• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

40 årspresent till min man - Rolex dykarklocka?

Inget illa om Speedmaster, jättefin klocka och äger en själv. Men oavsett tråd om råd till klocka att köpa och oavsett vilka referenser på typer av klockor man fastnat för så kommer alltid flertalet förslag om att köpa en Speedy istället :D En speedy är ju ganska långt från en dykarklocka :)
Meeeen trådar om "vilken klocka" blir aldrig ett konsensus att köpa Sub?
Köpa klocka under 10k -> spara och köp sub
Köpa dressare -> köp sub, det funkar till kostym
Köpa beater -> köp sub

Trist.

Meeeen trådar om "vilken klocka" blir aldrig ett konsensus att köpa Sub?
Köpa klocka under 10k -> spara och köp sub
Köpa dressare -> köp sub, det funkar till kostym
Köpa beater -> köp sub

Trist.
Kan absolut hålla med, fast mer förståligt då en Sub passar till så mycket och är så enkel. En Speedy klarar inte vatten, hesalitglas och manuell uppvridning. En speedy kräver lite mer klockintresse än en simpel Sub :) Så en speedy som enda klocka till någon som vill ha en fin klocka, men inte är jätteintresserad av klockor, känns inte som bästa fit :)

Kan absolut hålla med, fast mer förståligt då en Sub passar till så mycket och är så enkel. En Speedy klarar inte vatten, hesalitglas och manuell uppvridning. En speedy kräver lite mer klockintresse än en simpel Sub :) Så en speedy som enda klocka till någon som vill ha en fin klocka, men inte är jätteintresserad av klockor, känns inte som bästa fit :)
Skulle snarare säga att en modern sub inte passar till speciellt mycket.

Skulle snarare säga att en modern sub inte passar till speciellt mycket.
Det är väl en smaksak, personligen tycker jag de passar till mycket. Dock syfta jag mer passa till olika ändamål i form av tålighet, vatten, etc. samt att automatiskt ur är smidigare än manuell uppvridning för enkelhetens skull

Det är väl en smaksak, personligen tycker jag de passar till mycket. Dock syfta jag mer passa till olika ändamål i form av tålighet, vatten, etc. samt att automatiskt ur är smidigare än manuell uppvridning för enkelhetens skull
Flesta ur är vattentäa och självgående idag.

Klart att en 114060 passar till det mesta. För övrigt väldigt mångsidig då den kan hänga med oavsett aktivitet. Om din man inte avser att ha flera dyra klockor så skulle jag lätt köpa honom en 114060. Han blir garanterat nöjd. Har han ngn klocka idag?

Ett problem med SubC enligt vissa är ju att den tuggar skjortor, något som snabbt kan bli dyrare än service beroende på vilken slags klädsel man går i dagligdags. Har ingen själv så ta det för vad det är.

Om det ska vara en Rolex så skulle jag slå till på en milgauss, trevlig, sportig men ändå lite dressish :).
Lite mer on The downlow men ändå inte, med en clean känsla och ett gott gry väl inom budget:cool:

Lycka till med köpet och han kommer bli mycket nöjd oavsett val:cigar:

Köpa en begagnad klocka för 50-70k i present låter inte som en klockren idé. Mitt förslag om det ska vara Rolex är en ny Explorer som kan bytas eller returneras, ifall en vintage sub eller annat smakar bättre.

Det finns väl en anledning till att Subben är så sjuuuukt vanlig och trökig. Det är tidernas design-ikon. Den perfekta klockan helt enkelt.
Ellerrr...? :)

Håller med första talare. Köp en lätt begagnad här på forumet och kolla dennes referenser. De flesta här använder inte sina klockor 24/7 utan roterar med andra klockor så skicket brukar vara utmärkt. Jag tycker att man ska köpa med datum (116610LN). Dels för att jag tycker att datumbubblan hör till en Rolex samt dels för att jag gillar att ha funktionen. Men det finns säkert lika många här som tycker tvärt emot.

Lycka till!
Och dels för att du råkar ha en sådan till salu, eller? ;)

Finns mycket roligare och bättre klockor än Rolex.
JLC är som du säkert känner till ca 120år äldre än tex Rolex och dom går mycket bättre än Rolex. Dessutom kan du köpa en ny Polaris hos handlare idag!
82F3CE9E-DE1C-454D-8A7B-488B3401C674.jpeg

Rolex är Rolex och ärligt talat ganska trista, alla har ju Rolex och alla vet vad där är...

Tillbaka
Topp