• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
@nöt Jag tycker att du ska leta fram en i guld :)
DSC02758.png
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Funderar ibland men jag tycker att dom verkar vara så satans dyra.
Såklart, jag har inte följt utvecklingen på sistone men de har ju stuckit iväg en aning i pris, tror vi diskuterade det lätt någon sida bakåt. En fatlug i stål är ju såklart inte heller fel, med en fin länk till att alternera med :)
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Såklart, jag har inte följt utvecklingen på sistone men de har ju stuckit iväg en aning i pris, tror vi diskuterade det lätt någon sida bakåt. En fatlug i stål är ju såklart inte heller fel, med en fin länk till att alternera med :)
Är de så dyra? Trodde de fortfarande var rätt billiga? Hade tänkt sälja min för 47 med länk, vilket jag tycker är lågt mtp vad en i stål kostar samt guldvärdet. Men jag tror inte den blir så lättsåld ändå.
75FEA7BB-C23D-4C2A-A895-2289C0A30E1F.jpeg
 
Senast ändrad:

Secco

Breitling
Då kan man få min svarta 18k istället:)
364DF6B1-9348-43CB-8714-2DBC147EE90B.jpeg

(utan länk)

Håller med övriga om att jag inte ser ngt fel bortsett från priset. Hade själv velat ha roligare tavla, och föredrar de mindre boetterna.
Fantastisk! Är det orginallänk eller annat? Letar nämligen själv efter en snygg guldlänk som passar 😊

Sry om detta diskuterats tidigare i tråden.
 
Senast ändrad:

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Fantastisk! Är det orginallänk eller annat? Letar nämligen själv efter en snygg guldlänk som passar 😊

Sry om detta diskuterats tidigare i tråden.
Den är ej omega original men såldes med största säkerhet tillsammans med klockan och fick då av återförsäljaren en omegalogga på spännet.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Såklart, jag har inte följt utvecklingen på sistone men de har ju stuckit iväg en aning i pris, tror vi diskuterade det lätt någon sida bakåt. En fatlug i stål är ju såklart inte heller fel, med en fin länk till att alternera med :)

Är de så dyra? Trodde de fortfarande var rätt billiga? Hade tänkt sälja min för 47 med länk, vilket jag tycker är lågt mtp vad en i stål kostar samt guldvärdet. Men jag tror inte den blir så lättsåld ändå.
75FEA7BB-C23D-4C2A-A895-2289C0A30E1F.jpeg
Tror inte en bra i guld kostar mycket mer än 20k faktiskt, om det inte är någon exotiskt tavla som bringar premium.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Tror inte en bra i guld kostar mycket mer än 20k faktiskt, om det inte är någon exotiskt tavla som bringar premium.
Nä stämmer nog. Har tänkt 28 utan länk och svart tavla brukar ju vara lite hetare. De jag följde för några år sedan gick också för 25+ så verkar inte rört sig prismässigt. Tycker det är billigt mtp vad en i stål kostar.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
027EB654-40C0-4085-8684-2F0F2BD0BFAA.jpeg
Var väldigt svårsåld för 13-14k. Tror jag fick ganska exakt 10 för den.
Som sagt inte en av de populärare referensen och skicket är inte vad jag skulle benämna som bra i det jag diskuterade innan. En bra kostade 20k för två år sedan också så har inte hänt så mycket av vad jag sett iaf.
Nä stämmer nog. Har tänkt 28 utan länk och svart tavla brukar ju vara lite hetare. De jag följde för några år sedan gick också för 25+ så verkar inte rört sig prismässigt. Tycker det är billigt mtp vad en i stål kostar.
Håller både med och inte, stål är ju betydligt mer populära än guld och bra exemplar kostar därför nästan som en i 18k. Samma ser man även med många vintage modeller från samma era.

Lite som att säga att guld på stål borde vara dyrare än stål men de är betydligt mindre populära och därför billigare än jämförbar stål, även fast de säkert var dyrare ny osv.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Som sagt inte en av de populärare referensen och skicket är inte vad jag skulle benämna som bra i det jag diskuterade innan. En bra kostade 20k för två år sedan också så har inte hänt så mycket av vad jag sett iaf.

Håller både med och inte, stål är ju betydligt mer populära än guld och bra exemplar kostar därför nästan som en i 18k. Samma ser man även med många vintage modeller från samma era.

Lite som att säga att guld på stål borde vara dyrare än stål men de är betydligt mindre populära och därför billigare än jämförbar stål, även fast de säkert var dyrare ny osv.
Nja GoS och 18k är ju väldigt olika populära. 18k är generellt betydligt dyrare än stål även om GoS ofta är billigare än stål.

Men förstår inte din argumentation riktigt. Jag säger ju att jag anser att guld är prisvärt jämfört med stål, men du håller inte med eftersom stål är nästan lika dyrt som guld…?
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Min första 2990 landade idag. Helt klart behov av service (visarna är inte synkroniserade) och då skulle det vara fint med en mer korrekt krona också. Glad att den fått en Seamaster-tavla istället för Ranchero så den kan vara med i tråden;-) Ska se om jag kostar på den ett utdrag ur arkivet, eller om jag nöjer mig med 2990-1 och 1958 enligt serienumret. Gillar verkligen den platta baksidan, de långa bandhornen och låga profilen!
C230A51B-9C55-44F7-828F-E59952BEE577.jpeg
1BB09BF4-48FD-4B68-BB7B-470996670575.jpeg
522AE6F3-ACF5-4E88-98B2-99D2F9306330.jpeg
A1D7DC7A-229F-402F-883E-504C6EF12842.jpeg
 

Watcheyes

Cartier
Min första 2990 landade idag. Helt klart behov av service (visarna är inte synkroniserade) och då skulle det vara fint med en mer korrekt krona också. Glad att den fått en Seamaster-tavla istället för Ranchero så den kan vara med i tråden;-) Ska se om jag kostar på den ett utdrag ur arkivet, eller om jag nöjer mig med 2990-1 och 1958 enligt serienumret. Gillar verkligen den platta baksidan, de långa bandhornen och låga profilen!
C230A51B-9C55-44F7-828F-E59952BEE577.jpeg
1BB09BF4-48FD-4B68-BB7B-470996670575.jpeg
522AE6F3-ACF5-4E88-98B2-99D2F9306330.jpeg
A1D7DC7A-229F-402F-883E-504C6EF12842.jpeg
Vad kostar utdrag ur arkiv? Tack
 

Kraal90

Cartier
2-Faktor
Hur vanligt är det att de tidigare modellerna exempelvis 2577 och 2767 kommer utan lysmassa på tavlorna?

Är det någon här på forumet som sitter på en sådan klocka?
 
Topp