• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

7D1DC937-0130-453A-A490-CA89170208B2.jpeg


Hämtade hem min första vintage Omega idag. Otroligt nöjd! 😍
En av de finaste Omegor jag sett, tycker jag! Sällan man ser alla siffror utskrivna. Jag är en sådan som gillar just den typen av urtavla. :)
 
Är det en 2657 36mm? De är nog borrade oavsett metall då de inte är fasade. Tänkte på 34mm - men vill inte påstå att jag sitter med facit :) Har själv detta 14k projektet…
Yes 36mm 2657, jag uppfattade nog fel eller läste inte kontexten så noga. Trodde du menade att de som inte är fasade och i guld inte har borrade bandhorn :)
 
  • Like
Reactions: MOL
Halloj.
Min farfar har en äldre Omega Seamaster från troligt tidigt 50 tal. Den har ref 2576-9, jag hittar ingen information om vad 9 står för!
Har mailat Omega men de vill ha 1200:- för att ge mig information 🙄.
Så vet någon här vad 9 står för? Eller har övriga upplysningar om klockan?
Så är jag tacksam för svar.

Mvh
A
image0000001.jpg


received_557796352192031.jpeg


received_1439060656551772.jpeg
 
Halloj.
Min farfar har en äldre Omega Seamaster från troligt tidigt 50 tal. Den har ref 2576-9, jag hittar ingen information om vad 9 står för!
Har mailat Omega men de vill ha 1200:- för att ge mig information 🙄.
Så vet någon här vad 9 står för? Eller har övriga upplysningar om klockan?
Så är jag tacksam för svar.

Mvh
A
image0000001.jpg


received_557796352192031.jpeg


received_1439060656551772.jpeg


Tror den femte siffan helt enkelt står för olika batcher tidsmässigt på boetten, högre siffra senare tillverkning än lägre siffra. Brukar vara så på andra omegamodeller från den tiden. Åtminstone har jag inte hört annat.
 
För det priset får du väl typ knappt en i stål numera. double mera, solitt iallafall det dubbla
Beror på vart du kollar. Denna såldes för någon dag sedan. Verkar vara i fint skick:

Köpt utav en forummedlem.
 
För det priset får du väl typ knappt en i stål numera. double mera, solitt iallafall det dubbla
Som du skriver ligger dem med bumper och fetare bandhorn några tusingar över än dem med 501-verket och smalare bandhorn (ref 2848 tror jag det är, vilka är vanligare).
Tavel- och boettskick spelar så klart in, men från det jag bevakat har jämnslitna ex skiljts en aning
 
Tycker priserna varierar ganska mycket men lägsta nivån har ju såklart höjts ganska mkt bara senaste åren. Inte alltid att kvalitet/skick korrelerar med priset heller, kan bero på att det är många nya/oerfarna köpare kanske!?
 
Tillbaka
Topp