• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

hejsam

Patek
2-Faktor
Pre märkta ändlänkar men identiska med nr 11 på en 2577, har inte fipplat något med dem men det kan man göra om man vill ha ännu bättre passform.
IMG_3934.jpeg
 

80-talet

Cartier
2-Faktor
BDA8B99F-4405-49F9-8389-39F3AE337164.jpeg


Funderar på länk till min 2846 från 1954. Är det någon som har en lista över kompatibla länkar och ändlänkar som passar vettigt bra? Har förstått att ändlänkar #4 och #11 bland annat ska vara rätt?
Är det endast Omega länk du är ute efter? Annars finns det vintage BoR som passar perfekt för betydligt mindre pengar.

1000010319.jpg
 

80-talet

Cartier
2-Faktor
Tack för tips! Ska kolla, vet du om det är fler ändlänkar man ska hålla utkik efter?
När det gäller Omegas BoR:
11, 12, 14, 514, 511 or 512 tror jag, har skrivit ner det Men inte testat! Ngn annan kanske kan bekräfta.

Men när det är noname länkar så har de sällan märkta ändlänkar. Jag har testat olika 18mm NN BoR o alla har funkat.
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
När det gäller Omegas BoR:
11, 12, 14, 514, 511 or 512 tror jag, har skrivit ner det Men inte testat! Ngn annan kanske kan bekräfta.

Men när det är noname länkar så har de sällan märkta ändlänkar. Jag har testat olika 18mm NN BoR o alla har funkat.
Stort tack! Skall hålla utkik efter en lämplig länk här då, så länge får jag experimentera lite med det extremt lilla utbudet av 18-band som finns hemma.

IMG_6878.jpeg
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Nån som har koll på om Omega 1037 BOR länk är borstad på sidorna och polerad i mitten?
IMG_2355.jpeg
 
Topp