Så många frågor.... Hur kom färgen dit undrar man ju lite försynt.Färgen på insidan så måste skicka den till uris. Inte orkat
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så många frågor.... Hur kom färgen dit undrar man ju lite försynt.Färgen på insidan så måste skicka den till uris. Inte orkat
Hur sjutton har man lyckats fått färg på insidan, den såg man ju inte komma riktigt... Men visst är det en rätt skön klocka som gömmer sig där under...Färgen på insidan så måste skicka den till uris. Inte orkat
Så många frågor.... Hur kom färgen dit undrar man ju lite försynt.
Hur sjutton har man lyckats fått färg på insidan, den såg man ju inte komma riktigt... Men visst är det en rätt skön klocka som gömmer sig där under...
Imponerad av din samling Affe. Håller med om att den vita gör sig bättre på bild men att svarta är snäppet bättre på armen.1/4 Tudor 9411/0 .
2/4 Rolex Day-Date 18238 från 1995.
3/4 Breitling Chronomat A13050.1
4/4 Datejust 16220, från 1993.
5/4 Tag Heuer 2000 Automatic, från 1996.
6/4 Omega Speedmaster Professional 3560.50, Apollo 11 30th anniversary, från 1999.
7/4 OLMA 37516, 37mm - 1970.
8/4 ROLEX GMT MASTER 16760 Aka, ( Fat Lady, Sophia Loren ) från 1984.
9/4 Breitling WINGS.
10/4 NOBREZA Incablock.
11/4 Rolex SUBMARINER 14060, från 1993.
12/4 Rolex Yacht Master 16622, från 2005.
13/4 CERTINA Argonaut 280, 60-70-tal.
14/4 Penerai PAM48 40mm.
15/4 A No Name Watch, kallar den för "Morfars" klocka" då jag fått ärva den efter honom, kan vara 40-50-tal kanske?!
16/4 IWC UTC 3251-001.
17/4 Breitling WORLD 80840.
18/4 Rolex GMT MASTER, 16750 från 1983.
19/4 Camel Trophy SUPERCHRONO.
20/4 ROLEX Milgauss 116400GV.
21/4 ROLEX Rolex Oyster Qurtz 17014.
22/4 CITIZEN 8930-084730 K
23/4 Breitling Aerospace 56062.
24/4 ROLEX Sea-Dweller 16600.
25/ Citizen Tank.
26/4 Mats Wilander.
27/4 ROLEX Explorer II .
Är den andra i min ägo, länge hade jag en med vit tavla. Men faktum är att den vittavlade är en av få klockor som gör sig bättre på bild faktiskt! Denna köptes av Leben, den vita gick som delbetalning. Är det något jag ångrar?! Icke sa Nicke, denna kom i ett helt fantastiskt skick, var även fullset som sig bör när jag köper klockor! Mycket användbar, varken för prålig eller för mesig. funkar som beater, pallar vatten och träning och är en mångsidig klocka! Funkar lika bra i fönsterverkstan som när jag satt på kontor inom inköp/säljare, gillar detaljen med den röda pilen som används för GMT funktionen. Denna gör sig bäst på länk, men ett schysst läder kan funka nästan lika bra. Kommer att finnas kvar länge då skicket på den är GRYMT, annars brukar jag alltid leta efter ett annat exemplar, om inte skicket är den rätta. Fortfarande den klocka som är mest för the buck! Men jag tror att även denna komma skena iväg vad det lider, så skynda och fynda ni som är sugna.
Paketöppning, var det någon som sa; NOS, ( New Old Stock ) ellé!
Vi börjar med lite bilder för att få upp stämningen. Då jag är något av en samlare, det kan jag nog erkänna bara så där, jag samlar på det mesta, allt från seriealbum, serietidningar, Ericsson mobiler, Modellbilar, fina snäckor, knivar, kepsar, DVD, Kokböcker, apor osv, men vänta fan, jag...klocksnack.se
En viktig detalj!
En mysig detalj om den finns kvar!
Imponerad av din samling Affe. Håller med om att den vita gör sig bättre på bild men att svarta är snäppet bättre på armen.
Svart Explorer alla dar i veckan!Tackar! Det var snällt sagt av dig, med tanke på klockorna som finns med i tråden! Kul att någon håller med mig angående den vita Explorern...
Till nästa sväng vi kör då ska vi rösta fram temadagar. Så alla som vill får chans att bidra.1/4: Enicar MRO
2/4: Pierce ChronoDiver
3/4: Pierce Automatic Super Compressor
4/4: Nivada Automatic Compensamatic
5/4: Nivada Antarctic Aqua Line
6/4: Enicar Graphomatic
7/4: Enicar Automatic Digital Jump Hour
8/4: Enicar Automatic 25 Jewels DD
9/4: Enicar Sherpa Super-DIVETTE
10/4: Enicar Sherpa Guide
11/4: Enicar Super Quartz
12/4: Enicar Sherpa 330 Lady
13/4: Enicar Sherpa Graph MKIII
14/4: GUL ChronoDiver, typ
15/4: Enicar 25 Jewels
16/4: Enicar Sherpa Date
17/4: Enicar Sherpa Electric
18/4: Longines Présence
19/4: Enicar Sherpa 350 NOS
20/4: Heuer Camaro 9220T
21/4: Apple Watch Series 4
22/4: Enicar Sherpa GMT MK I
——->Nykomling nr 1<——-
23/4: Silvana Automatic Lady Diver
24/4: Enicar Sherpa Super-JET MK II
25/4: Enicar Sherpa 320
26/4: Enicar MRO
27/4: Heuer Camaro 73443 NT
28/4: Enicar Sherpa 600
Dag 28 och Digihumppdag men inte för mig, tokslut på dessa digitala tingestar i detta nu!
