄ blev det japanska postens allra billigaste/lÄngsammaste transport. Hur lÄngsam den var visste jag dock inte dÄ, men tÀnk er seglats med djonk och efterföljande kamelkaravan pÄ sidenvÀgen vÀsterut... Men det blir en fin julklapp!
Rent hypotetiskt kan jag ha drabbats av FOMO och bestÀllt en vit ocksÄ.![]()
Yes, den röda strÀckan Àr cirka 40 mm.Tack! AlltsÄ betydligt kortare Àn Rangeman 9400. Och ca 5mm lÀngre Àn Mudman 9500.
Om du menar den röda strÀckan ca 40mm?
![]()