• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

Mykeys

Cartier
Back on track med dagens jumbo
IMG_1037.JPG
 

Ftira

Omega
Himla trevligt med jumbo:) Var bara tvungen att skaffa en efter att ha sett alla fantastiska klockor i tråden. 2 mm låter inte som mycket men tycker storleken känns helrätt och övriga Omega har fått sparsamt med handledstid sedan jag införskaffade den här ”bjässen”:

1.jpg
FullSizeRender.jpg
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Himla trevligt med jumbo:) Var bara tvungen att skaffa en efter att ha sett alla fantastiska klockor i tråden. 2 mm låter inte som mycket men tycker storleken känns helrätt och övriga Omega har fått sparsamt med handledstid sedan jag införskaffade den här ”bjässen”:

1.jpg
FullSizeRender.jpg

Härlig klocka :) Vad är det för band du har på den? Såg riktigt bra ut
 

Wi

NLA
2-Faktor
Har missat denna tråd!
Mycket fina ex du kommit över Aurum, verkligen vintage Omega när det är som bäst. Precis som du uppskattar jag den mindre boetten mer, just pga proportionen mellan tjocka bandhorn och blygsam diameter. Är riktigt nöjd med mitt ex, tavlan är magisk, hade dock önskat tydligare fasningar på bandhornen då de nästan är rundpolerade. Ref på min ska vara 2846, från -56. Älskar verkligen klickandet/spinnandet från rotorn, mysigt med hammarautomat

2014-01-24 14.39.49-2.jpg
2014-01-30 13.51.41.jpg
2015-01-13 13.18.49.jpg

Jag går i tankar att avyttra massa klockor och risk finns att denna får lämna.

Vad är rimligt att begära för denna?
Magisk tavla, låtsasguld och servad av forumsprofil 2014.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Himla trevligt med jumbo:) Var bara tvungen att skaffa en efter att ha sett alla fantastiska klockor i tråden. 2 mm låter inte som mycket men tycker storleken känns helrätt och övriga Omega har fått sparsamt med handledstid sedan jag införskaffade den här ”bjässen”:

1.jpg
FullSizeRender.jpg
Vilken stilig tavla :) Är den renoverad på något vis?
 

Guden

Cartier
Har ett par frågor..

Är det någon här som har sett filmen "La La Land"? Där Ryan Gosling bär på en vintage omega, har sökt överallt och försökt få fram en bild, men inte lyckats.
Den enda bilden jag kan referera till är den jag har i huvudet efter att klockan visades i 2 sekunder på stora bioduken.

Jag uppfattade att den var i guld, hade en subsekund samt "3-6-9-12"-index. (Omega)
När jag klickade in på den här tråden så började allt falla på plats - kan jag ha hittat vad jag söker? Tror det.
Köpte en Longines Heritage Conquest 1954-2014 i väntan på att hitta den perfekta vintage-Omegan.
En dressare för mig ska vara i guld. Trodde att jag skulle nöjda mig med bara fina guldindex, men icke.

Fråga 1: Är det guld på stål, eller solitt guld?
Fråga 2: Vad kan man tänka sig ge för ett "fint" exemplar - med fint menar jag, ett bra exemplar. Behöver inte vara ett perfekt NOS-exemplar.

Bilder snodda från denna tråd.
(34 eller 36mm är ingen dealbreaker, men helst 36mm)

@Kamelen
omegaSEamaster.jpg


@Kettil
(3-9-12 funkar också)
omegaseamaster2.JPG
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Har ett par frågor..

Är det någon här som har sett filmen "La La Land"? Där Ryan Gosling bär på en vintage omega, har sökt överallt och försökt få fram en bild, men inte lyckats.
Den enda bilden jag kan referera till är den jag har i huvudet efter att klockan visades i 2 sekunder på stora bioduken.

Jag uppfattade att den var i guld, hade en subsekund samt "3-6-9-12"-index. (Omega)
När jag klickade in på den här tråden så började allt falla på plats - kan jag ha hittat vad jag söker? Tror det.
Köpte en Longines Heritage Conquest 1954-2014 i väntan på att hitta den perfekta vintage-Omegan.
En dressare för mig ska vara i guld. Trodde att jag skulle nöjda mig med bara fina guldindex, men icke.

Fråga 1: Är det guld på stål, eller solitt guld?
Fråga 2: Vad kan man tänka sig ge för ett "fint" exemplar - med fint menar jag, ett bra exemplar. Behöver inte vara ett perfekt NOS-exemplar.

Bilder snodda från denna tråd.
(34 eller 36mm är ingen dealbreaker, men helst 36mm)

@Kamelen
omegaSEamaster.jpg


@Kettil
(3-9-12 funkar också)
omegaseamaster2.JPG

1. Det finns bägge varianterna (min bild som du refererar till är en guld på stål).
2. Typ: Guld i fint skick 15 till +20k, guld på stål i fint skick 5-10k
 

Guden

Cartier
1. Det finns bägge varianterna (min bild som du refererar till är en guld på stål).
2. Typ: Guld i fint skick 15 till +20k, guld på stål i fint skick 5-10k
Oj, det var väl en 5k mer än vad jag trodde. Kan nog ändå tänka mig att köpa en innan priset rinner iväg ännu mer.. :)

Får kika runt lite. Om någon här har en fin i solitt guld så är det bara att skicka ett PM.

Tack för svaret!
 
Topp