• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

2018 års sommarklocka.

Off shore camo är en lämplig kandidat
26072769_160494331244604_6401253016401346560_n.jpg
De e nått gött med den jäkeln! Hade den inte kostat multum hade jag nog velat ha den, kanske nånstans gömd i klocklådan som guilty pleasure, alternativt denna
image.jpeg

Såg denna. Vill ha den blå till sommaren. :hungry:
Screenshot_20180204-205322~2.png

Hmm nu står samurai högre i kurs hos mig, stort fan av crafter blues gummin. Pepsi till sommaren kanske vore något :)

Annars missade jag i min förra post någon form av större dykare (helm är ju bara ”42mm”), det brukar ofta ramla in någon sådan. Återstår se om det blir så i år med!

Nu var det några år sen jag hade en PO men då var den blå med liquid metal gjord i titan. Har det ändrats? Jag gillade den jag hade, bekväm men 45,5 är så förbenat stort. Jag gillar min nuvarande SMP chrono men rackarns vad den är hög och tung. Det är det som gör att jag överväger att byta ut den men det är ju fränt att en kan använda kronon under vatten och det är argumentet för att behålla den.

Den där som jag och Stefan hade var gjord i stål, vet faktiskt inte om de finns i titan? Tror inte det. Fanns ju äldre i titan vet jag men tror inte de har det nya urverket som sitter i dessa. @Stefan S har nog bättre koll än mig :)
Min o Makkans var i 43,5 med 8900 och keramisk tavla, den i titan som @Hoffa visar är i 42 med 8500 och (tror jag) inte keramisk tavla. Jodå, Omega släppte en titanversion i 43,5 samtidigt och den ser ut så här. Titantavla, tyvärr får jag säga att jag är inte helt såld på dess utseende.

ALL min klockrelaterade fokus för 2017 har vänts mot ett enda mål. Lär inte få veta förrän just i sommar om jag får en tilldelad mig; men allt annat är totalt bortglömt tills jag vet..

Bronzo.png

Skrev ovanstående i tråden om sommarklockor 2017..

Det visade sig till slut att jag lyckades knipa min efterlängtade Bronzo. Jag fick dock inte leverans förrän i oktober 2017, så nu är det sommaren 2018 som gäller i stället!

IMG_7667.JPG
IMG_8758.JPG

..och så färskare bilder bland annat inkluderande lite patina :)

IMG_0980.JPG

IMG_1691.JPG
IMG_1704.JPG
IMG_1695.JPG
IMG_1696.JPG
IMG_1703.JPG

Senast ändrad:
Min o Makkans var i 43,5 med 8900 och keramisk tavla, den i titan som @Hoffa visar är i 42 med 8500 och (tror jag) inte keramisk tavla. Jodå, Omega släppte en titanversion i 43,5 samtidigt och den ser ut så här. Titantavla, tyvärr får jag säga att jag är inte helt såld på dess utseende.
Yes, min är 42mm, titan, 8500 liquid metal bezel.
Tavlan tror jag är målad?

Vart hittade du länken? Letar efter en med :)
I klocklådan för band och länkar. Min egen låda alltså. :) Är en länk som legat ett tag och jag har ingen aning var den kommer från, är helt omärkt. Men med lite fix och slipning av end-länkarna tyckte jag det blev bra. Matchar boetten och är ungefär lika sliten också.

Tillbaka
Topp