• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

2018 års sommarklocka.

Troligen någon form av Day-Date eftersom det är en riktigt fin modell helt enkelt. Trivs bra med den här. Den funkar till allt! :)
20180129_145406-01.jpeg
[/QUOTE

Finns inte mycket som slår detta, riktigt bra post.

Ja, det där kan ju vara den perfekta PO'n kanske. Vad säger vågen med den på? Minns att Hebbe kontaktade mig när han skulle sälja en men vid det tillfället kunde jag inte tacka ja. Samma ex?
Har inte vägt, men är mycket lätt, tex. jämfört med mig titan Panna så är denna mycket lättare.
Inte samma ex, har dock ägt även Hebbes ex:), men sålde den och ångrade, så fick köpa nytt från AD.

Tack! Luktar det skumt eller är det OK tycker du? Hur känns tjockleken och hur pass bekvämt är det? Ledsen om jag är jobbig :angel:

Haha! Ingen fara alls. Är ingen van användare av gummiband men skulle säga att det luktar typ... gummi... :p Luktar inte så mycket över huvud taget tycker jag. Det är mjukt, men ända ganska grovt. Mer silikonfeeling än gummi. Mycket skönare än originalgummit till skx. Passformen är förstås inte 100% som du kan se på bilden. Luggarna ligger liksom lite högre än bandet.

Det hade varit nice om jag hade haft ett Crafter Blue att jämföra med men tyvärr.

Är det värt 149kr fraktfritt. Tveklöst.:D

Blir nog å varva lite men dessa kommer nog användas mest:) funderar på att köpa ett gummiband till Seikon ett orange kanske:) är det någon som vet en bra hemsida som har gummiband med viklås helst?
B1625F82-6754-4D73-878F-D559421E86EF.jpeg

Jag har funderat på detta ett tag nu, men är inte rubriken lite felaktig? För de allra flesta (finns säkert någon här inne som låtsas vara en OWG (klockvärldens största myt för övrigt;)) för en sommar) av oss här inne pratar vi väl ändå inte "sommarklocka" utan snarare "sommarklockor"?
Upp med en hand alla som kommer att använda endast en klocka under sommaren!:D

Får väl plocka fram ngt gult eller orange när solen letar sig fram, eller så går jag all black när solbrännan fastnat ordentligt :)
Sub pvd.jpg

Med vänlig hälsning
Ola G

Tillbaka
Topp