Mycket fina!Tänkte att jag nog släpper en av dessa. Båda med perfekta boetter och fina fasningar. Båda skruvboett.
Hur hade ni värderat i dagsläget?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket fina!Tänkte att jag nog släpper en av dessa. Båda med perfekta boetter och fina fasningar. Båda skruvboett.
Någon som vågar sig på en värdering?Tänkte att jag nog släpper en av dessa. Båda med perfekta boetter och fina fasningar. Båda skruvboett.
34mm? Skjuter lite smått från höften men känns som att typ 7k är rimligt i Sverige? Dyrare utomlands. Iaf är det dessa slantar jag sett på instagram och sådär.Någon som vågar sig på en värdering?
34mm på båda ja34mm? Skjuter lite smått från höften men känns som att typ 7k är rimligt i Sverige? Dyrare utomlands. Iaf är det dessa slantar jag sett på instagram och sådär.
Riktigt fina! Tänker precis som @grodslukarenx runt 7k om de läggs upp här på forumet. För referens så sålde jag en med våffeltavla på rislänk med Omega-spänne i gott skick för 9k förra året.Någon som vågar sig på en värdering?
Tack! 7k känns typ inte värt att sälja för.Riktigt fina! Tänker precis som @grodslukarenx runt 7k om de läggs upp här på forumet. För referens så sålde jag en med våffeltavla på rislänk med Omega-spänne i gott skick för 9k förra året.
Helt enig. Skulle lätt valt att behålla båda två då dom är superfina.Tack! 7k känns typ inte värt att sälja för.
Verkar som det var fullträff där. Kommer en sen uppdatering här, CK2848 verkar det vara. Det håller tiden förvånansvärt bra. Har någon här tips på ställen som servar dessa 50-talare och vad brukar det hamna på i pris på ett ungefär? Gärna i Stockholm.Fin verkligen fin med historia och box. Det är en CK2848 eftersom den har centrumsekund. Modellen kom 1956. För att bekräfta, kolla att bakboetten är snäppt på (inga hack för boettöppnare, då kan det vara en övervintrad CK2577, då skall du känns ett bumpande om du skakar den).
@vaniljglass kanske släpper en av dom ovan.Gör ett försök här finns det någon 50-talare till salu? Helst 56a men allt av intresse. Släng gärna iväg ett PM
Farfars stängde för sommaren idag. Testa Werner på ABC.Borde kanske skicka in den på en översyn (har ju legat orörd i över 23år och använd i dryga 1 efter detta )... Farfars klocka eller något annat ställe att rekommendera i Stockholm?
Där ser man! Tack!Farfars stängde för sommaren idag. Testa Werner på ABC.
Bra val!Nytt band
Schyst! Vart är bandet ifrån?Nytt band
Schyst! Vart är bandet ifrån?