Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nope, men bättre än en sub iaf.Hade tveklöst gått på Explorern.
Flyger alltid till allt.
Det är ändå bra sjukt att anse att en SubC passar till allt.Nope, men bättre än en sub iaf.
Man ser många män i kostym med SubC på stureplanDet är ändå bra sjukt att anse att en SubC passar till allt.
Ja, och det handlar ju bara om att vara med i gänget. Inget annat.Man ser många män i kostym med SubC på stureplan![]()
Ok, inte till allt. Andemeningen var där.Nope, men bättre än en sub iaf.
Man ser många tiggare på Stockholms gator också, det betyder inte att det är så man bör matcha sina kläder och accessoarer så man liknar dem. ^^Man ser många män i kostym med SubC på stureplan![]()
Slappna av liteMan ser många tiggare på Stockholms gator också, det betyder inte att det är så man bör matcha sina kläder och accessoarer så man liknar dem. ^^
Jag hade då köpt en Explorer eller en milgauss, om det måste vara Rolex. Annars finns det ju mycket fina klockor från andra märken som ryms inom din budget.Tack alla för ert engagemang!!
Ok, tänk Filippa K, enkel stilren klädsel. Har ofta skjorta på jobbet, men inte kostym. Ganska slank och har bra scandinavisk stil
Det förklarar nog hans stil ganska bra!
Wtf?Man ser många tiggare på Stockholms gator också, det betyder inte att det är så man bör matcha sina kläder och accessoarer så man liknar dem. ^^
Ok, jag har aldrig tänkt på att en dykarklocka inte passar till skjorta men jag är ju som sagt nybörjare och kul att höra hur ni tänker! Men passar en explorer till T-shirts och shorts då? Man vill ju gärna ha en klocka som man kan matcha till allt... han har en Omega Speedmaster nu så detta blir ju ett kompliment, men kan tänka mig att han mest kommer till att använda sin nya Rolex senNope, men bättre än en sub iaf.
Explorern passar absolut till T-shirt och shortsOk, jag har aldrig tänkt på att en dykarklocka inte passar till skjorta men jag är ju som sagt nybörjare och kul att höra hur ni tänker! Men passar en explorer till T-shirts och shorts då? Man vill ju gärna ha en klocka som man kan matcha till allt... han har en Omega Speedmaster nu så detta blir ju ett kompliment, men kan tänka mig att han mest kommer till att använda sin nya Rolex sen![]()
Explorern passar absolut till T-shirt och shortsEgentligen passar väl Submarinern till kostym också 2018. Det är typ samma regel som att man inte ska ha bruna skor på kvällarna, vilket idag ingen bryr sig om. Men frågar du en stil-expert är det fel, och här är alla "klockexperter" (
) därav samma argument.
Bara för att någonting plötsligt blir vanligt så betyder det inte att det är passande och just det man bör gå efter menade jag. Men jag är ju Kim! ^^
Skillnaden är att ni är innovativa. Blir inte så mycket bryta stilregler när 15 mäklare ska ut och luncha och 15 mäklare kör blå kostym och Submariner på armen.Det är så intressant med alla stilregler för killar... kvinnligt mode handlar ju mycket om att bryta regler på ett coolt sätt... typ sneakers till klänning osv...
Inte bruna skor på kvällen, kul då har jag lärt mig mycket nytt idag!![]()
Det är ju knappast så allvarligt och mest något klockintresserade och konservativa tänker på. Det som idag är lite fjantigt är att bära ett verktygs/dykar-ur som är byggt för att tåla det mesta som ett delikat dressur. Vara rädd för repor på de oftast väldigt blanka uren. Känns väldigt fel för vissa.Ok, jag har aldrig tänkt på att en dykarklocka inte passar till skjorta men jag är ju som sagt nybörjare och kul att höra hur ni tänker! Men passar en explorer till T-shirts och shorts då? Man vill ju gärna ha en klocka som man kan matcha till allt... han har en Omega Speedmaster nu så detta blir ju ett kompliment, men kan tänka mig att han mest kommer till att använda sin nya Rolex sen![]()
Skillnaden är att ni är innovativa. Blir inte så mycket bryta stilregler när 15 mäklare ska ut och luncha och 15 mäklare kör blå kostym och Submariner på armen.![]()
Det beror såklart mycket på hur allvarligt man tar på dessa stil och etikettregler också.Det är så intressant med alla stilregler för killar... kvinnligt mode handlar ju mycket om att bryta regler på ett coolt sätt... typ sneakers till klänning osv...
Inte bruna skor på kvällen, kul då har jag lärt mig mycket nytt idag!![]()
Är man osäker ska man naturligtvis välja ett säkert kort likt 9 av 10 managementkonsulter.Kör på Submarinern, kan aldrig bli fel. Troligtvis ett av de mest säkra korten i hela industrin.
OT: Jättekul att du vill köpa en fin klocka till honom förresten! Må han slita den med hälsan i ditt sällskap![]()
Boendes i en stad utan finans och liknande så är det ju bara mäklare som kör kostym och rolex. I alla fall om man ser flera i samma grupp.Din aversion mot mäklare är fascinerande, träffat många?
Boendes i en stad utan finans och liknande så är det ju bara mäklare som kör kostym och rolex. I alla fall om man ser flera i samma grupp.![]()
Skämtåsido, det är inget fel på Submarinern. Det är en väldigt snygg, välbyggd och ikonisk klocka så det kan nog inte gå fel.
@vaniljglass har dock en poäng i att det är ett ganska torrt val eftersom man ser dom precis överallt.
Eftersom han har en Speedmaster tänker jag att han kanske har ett litet intresse så han kanske nämnt någon gång någon klocka han är intresserad av?
OK. Jag ser i alla fall flertalet dagligenDet är ju dock rätt fel att säga att submarinern ses "precis överallt". På Norrmalmstorg ser jag en del, i Örebro såg jag dem aldrig.
Submarinern är ett klassiskt val med allt vad det innebär.
Klassiskt val? Vad betyder det?Det är ju dock rätt fel att säga att submarinern ses "precis överallt". På Norrmalmstorg ser jag en del, i Örebro såg jag dem aldrig.
Submarinern är ett klassiskt val med allt vad det innebär.
Klassiskt val? Vad betyder det?
Vanligt valKlassiskt val? Vad betyder det?