Så i dag tänkte jag kuppa lite genom att med unge hr @TibbeTabb ´s goda minne instifta ett kompletterande tema för just onsdagar och det är..........tada - WaterproofWednesday!
Så dagens klocka blir en, i alla fall då den var ny, riktigt vattentät klocka med SuperCompressor-boett från EPSA och vattentät till 200 m.
Köptes av vår vän @Sebastard spontantoch snabbt då den var för liten för hans handled eller så...
Klockan är naturligtvis en helstålsklocka och på mysiga 36 mm bärs den lätt.
Älskar den riktigt lila tavlan som gör sig bra i alla ljus men såklart tydligast i sol!
Den har älskats av tidigare ägare och inte bara legat i lådan men patina visar på kärlek!
Det manuellaverket är Enicars eget med benämningen AR 1140.
Med hjälp av serienumret på baksidan av det snyggt graverade boettlocket så är klockan tillverkad någonstans under 1967/68.
Det var även under den här perioden som den eleganta och orange triangelformade sekundvisaren gjorde sin frammarsch inom Enicars sortiment.
Summerat var detta alltså ett elegant men lite vågat herrur för den sportige och vederkvickt unge 60-tals mannen som ville vara både elegant och kunna ta en båttur utan att vare sig skämmas eller vara alltför orolig för klockan skulle ta in vatten!
Enicar Sherpa 600 från 1967/68
Det har vart superkul att köra den här utmaningen med dig och jag trodde nog inte heller att jag skulle klara det så länge heller med tanke på att mina klockor är rätt så smala i sin kategori och uteslutande vintage med men jag är nöjd och har ett riktigt starkt avslut på utmaningen på G med en nyinförskaffad superikon...sug på den!Till nästa sväng vi kör då ska vi rösta fram temadagar. Så alla som vill får chans att bidra.
I år gjorde jag detta främst för min egen skull. Trodde inte att någon annan skulle hänga med hela månaden. Än mindre köra på mina temadagar.
Men det har varit riktigt skoj att se kreativiteten i tråden för att anpassa sig till temat
Frågan är bara om det blir April 2022 eller om någon annan månad skulle passa bättre?
April är bra, efter OWG! Den här veckan har gått MYCKET snabbare än den föregående Kul initiativ av dig, lagom avslappnat men ändå en tankenöt inför varje dag att hitta något som kan passa till temat. Kanske inte alltid de finaste klockorna som åker fram, men något man inte använder så ofta.Till nästa sväng vi kör då ska vi rösta fram temadagar. Så alla som vill får chans att bidra.
I år gjorde jag detta främst för min egen skull. Trodde inte att någon annan skulle hänga med hela månaden. Än mindre köra på mina temadagar.
Men det har varit riktigt skoj att se kreativiteten i tråden för att anpassa sig till temat
Frågan är bara om det blir April 2022 eller om någon annan månad skulle passa bättre?
Härligt att höra.April är bra, efter OWG! Den här veckan har gått MYCKET snabbare än den föregående Kul initiativ av dig, lagom avslappnat men ändå en tankenöt inför varje dag att hitta något som kan passa till temat. Kanske inte alltid de finaste klockorna som åker fram, men något man inte använder så ofta.
1/4 Rolex Expl II 16570
2/4 GS SBGA413
3/4 Omega Seamaster PO 2500
4/4 Omega Polaris 32mm analogue Quartz
5/4 Omega SMP300 Bond 50years, LE
6/4 Omega Speedy X-33 Gen1
7/4 Breitling Cosmonaute Serie Speciale
8/4 Omega, 2139-10
9/4 Omega PO Bond Quantum of solace, LE
10/4 JLC Extreme World Chrono
11/4 S&S UTC Skydiver Black Night
12/4 leCoultre Futurematic E501
13/4 Omega Speedy Schumacher World Champion 2001, LE
14/4 Suunto Elementum Terra
15/4 LeCoultre Memovox 1954
16/4 Tag Heuer Aquagraph
17/4 JLC Memovox E855 "1960"
18/4 S&S Landsort D1
19/4 Omega Seamaster, Chrono Quartz ”Albatross”
20/4 Omega Speedy FOIS Sedna, NE
21/4 Breitling Chronospace
22/4 LeCoultre Memovox 3015 (Ford)
23/4 Doxa Sub 600T Professional, Clive Cussler edition, LE
24/4 Citizen Alarm Date
25/4 Seiko 6139-6012
26/4 Omega Seamaster Polaris Multfunction
27/4 Breitling Aerospace
28/4 Seiko A128-5010T
Har sparat en tidsmaskin till denna sista digital-onsdag. 70 och 80-talen är mina barndoms-/ungdoms-decenier och jag har en del nostalgiska drag som återspeglas en del i mina val. Denna A128-5010T (från 1978) är ett brukisexemplar. Jag har även ytterligare en A128-5010T som är närmare NOS i fullset (det är så vi gillar det, eller hur @Affe ).
I bakgrunden kan nu skönja en annan pjäs från samma era, ett av mina ONKYO M508 (från 1986) som går som brukisar och tjänar mest till att förstärka "TV ljud".
Ha en härlig digital-onsdag.