• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1675 tråden, har vi någon?

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Dax att väcka denna fina tråd :)

Nån myntade uttrycket "GMT Master Lakrits" när jag postade en bild på denna. Tycker det var klockrent :)

Lakrits!
image.jpeg


Hur är statusen på 1675-innehavet här idag? Hur många har vi? 15? 35?
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Dax att väcka denna fina tråd :)

Nån myntade uttrycket "GMT Master Lakrits" när jag postade en bild på denna. Tycker det var klockrent :)

Lakrits!
image.jpeg


Hur är statusen på 1675-innehavet här idag? Hur många har vi? 15? 35?
Ja, det har vart lite stiltje i den här tråden. Men jag har kvar min den är bara inne på service så blir inga nya bilder på ett tag.
 

Esquared

Cartier
Var en riktig projektklocka denna. Först såg den ut som skräp och sen hade jag den uppolerad av en duktig gammal urmakare. Sedan något år senare så testade jag lasra den. Observera att den förmodligen hade kunnat poleras liknande direkt även utan att det lades tillbaka metall.

1b.jpg

2a.jpg

2b.jpg

3a.jpg

3b.jpg

4a.jpg

4b.jpg

5a.jpg

5b.jpg

6a.jpg

6b.jpg

7a.jpg

7b.jpg

Hur ser/såg klockan ut i ihopmonterat tillstånd?
 

Esquared

Cartier
Min nyfikenhet över hur min nya 1675:a skulle klä sig på ett nytt jubilee gick överstyr - och givetvis tar det emot endel att gå in på Robban och lägga en beställning på ett armband som känns rätt jävla överprisat?! Jag var främst rädd att kontrasten mellan skicken (nytt armband på gammal klocka) skulle bli alltför påtaglig. Dock blev jag mäkta förvånad över hur perfekt 550-ändfästena låstes i boetten - jag var ändå förberädd på visst spel mellan luggarna och fästena, men icke..

Nåväl - här kommer lite bilder:
IMG_4580.jpg


IMG_4585.jpg

IMG_4586.jpg
 

Esquared

Cartier
Skojaren har antingen inte märkt eller väljer bara att inte nämna att urtavlan blivit relumad eller modifierad på något sätt - riktigt illa av Christies..
 
  • Like
Reactions: JLW
Topp