Här har vi en modern Rolex Submariner utan datum (114060). Modellen som säger ”Kolla på mig, jag har en Rolex och jag är totalt oinsatt vad gäller klockor. Men jag har råd med en Rolex, kolla!”
Jag har ägt en 114060, sålde den samma dag som jag fick hem den eftersom det är väldens tråkigaste och mest opersonliga klocka. Att dessutom bära den till ALLT är det värsta man kan göra. Det signalerar nämligen att man bara har råd med en dyr klocka, att man därför köpte den mest välkända Rolexen och att man därför bär den till allt oavsett om det passar stilmässigt eller inte. NEJ, en modern Rolex-Sub passar inte till allt oavsett vad folk säger!
Eftersom du har en 36mm DJ själv (som faktiskt passar till i princip allt) så gissar jag att han skulle tycka det valet är ett tokigt val, det blir ju dessutom som att familjen har samma sorts kläder på sig på campingen.
Sikta därför på en Explorer. 36mm om han är återhållsam och stilig samt någorlunda smal, 39mm om han är ”big boned” och har större handleder. Passar den till allt? Njäää, men till det mesta och har han inte kostym på sig på jobbet så kommer han kunna ha den i princip jämt. Den signalerar dessutom inte att han köpte världens mest kända klockmodell just för att alla känner till den och vet att den är dyr.