• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

126711CHNR

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ledsen att du känner så. Tillfälligheterna är många och jag har förklarat situationen. Jag ska bekänna att jag hade svårt att bestämma mig vilka klockor som skulle vara kvar i samlingen och givet hur ovanlig klockan är så var det ett svårt val att göra.

Tycker inte att folk ska bli så arga för att jag får en premium på priset. Det var inte min avsikt men prisuppgångarna på Rolex är givetvis en anledning till varför många handlar klockorna. Jag är väl knappat ensam om att tjäna pengar på en klocka?
Återigen, det är bara att skippa skitsnacket. :)
 
Klockan (Klockorna?) är hämtad hos AD i USA, köpt via ett företag som är registrerat i Gibraltar, av en person som nu vill sälja klockorna här i Sverige, nya och inplastade. Det låter precis som en tillfällighet, ren tur och ett sug efter klockorna och inte alls som utstuderat pengamakeri :D
 

Pontusk

Omega
Klockan (Klockorna?) är hämtad hos AD i USA, köpt via ett företag som är registrerat i Gibraltar, av en person som nu vill sälja klockorna här i Sverige, nya och inplastade. Det låter precis som en tillfällighet, ren tur och ett sug efter klockorna och inte alls som utstuderat pengamakeri :D

Gibraltar har ingen skatt eller moms så det är nog ingen kotte där som bryr sig faktiskt...
 

Pontusk

Omega
Jag kan ta den för list. Du kan behålla lådan.

Den dagen jag hittar någon annan ny sportrolex för listpris här på forumet så kanske jag börjar tänka om :). Tills dess; utbud och efterfrågan.

Intressant att så många anser sig ha rätt att köpa till listpris. Måste finnas massa annonser att klaga på då? Köpte ett par daytonas för ett år sedan, långt över listpris men vill man ha något så får man betala för det. I alla fall i Rolex värld där strypt produktion och stängda AD:s är vardag för att göra klockorna mer hypade. Dont hate the player, hate the game.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Den dagen jag hittar någon annan ny sportrolex för listpris här på forumet så kanske jag börjar tänka om :). Tills dess; utbud och efterfrågan.

Intressant att så många anser sig ha rätt att köpa till listpris. Måste finnas massa annonser att klaga på då? Köpte ett par daytonas för ett år sedan, långt över listpris men vill man ha något så får man betala för det. I alla fall i Rolex värld där strypt produktion och stängda AD:s är vardag för att göra klockorna mer hypade. Dont hate the player, hate the game.
Rätt och rätt. Erbjöd dig att betala vad du (förmodligen?) betalat. Anser inte att klockan är värd mer än så. Däremot är det kanske någon som betalar mer än så.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag har förr ansett att det är ok att tjäna en hacka men nu känner jag bara att detta gamande efter mera cash varken är gentlemannamässigt eller förenligt med entuisiasm för hobbyn. Detsamma gäller de stollar som köper för långt över listpris och hjälper till att överhetta marknaden.
 

NickG

Cartier
Kul tråd, ser inget fel i det trådskaparen gör så länge det finns köpare, nu kollar inte jag på klockor i denna prisklassen iofs så om jag var drabbat hade jag kanske tyckt annorlunda.
Av ren nyfikenhet, vad är listpriset på den trådskaparen la ut till försäljning för 165k?
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Kul tråd, ser inget fel i det trådskaparen gör så länge det finns köpare, nu kollar inte jag på klockor i denna prisklassen iofs så om jag var drabbat hade jag kanske tyckt annorlunda.
Av ren nyfikenhet, vad är listpriset på den trådskaparen la ut till försäljning för 165k?
125300 enligt Rolex hemsida
 

PNM

Panerai
Den dagen jag hittar någon annan ny sportrolex för listpris här på forumet så kanske jag börjar tänka om :). Tills dess; utbud och efterfrågan.

Intressant att så många anser sig ha rätt att köpa till listpris. Måste finnas massa annonser att klaga på då? Köpte ett par daytonas för ett år sedan, långt över listpris men vill man ha något så får man betala för det. I alla fall i Rolex värld där strypt produktion och stängda AD:s är vardag för att göra klockorna mer hypade. Dont hate the player, hate the game.

Jag håller med dig. Det känns som ett riktigt sucker’s game. Utstuderat av Rolex, utstuderat av alla mellanhänder. I slutändan en sucker.
 
Senast ändrad:

PNM

Panerai
Jag har för övrigt inget emot att marknaden sätter priset, vad jag har emot är detta medvetet slemmiga manipulerande av människors psykologi och oärliga uppsåt.
 

eeee

Cartier
2-Faktor
För att stilla min nyfikenhet, ni som är emot att folk tjänar en hacka, i de flesta fall gällande nyare Rolex över listpris;
Är det att det sker här på KS, att säljaren bidrar till hypen/galenskapen eller vad beror det på, att det antas att man faktiskt inte alls gillar klockor utan bara ser profit?
Inte menat drygt utan är uppriktigt intresserad.
Skulle ni tex hoppa en splirrans Daytona från AD till list för att ni inte gillar modellen? Eller skulle ni köpa och sälja till entusiast för +-0 eller tjäna pengar på att gå efter marknadspris?
Som sagt, uppriktigt intresserad hur tankarna går.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
För att stilla min nyfikenhet, ni som är emot att folk tjänar en hacka, i de flesta fall gällande nyare Rolex över listpris;
Är det att det sker här på KS, att säljaren bidrar till hypen/galenskapen eller vad beror det på, att det antas att man faktiskt inte alls gillar klockor utan bara ser profit?
Inte menat drygt utan är uppriktigt intresserad.
Skulle ni tex hoppa en splirrans Daytona från AD till list för att ni inte gillar modellen? Eller skulle ni köpa och sälja till entusiast för +-0 eller tjäna pengar på att gå efter marknadspris?
Som sagt, uppriktigt intresserad hur tankarna går.
Personligen skulle jag aldrig köpa något jag inte vill ha själv. Alltså skulle jag inte köpa en Daytona till listpris bara för att sälja vidare. Korkat? kanske, om man tycker pengar är så himla viktigt så tycker man säkert det. Själv är jag inte rik och kanske är detta en förklaring till varför. Men jag trivs med mitt liv, jag trivs med att inte jaga pengar i varje situation. Vill andra göra det så är det deras ensak, men jag tycker de kan göra det på blocket istället.
 

PNM

Panerai
För att stilla min nyfikenhet, ni som är emot att folk tjänar en hacka, i de flesta fall gällande nyare Rolex över listpris;
Är det att det sker här på KS, att säljaren bidrar till hypen/galenskapen eller vad beror det på, att det antas att man faktiskt inte alls gillar klockor utan bara ser profit?
Inte menat drygt utan är uppriktigt intresserad.
Skulle ni tex hoppa en splirrans Daytona från AD till list för att ni inte gillar modellen? Eller skulle ni köpa och sälja till entusiast för +-0 eller tjäna pengar på att gå efter marknadspris?
Som sagt, uppriktigt intresserad hur tankarna går.

I detta fall tycker jag inte TS gjort något fel i sig men jag tycker hela upplägget med att sätta i system ”limiterade” upplagor, med AD-pimpar, kösystem, playerz och suckers känns lite ofräscht för en anrik hantverksbransch.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Är så förbannat jävla trött på det här vinstsökandet. Det ploppar upp en ny tråd om dagligen relaterade till rolex kötider, priser och tillgänglighet.

Klart som fan alla vill göra vettiga affärer, men det här... Det verkar ju inte ens finnas anstymmelse till intresse för klockor, utan för en bra deal. Köp aktier då för helvete och sluta smutsa ner klocksnack, för intresserade av klockor, det är ni ju fan inte.
 

RobVintage

Panerai
Är så förbannat jävla trött på det här vinstsökandet. Det ploppar upp en ny tråd om dagligen relaterade till rolex kötider, priser och tillgänglighet.

Klart som fan alla vill göra vettiga affärer, men det här... Det verkar ju inte ens finnas anstymmelse till intresse för klockor, utan för en bra deal. Köp aktier då för helvete och sluta smutsa ner klocksnack, för intresserade av klockor, det är ni ju fan inte.
Sluta fjanta nu va!
Du får gärna sälja dina klockor under marknadsvärdet jag gör mig gärna en hacka varför ska man skämmas över det? Köper allt jag kommer över till vettigt pris som jag kan sälja dyrare det är lite utav en hobby, känns det jobbigt för sig så skit i att läsa bara, enkelt!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp