Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Spännande länk!Denna var trevlig och gjorde sig bra på länken
OMEGA, armbandsur, Seamaster, 1950-tal.
Stål. Automatiskt uppdrag. Plexiglas. Refnr 2846-9 SC, verknr 16519346, kalibernr 501. Originalamband i stål. Diameter 34 mm. Senare box meföljer.auctionet.com
Dyker upp Constellations, framförallt i guld, då och då med den typen av länkar som ser helt fantastiska ut. Ska ha sålts som original, inte egentligen tillhörande klockan specifikt, men som en möjlig option i butiken.Spännande länk!
Finns ju mängder av referenser och konfigurationer, kan du smalna av kriterierna?God kväll!
En polare letar Seamaster, jag kan noll och ingenting om modellen.
Är det någon som vet ett schysst ex. till salu och kan förmedla/tipsa mig?
Tack!
True! Rostfritt, 35mm är den största? Centrumsekund. Ref 2577 el. Liknande verkar intressant.Finns ju mängder av referenser och konfigurationer, kan du smalna av kriterierna?
Material, verk, storlek, subsekund eller centrumsekund, tavla, lysmassa etc
Runt 36mm är de största ”jumbo” referenserna, de ”vanliga” cirka 34.5mm.True! Rostfritt, 35mm är den största? Centrumsekund. Ref 2577 el. Liknande verkar intressant.
Ska läsa på, tack! Får du eller någon nys om någon så pma mig gärna.Runt 36mm är de största ”jumbo” referenserna, de ”vanliga” cirka 34.5mm.
2577 är 34.5mm har centrumsekund och är en av de första referenserna.
De finns i alla material och tavelkonfigurationer, boettformerna såg dessutom olika ut under dess produktionstid.
Finns en bra tråd att läsa mer om referensen här:
Show us your 2577 Seamaster (and a little introduction to the reference)
To the mods: I have to split this up in 2-3 posts, otherwise I get an error before I can hit "Create Thread", apologies for that. "Too long, didn't read": A little introduction to the Seamaster reference 2577, please do share your examples. We have a few “Show me your…”-threads here, and I...omegaforums.net
Som sagt får du gärna smalna av sökkriterierna ännu mer för att få hjälp men skicka ett PM slipper vi kladda ner tråden.Ska läsa på, tack! Får du eller någon nys om någon så pma mig gärna.
Vill tillägga att sent 50-tal så hade CK2913 röd box, samma som Speedmastern.Ni som kan er Omega Seamaster historia. Det här med boxar. Är man vårdslös med sanningen om man säger grön box: 50-tal röd box: 60-tal?
Superfin! Gillar verkligen tavlan med de applicerade Breguet-siffrorna
Nu kanske du redan gått dit men såg inte ditt inlägg tidigare.Hej
Tänkte serva en 50-talare och funderar på St Görans ur på sankt eriksgatan. Någon som vet om denna urmakare är bra och vettig?
Tack! Ja de är verkligen kanonSuperfin! Gillar verkligen tavlan med de applicerade Breguet-siffrorna
Riktigt snygga makrobilder. Får man fråga vilken kamera och objektiv du använder?2627-2SC med guilloche-tavla. Börjar bli lite bättre på att ta makrobilder med min nya kamera (julklapp till mig själv). Tillbaka till jobbet några dagar nu!
Han har stängt igen och gått i pension. Håller dock med @DrKlocka han blandar och ger lite…Hej
Tänkte serva en 50-talare och funderar på St Görans ur på sankt eriksgatan. Någon som vet om denna urmakare är bra och vettig?
Tack för svar. Vågade inte testa (vilket verkade vara ett bra beslut). Det blev Werner på Hornsgatan istället.Nu kanske du redan gått dit men såg inte ditt inlägg tidigare.
Jag har fått lov att återställa och rädda ett par ur med märkliga åkommor som varit "servade" där. Så jag hade vald någon annan urmakare om jag var du.
Aha, visste inte att han stängt butiken. Då var det aldrig ett alternativHan har stängt igen och gått i pension. Håller dock med @DrKlocka han blandar och ger lite…
Har dock aldrig varit något problem när jag kommit tillbaka med klockor och påpekat detta. Då har han fixat utan kostnad!
Jag skulle kosta på mig ett bättre band, framförallt ett måttsytt så det inte behöver vara så långt. Ett handgjort band av högsta kvalitet är ju långt billigare än spännet ändåTänk vad mycket ett spänne gör för helhetskänslan
Givetvis ska det göras. 18-16 har jag gott om men 18-14 är en annan femmaJag skulle kosta på mig ett bättre band, framförallt ett måttsytt så det inte behöver vara så långt. Ett handgjort band av högsta kvalitet är ju långt billigare än spännet ändå
Gillar mitt, kostade typ 85 eller 90EUR tror jagGivetvis ska det göras. 18-16 har jag gott om men 18-14 är en annan femma
Kan bli ett till torresstrap
Jag måttbeställde ett par från Torres i 18/14. Blev riktigt bra Get och kalvGivetvis ska det göras. 18-16 har jag gott om men 18-14 är en annan femma
Kan bli ett till torresstrap