• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

30WGApril

TibbeTabb

Panerai
2-Faktor
Eftersom jag är för vek för att hänga på OWGMARCH gänget som nu är på upploppet så startar jag en annan utmaning.
En som främjar klockbyten eller snarare kräver ett byte var dag.

30WGApril dvs 30st olika klockor på 30 dagar. Med början första April.

Detta för att en stor del av samlingen ska få samma uppmärksamhet. Och för att våga ta fram de där dammsamlarna som bara ligger.

Kanske även ett sätt att erkänna för sig själv att samlingen är i överkant. 😉

Den som vill får gärna hänga med så länge de känner för det.


Bjuder på en liten teaser bild på en hel del av de som kommer synas här i April.
Det är en spretig samling mellan nytt och gammalt, stort och smått, stilrent och ja..😉

IMG_20210327_093921__01.jpg
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Eftersom jag är för vek för att hänga på OWGMARCH gänget som nu är på upploppet så startar jag en annan utmaning.
En som främjar klockbyten eller snarare kräver ett byte var dag.

30WGApril dvs 30st olika klockor på 30 dagar. Med början första April.

Detta för att en stor del av samlingen ska få samma uppmärksamhet. Och för att våga ta fram de där dammsamlarna som bara ligger.

Kanske även ett sätt att erkänna för sig själv att samlingen är i överkant. 😉

Den som vill får gärna hänga med så länge de känner för det.


Bjuder på en liten teaser bild på en hel del av de som kommer synas här i April.
Det är en spretig samling mellan nytt och gammalt, stort och smått, stilrent och ja..😉

IMG_20210327_093921__01.jpg
Ska bli riktigt kul att följa denna tråd! Du har så oerhört många fina klockor @TibbeTabb 👌
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Har haft en lös tanke på en utmaning för mig själv att jag MÅSTE köpa en klocka varje vecka under en månad.

Hade varit en rätt rolig jakt. Ju närmare söndagen man kommer desto mer brådis blir det att slå till på något. Har man inte hittat nått man vill ha så måste man bara köpa något innan klockan blir midnatt. Kunde kanske kombineras med 30WGApril :)
 

TibbeTabb

Panerai
2-Faktor
Har haft en lös tanke på en utmaning för mig själv att jag MÅSTE köpa en klocka varje vecka under en månad.

Hade varit en rätt rolig jakt. Ju närmare söndagen man kommer desto mer brådis blir det att slå till på något. Har man inte hittat nått man vill ha så måste man bara köpa något innan klockan blir midnatt. Kunde kanske kombineras med 30WGApril :)

Det lät ju sjukt spännande.
Kör!
Jag kommer heja på och hetsa. 😉
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Kan bli många ogenomtänkta köp och allmänt dåliga köp. Kanske inte det bästa för ekonomin men man kan hitta grymma klockor strax utanför sin egentliga komfort zon.
Ja, och kan bli rätt underhållande att följa. Det tråkiga är ju bara att det sen tar en vecka att få hem klockan så man får börja tråla en vecka innan.
 

JesperO

Rolex
Faktiskt ganska bra tanke - för många som tyvärr bara ligger i lådan. Hade varit kul att vädra alla i en utmaning!
Dock är jag bortrest första 12 dagarna typ och vet inte hur sugen jag är på att ta med mig halva samlingen...
Men skall fundera på det!
 

TibbeTabb

Panerai
2-Faktor

TibbeTabb

Panerai
2-Faktor
Ok, game on! För att inte ruinera mig på skräpklockor sätter jag en maxgräns på 3000kr per vecka

Alltså, en ny klocka in varje vecka under april och dessutom köra olika klockor på handleden varje dag.

Nån som hakar på denna utmaning i utmaningen?
Hade gärna varit med på ditt tillägg. Men tror jag måste sälja bort något/några innan jag kan ge mig in i något sånt.

Borde köra en klocka om dan och sälja minst en klocka varje vecka. 😉
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Hade gärna varit med på ditt tillägg. Men tror jag måste sälja bort något/några innan jag kan ge mig in i något sånt.

Borde köra en klocka om dan och sälja minst en klocka varje vecka. 😉
Vore ju enkelt om jag bara köpte dina klockor men gissar att de är över min budget :D
 

LANGEN

Panerai
Pledge Member
Superkul idé faktiskt. Ser fram emot svar vid 10tiden på köp och sälj i stil med ”Jag tar klockan om du kan/hinner mötas upp F2F före 23:59?” 😀
 
Senast ändrad:
Topp