• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

36mm tråden

Många fina 36or! Här kommer ett mer modernt tillskott i form av en 35a, Nomos Orion.

Bilagor

• 48DC0D30-4D78-49E9-8528-AE201C2AC0F6.jpeg
    48DC0D30-4D78-49E9-8528-AE201C2AC0F6.jpeg
    179.9 KB · Visningar: 68
Gick ofta och funderade på vad min första klocka skulle landa i storlek, tanken var alltid 39-40mm då jag var helt inne på att 36mm skulle se och kännas för litet. Men vad fel jag hade när min första blev 36mm och ångrar mig inte en sekund då den sitter helt perfekt.
IMG_4259.JPG

36 är ganska lagom för mig. Den som får mest tid är 116264:
YvLn1Ut.jpg

Men ibland vill man ju vara dressig, och får ta fram den här gamla GS'en från 78:
w83JJ8S.jpg

Och på tisdagar ska man ju såklart ha en Speedmaster (Ref 166.0285, dock på 35mm, men räknas kanske).
G8yISnF.jpg

Finns det egentligen någon trevlig dressare eller dykare (36-38mm) för en billig peng (0-3k)? :)

Senast ändrad:
Jag äger bara 36mm nuförtiden...av just den anledning du nämner ;)
Knepigt de där. Just eftersom jag som många andra är svag för dykare.

Hade 104an på ett grovt Zulu men nu är den på canvas istället. Känns klart bättre men den åker på länk snart igen då den är en av de bästa sakerna med klockan :)

Men ja. BB36 har fått mig att vilja rensa bort de största i lådan

Tillbaka
Topp