• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

Sjöhäst & buckla. Tur att den är waterproof ändå ;)
DSC01044_1.png
 
Hoppas det är okej att posta min lilla 1959 plutt här. Min första Omega, bytte till mig den av en forumvän. Den är i det minsta laget, t om för någon som gillar extremt små ur men på en redig GF Oyster länk tycker jag den ändå känns gedigen. Vet någon om Seamaster gjordes i storlekarna 24-30mm? 😊
6323530E-E46F-483D-B8EC-CD800F13DB11.jpeg
 
Hoppas det är okej att posta min lilla 1959 plutt här. Min första Omega, bytte till mig den av en forumvän. Den är i det minsta laget, t om för någon som gillar extremt små ur men på en redig GF Oyster länk tycker jag den ändå känns gedigen. Vet någon om Seamaster gjordes i storlekarna 24-30mm? 😊
6323530E-E46F-483D-B8EC-CD800F13DB11.jpeg
Det där är en GF länk? Tycker den ser lite rå ut men beror kanske på att det är en mindre storlek än jag är van vid.
 
Det där är en GF länk? Tycker den ser lite rå ut men beror kanske på att det är en mindre storlek än jag är van vid.
Jag tror det kan vara därför. Jag själv har ingen erfarenhet av att kolla närmare på större storlekar än 12mm i verkligheten. Jag har nu ägt 8st Oysters i 10-12mm från olika källor och de är alla i stort sett identiska. Jag är inte expert nog att 101% säga om den inte är äkta men magkänslan och jämförelsen med mina andra GF Oysters säger ja 😊
 
Jag tror det kan vara därför. Jag har nu ägt 8st Oysters i 10-12mm från olika källor och de är alla i stort sett identiska. Jag är inte expert nog att 101% säga om den inte är äkta men magkänslan och jämförelsen med mina andra GF Oysters säger ja 😊
Skulle inte heller tro att det funnits några falska GF i 10-12 mm. Tyckte mig dock se att två avvek från de andra i din gruppbild, men kan ju mycket väl vara smuts/slitage också. Fint fynd iaf med alla de nya!
 
Skulle inte heller tro att det funnits några falska GF i 10-12 mm. Tyckte mig dock se att två avvek från de andra i din gruppbild, men kan ju mycket väl vara smuts/slitage också. Fint fynd iaf med alla de nya!
Ja precis, tror inte det finns så mycket marknad för det nu eller förr i tiden. En av dom är en svensk Oyster jag la in som ett litet bus, så den är rätt tydlig att den avviker och några har jag använt sen innan. Tack så mycket, det var nog mitt bästa klockfynd jag haft! 😄 en intressant sak jag jag märkt är att markeringarna i klaspen skiljer sig ganska mycket åt dom emellan - men det är för en annan tråd att posta som en referenspunkt.
 
Ni med omega med fat lugs (2846/2848) vad använder ni för mått på era bandstift?
Jag har ett par monterade men stiften klickar, antar att de är för små/bandhornens hål för stora.
 
Sjöhäst & buckla. Tur att den är waterproof ändå ;)
DSC01044_1.png

Jag har ju en viss förkärlek till Certina DS men jag måste nog tillstå att detta är min favorit-bakboett bland vintageklockor. Den bygger så fint i olika nivåer men förblir minimalistisk och emblemet sitter precis rätt. Med sina 34mm och den lilla uppbyggnaden känns det verkligen som att den är packad med kvalitet.
086A876D-CF77-4DD5-B8C7-15551D786A27.jpeg
 
Tillbaka
Topp