• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

Omega på julafton är standard. ;)
Blir tredje året i rad med den här.
För min del blir det mycket troligt denna linnetavla som julklocka. Julafton är en av få dagar jag klarar bära guld/förgyllt
Den kan eventuellt vara tidigt 60tal och inte 50tal dock. Inte öppnad och daterad än.

IMG_20211218_152207~2.jpg
Hänger på mig denna.
CE9B1534-724E-4DC7-AC61-4B228E523093.jpeg

Magiskt att hitta denna tråd!

När jag började intressera mig för klockor för ca 2 år sedan så var en 50-60 tals Omega min drömklocka. Inte speciellt dyra heller.

Dock vart det otroligt svårt att veta om det är äkta eller fake, eller om det är icke original delar osv.

Finns det någon guide man kan läsa om klockorna så att man vet vad man ska kolla efter? Eller alternativt en seriös sida där man vågar köpa utan att va orolig.

När jag började intressera mig för klockor för ca 2 år sedan så var en 50-60 tals Omega min drömklocka. Inte speciellt dyra heller.

Dock vart det otroligt svårt att veta om det är äkta eller fake, eller om det är icke original delar osv.

Finns det någon guide man kan läsa om klockorna så att man vet vad man ska kolla efter? Eller alternativt en seriös sida där man vågar köpa utan att va orolig.

En bra början tycker jag

En bra början tycker jag
Helt perfekt, lite enklare än den stora Omega boken, iaf till att börja med. Stort tack 🙏

Iofs möjligtvis passerat 50-tal en liten liten smula, men söker ”Beads of rise” till denna inkl rätt ändlänk. Inte original, utan någon ny. 18 mm. Någon som har koll på vad som funkar samt var man kan finna denna?
3227EDA8-22A0-4949-ADC4-81899B655F79.jpeg

Någon som bytt glas på 2848/2846 omegorna och vet vart man kan få tag på ett original så kallad ”low dome” glas( med mindre sidoprofil så att säga)?

Hej klockvänner! Jag har fått ta över gammelfarfars Seamaster De Ville från 70-talet, vilket känns magiskt. Däremot är den i behov av service. Någon som kan rekommendera en bra urmakare i krokarna kring Göteborg med erfarenhet att serva den här typen av klockor? Tack på förhand!
E3BAC545-5BDD-4B7D-B28D-7672EC05D35A.jpeg

Tillbaka
Topp