• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

regnguden

Rolex
2-Faktor
Bumpar med helt menlös post... Sitter just nu på soffan i beundran över den lilla klockan och fascineras över hur något såpass komplext kan vara så litet...
1486564147239-236377431.jpg
 

MOL

Cartier
IMG_3304.PNG
Ropade hem denna men fundersam om tavlan är ok? Avstånd swiss....made samt MOY?
Synpunkter tas tacksamt emot. Tack på förhand!
 
Senast ändrad:

Vic

Omega
Tycker att tavlan ser ut att vara "fixad". Texten ser inte bra ut.
Men med den dåliga upplösningen på bilden är det svårt att vara säker.
 

Psykel

Patek
Äntligen originalkrona, har stört mig på det ett tag...
14894058819371995136737.jpg
Vågat med rosa perlon! Har ett själv som jag kör ibland! Men jag skulle skaffa ett i rätt storlek! Är det 20mm på 19mm luggar? Jag har märkt att perlon har en tendens att anpassa sig "uppåt" när dom är inkörda och mjuka. Har just nu ett 20mm perlon som sitter helt perfekt på min Omega 3999's 21mm luggar. Har även kört 18mm på 19mm luggar som sitter riktigt bra.
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Vågat med rosa perlon! Har ett själv som jag kör ibland! Men jag skulle skaffa ett i rätt storlek! Är det 20mm på 19mm luggar? Jag har märkt att perlon har en tendens att anpassa sig "uppåt" när dom är inkörda och mjuka. Har just nu ett 20mm perlon som sitter helt perfekt på min Omega 3999's 21mm luggar. Har även kört 18mm på 19mm luggar som sitter riktigt bra.
Tackar, brukar varva det med lite andra perlon! Jag kör faktiskt 20mm på 18mm luggar enbart för att jag gillar looken när det "väller" ut över bandhornen lite.
 
Topp