Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det där är en GF länk? Tycker den ser lite rå ut men beror kanske på att det är en mindre storlek än jag är van vid.Hoppas det är okej att posta min lilla 1959 plutt här. Min första Omega, bytte till mig den av en forumvän. Den är i det minsta laget, t om för någon som gillar extremt små ur men på en redig GF Oyster länk tycker jag den ändå känns gedigen. Vet någon om Seamaster gjordes i storlekarna 24-30mm?
Jag tror det kan vara därför. Jag själv har ingen erfarenhet av att kolla närmare på större storlekar än 12mm i verkligheten. Jag har nu ägt 8st Oysters i 10-12mm från olika källor och de är alla i stort sett identiska. Jag är inte expert nog att 101% säga om den inte är äkta men magkänslan och jämförelsen med mina andra GF Oysters säger jaDet där är en GF länk? Tycker den ser lite rå ut men beror kanske på att det är en mindre storlek än jag är van vid.
Skulle inte heller tro att det funnits några falska GF i 10-12 mm. Tyckte mig dock se att två avvek från de andra i din gruppbild, men kan ju mycket väl vara smuts/slitage också. Fint fynd iaf med alla de nya!Jag tror det kan vara därför. Jag har nu ägt 8st Oysters i 10-12mm från olika källor och de är alla i stort sett identiska. Jag är inte expert nog att 101% säga om den inte är äkta men magkänslan och jämförelsen med mina andra GF Oysters säger ja
Ja precis, tror inte det finns så mycket marknad för det nu eller förr i tiden. En av dom är en svensk Oyster jag la in som ett litet bus, så den är rätt tydlig att den avviker och några har jag använt sen innan. Tack så mycket, det var nog mitt bästa klockfynd jag haft! en intressant sak jag jag märkt är att markeringarna i klaspen skiljer sig ganska mycket åt dom emellan - men det är för en annan tråd att posta som en referenspunkt.Skulle inte heller tro att det funnits några falska GF i 10-12 mm. Tyckte mig dock se att två avvek från de andra i din gruppbild, men kan ju mycket väl vara smuts/slitage också. Fint fynd iaf med alla de nya!
Sjöhäst & buckla. Tur att den är waterproof ändå
Nudå?Inte än, men.........................................................
Även du sitter ju inne på godbitar. Är den 36 eller 34mm?Guldfredag idag igen
34mm!Även du sitter ju inne på godbitar. Är den 36 eller 34mm?
Känns inte den lite ”gjord”?
Gjord som i att jag ska sälja den till bättre behövande? Isåfall nej, det är min farfars gamla som kommer stannaKänns inte den lite ”gjord”?
Ah, nej då får jag gratulera (igen? känns bekant…) till din eviga guldklimp. Fantastiskt fin och ännu finare historia.Gjord som i att jag ska sälja den till bättre behövande? Isåfall nej, det är min farfars gamla som kommer stanna
Funderar på om detta ska bli julaftonsklockan??
Givetvis! Min fatlugg är julklockan i år igenFunderar på om detta ska bli julaftonsklockan??
Same!Givetvis! Min fatlugg är julklockan i år igen
Funderar på om detta ska bli julaftonsklockan??