• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

126711CHNR

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

NRE

Vacheron
2-Faktor
Behöver inte momsa för företagsutgifter mig veterligen :D (Gibraltar FTW)
Om du köpt in den via ett företag så borde den rimligtvis säljas via ett företag? Eller missar jag nåt i gällande lagstiftning? (Vilket såklart är möjligt och då tar jag tillbaka).
 
  • Like
Reactions: bvb
Bedrövligt beteende att först be om råd på ett entusiastsforum och sen försöka kapitalisera på forumkamraterna.

Testa Blocket för här e du rökt :cigar:
 

Pontusk

Omega
Bedrövligt beteende att först be om råd på ett entusiastsforum och sen försöka kapitalisera på forumkamraterna.

Testa Blocket för här e du rökt :cigar:

Menade givetvis inte att kapitalisera på råd från andra. Nu gav ju tråden ingenting och dessutom var det inte min avsikt att sälja den direkt om det inte var för att jag fångade en Hulk nästan direkt efter. Tycker att det gör sig bättre med nuvarande klockor jag har än att behålla GMT:n.
 

Uret24

Cartier
Fult sätt att utnyttja forumet genom att be om råd för ett köp som ändå bara handlar om att sälja över list och tjäna pengar på forumskamrater
Jag kan hålla med om att det inte är ok att starta en tråd om hjälp enbart för att kunna tjäna pengar på sitt köp, i såna fall tycker jag att man får hitta sina kanaler på egen hand. I det här fallet påstår ju Pontus att detta inte var ambitionen och då kan jag inte se något fel i det hela. Om jag exempelvis hade kommit över en Hulk för listpris och tröttnat på den redan efter 1 vecka hade det varit ren idioti att sälja för list när den går för betydligt mycket mer, tycker jag.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag kan hålla med om att det inte är ok att starta en tråd om hjälp enbart för att kunna tjäna pengar på sitt köp, i såna fall tycker jag att man får hitta sina kanaler på egen hand. I det här fallet påstår ju Pontus att detta inte var ambitionen och då kan jag inte se något fel i det hela. Om jag exempelvis hade kommit över en Hulk för listpris och tröttnat på den redan efter 1 vecka hade det varit ren idioti att sälja för list när den går för betydligt mycket mer, tycker jag.
Godtrogen much?
 

Pontusk

Omega
Jag kan hålla med om att det inte är ok att starta en tråd om hjälp enbart för att kunna tjäna pengar på sitt köp, i såna fall tycker jag att man får hitta sina kanaler på egen hand. I det här fallet så påstår ju Pontus att detta inte var ambitionen och då kan jag inte se något fel i det hela. Om jag exempelvis hade kommit över en Hulk för listpris och tröttnat på den redan efter 1 vecka hade det varit ren idioti att sälja för list när den går för betydligt mycket mer, tycker jag.

Jag vill inte reta upp någon och det var verkligen inte min avsikt när jag köpte klockan att jag skulle sälja den direkt. Tyvärr blev det så då jag fick tag i en klocka jag mycket hellre vill ha. När jag frågade om väntelista på klockan så var det för att jag ville köpa och använda den.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag vill inte reta upp någon och det var verkligen inte min avsikt när jag köpte klockan att jag skulle sälja den direkt. Tyvärr blev det så då jag fick tag i en klocka jag mycket hellre vill ha. När jag frågade om väntelista på klockan så var det för att jag ville köpa och använda den.
Du fattar att det är en typ 1 av 50 som går på den skiten va? Och med det så bränner du dig inför alla andra.
 

Pontusk

Omega
Jag tror att de flesta här kan känna igen sig i att man får en större craving på en annan klocka. Att det föll sig så väl för mig att jag då redan satt med en väldigt eftertraktad klocka som säljs långt över listpriset skulle jag säga är tur.
De flesta här har nog tjänat pengar på klockor, oavsett om det är syftet eller inte. Få här som listar klockor till ett lägre pris än marknadspriset.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag tycker såna här trådar och faktiskt hela beteendet belyser något rätt fint (som alla missar). TS frågade för mindre än en månad sedan om klockan i fråga och konsensus var att det skulle ta sju svåra år. Mindre än en månad senare har TS klockan i fråga efter att ha hittat den hos AD i Florida. Klockorna finns uppenbarligen där ute hos AD med plast på.

Vad är ni mest arga över? Att TS vill dega lite (vilket i mina ögon är helt ok) eller att ni ställt er på lista hos en AD som mest använder er för att trygga försäljning den månaden en buss kinesiska turister kör fel?
Alla de som säljer nya inplastade ”omöjliga” klockor de hittat inom några månader bevisar ju att det inte är speciellt svårt att få tag i dem, bara att ringa till lite fler AD än de vanliga trötta? Svårt att se varför man skulle vara så upprörd egentligen...
 

Pontusk

Omega
Du fattar att det är en typ 1 av 50 som går på den skiten va? Och med det så bränner du dig inför alla andra.

Ledsen att du känner så. Tillfälligheterna är många och jag har förklarat situationen. Jag ska bekänna att jag hade svårt att bestämma mig vilka klockor som skulle vara kvar i samlingen och givet hur ovanlig klockan är så var det ett svårt val att göra.

Tycker inte att folk ska bli så arga för att jag får en premium på priset. Det var inte min avsikt men prisuppgångarna på Rolex är givetvis en anledning till varför många handlar klockorna. Jag är väl knappat ensam om att tjäna pengar på en klocka?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp