• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

126711CHNR

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

JoeBravoe

Cartier
Eftersom man INTE fick andra att göra jobbet åt en själv så spelar man alltså oförstående när någon påpekar detta.
Sedan geni-släpper man information om hur klockor och gibraltarupplägg fallit ner i ens knä i hopp om att forumets medlemmar saknar slutledningsförmåga.
Sen lägger man in en semi-motattack där man berättar att kanske de flesta tjänat pengar någon gång på klockor. Kanske finns också lite avundsjuka.
Allt detta för man inte kan erkänna att man endast var ute efter att tjäna pengar (och ogenerat spara tid genom att fråga ks).
Sedan kommer kvittot på att man delvis lyckats, när försvararna tycker att man minsann ska få göra sig en hacka på klockor. Som om det vore poängen i det här fallet.

Jag tackar för underhållningen. :)
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Oh the irony :)

ajabaja.png
 
Sluta fjanta nu va!
Du får gärna sälja dina klockor under marknadsvärdet jag gör mig gärna en hacka varför ska man skämmas över det? Köper allt jag kommer över till vettigt pris som jag kan sälja dyrare det är lite utav en hobby, känns det jobbigt för sig så skit i att läsa bara, enkelt!
Här handlar det ju mer om ett utstuderat jagande efter populära modeller för att direkt sälja dvs nasare, inte direkt samma sak som att man köpt en 1675 för 10 år sedan och nu säljer den till dagens marknadsvärde. Poängen är ju att få är intresserade av klockor i sig utan endast ser det som en affärsrörelse vilket är jäkligt trist för dem som gillar klockor och har det som hobby och kanske inte har möjlighet att hoppa med "riskkapitalisterna" när de hausar upp priserna till långt över listpris (för redan dyra klockor).

När man sedan kommer till ett entusiastforum och ställer frågor endast för att profitera gör ju det dessvärre att de kunniga på forumet ledsnar på att svara vilket leder till att de med uppriktigt intresse också de möts med skepsism och avsaknad på hjälp/svar vilket i sin tur leder till ett sämre forum. Det är ju inte som att detta är en engånghändelse och visst TS får ta mycket av den uppdämda irritationen vilket kanske inte är rätt men tittar man runt så är ju nästan var och varannan ny tråd kring vilken kommer tappa minst, vilken har bäst potential att öka i värde, vad är kötiden osv osv. tror fasen folk tröttnar till slut när det inte handlar om att köpa klockor man vill ha utan endast att maximera sin vinst eller minimera förlust. De tankarna bör inte vara de drivande i ett entusiastforum enligt mig.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Här handlar det ju mer om ett utstuderat jagande efter populära modeller för att direkt sälja dvs nasare, inte direkt samma sak som att man köpt en 1675 för 10 år sedan och nu säljer den till dagens marknadsvärde. Poängen är ju att få är intresserade av klockor i sig utan endast ser det som en affärsrörelse vilket är jäkligt trist för dem som gillar klockor och har det som hobby och kanske inte har möjlighet att hoppa med "riskkapitalisterna" när de hausar upp priserna till långt över listpris (för redan dyra klockor).

När man sedan kommer till ett entusiastforum och ställer frågor endast för att profitera gör ju det dessvärre att de kunniga på forumet ledsnar på att svara vilket leder till att de med uppriktigt intresse också de möts med skepsism och avsaknad på hjälp/svar vilket i sin tur leder till ett sämre forum. Det är ju inte som att detta är en engånghändelse och visst TS får ta mycket av den uppdämda irritationen vilket kanske inte är rätt men tittar man runt så är ju nästan var och varannan ny tråd kring vilken kommer tappa minst, vilken har bäst potential att öka i värde, vad är kötiden osv osv. tror fasen folk tröttnar till slut när det inte handlar om att köpa klockor man vill ha utan endast att maximera sin vinst eller minimera förlust. De tankarna bör inte vara de drivande i ett entusiastforum enligt mig.
Borde verkligen vara REGEL på avplastning och cert som behålls.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Problemet är att ett visst folk är så märkliga enligt mig att de gärna betalar summor på så kallade ”eftertraktade” klockor (trots de fortfarande tillverkas..) som säljarna prövar och chansar på.... De fick förstås napp... Nu ”tror” alla att de är värt så där mycket...
På grund av folkets dumhet kommer alltfler utnyttja detta kommersiellt..
En tråkig utveckling
 

Pontusk

Omega
Jo visst tar de in skatt. Om du köpte klockan momsfritt i USA skall du väl betala 12% i importskatt om du plockar in den i Gibraltar och säljer den där, gör du inte det utan tar in klockan i Sverige skall du betala svensk moms och tull.

Inte köpt momsfritt i USA + att det är en avgift och inte en skatt på Gibraltar.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Inte köpt momsfritt i USA + att det är en avgift och inte en skatt på Gibraltar.
De kallar det för import Duty. Sen hur man översätter det eller ser på det är väl upp till var och en.

Men om du nu säljer klockan i GIB så är det alltså ditt pris plus svensk moms och tull en presumtiv svensk köpare skall betala, alltså vad det nu blir, +50% på list?

Man tycker att det i sånna fall bör stå i annonsen, blir ju ganska mycket mer än priset i annonsen.

Edit: Är det inte jävligt dumt att köpa den med moms i USA om du är Gibraltarian eller svensk och skall sälja den i Europa? Det är ju att slänga tiotusentals kronor i sjön eftersom du ändå måste betala här också om du tar ut klockan från USA
 
Senast ändrad:

POO

Panerai
Släpp Gibraltar, sluta vara så butthurt över priser på köp och sälj, sluta tro på myten om entusiaster som bara är in it för klockorna och sluta speciellt tro att dessa skulle ha något intresse i trötta keramiska rollar.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp