helvitsolhatt
Basic
En av de finaste Omegor jag sett, tycker jag! Sällan man ser alla siffror utskrivna. Jag är en sådan som gillar just den typen av urtavla.
Hämtade hem min första vintage Omega idag. Otroligt nöjd!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En av de finaste Omegor jag sett, tycker jag! Sällan man ser alla siffror utskrivna. Jag är en sådan som gillar just den typen av urtavla.
Hämtade hem min första vintage Omega idag. Otroligt nöjd!
Olika kronor visas på de olika bilderna.hårt polerad, inte speciellt fin tavla och kronan tror jag inte är tidsenlig.
Ser trevlig ut! Har boetten borrade bandhorn?Inkommande US version - dessa versioner heter G6249 (tror jag). Lite intressant hur S ser ut att toucha A i Automatic…
Dessa har inte borrade men är inte heller fasade. Tror inte jag sett guld eller guldkappa med borrade - är nog bara stål med 351 eller 342 (?)Ser trevlig ut! Har boetten borrade bandhorn?
Jumbo eller?
Är det en 2657 36mm? De är nog borrade oavsett metall då de inte är fasade. Tänkte på 34mm - men vill inte påstå att jag sitter med facit Har själv detta 14k projektet…
Yes 36mm 2657, jag uppfattade nog fel eller läste inte kontexten så noga. Trodde du menade att de som inte är fasade och i guld inte har borrade bandhornÄr det en 2657 36mm? De är nog borrade oavsett metall då de inte är fasade. Tänkte på 34mm - men vill inte påstå att jag sitter med facit Har själv detta 14k projektet…
Helt enig - var insnöad på 34 så inte helt tydlig, my badYes 36mm 2657, jag uppfattade nog fel eller läste inte kontexten så noga. Trodde du menade att de som inte är fasade och i guld inte har borrade bandhorn
The hype is real.
Galet att göra så med en i grunden grym klocka!The hype is real.
The hype is real.
Halloj.
Min farfar har en äldre Omega Seamaster från troligt tidigt 50 tal. Den har ref 2576-9, jag hittar ingen information om vad 9 står för!
Har mailat Omega men de vill ha 1200:- för att ge mig information .
Så vet någon här vad 9 står för? Eller har övriga upplysningar om klockan?
Så är jag tacksam för svar.
Mvh
A
Kanon tack, så kan det säkert vara!Tror den femte siffan helt enkelt står för olika batcher tidsmässigt på boetten, högre siffra senare tillverkning än lägre siffra. Brukar vara så på andra omegamodeller från den tiden. Åtminstone har jag inte hört annat.
Trodde det stod för tavelvariant? Men kan ha helt fel.Tror den femte siffan helt enkelt står för olika batcher tidsmässigt på boetten, högre siffra senare tillverkning än lägre siffra. Brukar vara så på andra omegamodeller från den tiden. Åtminstone har jag inte hört annat.
Trodde det stod för tavelvariant? Men kan ha helt fel.
Hur högt ligger de idag? Vill minnas att jag sålde min med våffeltavla i solitt guld för strax över 10k för något år sedan.Kikade lite på priserna på beefys för någon dag sedan, känns som de likt mycket annat stiger i pris. Eller så är det bara jag som legat efter i utvecklingen av dessa
För det priset får du väl typ knappt en i stål numera. double mera, solitt iallafall det dubblaHur högt ligger de idag? Vill minnas att jag sålde min med våffeltavla i solitt guld för strax över 10k för något år sedan.
Oj, rejäl prisuppgång på dessa MAO. Men kanske KS köp och sälj där priserna snarare ligger lite efter.För det priset får du väl typ knappt en i stål numera. double mera, solitt iallafall det dubbla
Beror på vart du kollar. Denna såldes för någon dag sedan. Verkar vara i fint skick:För det priset får du väl typ knappt en i stål numera. double mera, solitt iallafall det dubbla
Som du skriver ligger dem med bumper och fetare bandhorn några tusingar över än dem med 501-verket och smalare bandhorn (ref 2848 tror jag det är, vilka är vanligare).För det priset får du väl typ knappt en i stål numera. double mera, solitt iallafall det dubbla