• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

Pre märkta ändlänkar men identiska med nr 11 på en 2577, har inte fipplat något med dem men det kan man göra om man vill ha ännu bättre passform.
IMG_3934.jpeg

Tack för tips! Ska kolla, vet du om det är fler ändlänkar man ska hålla utkik efter?
När det gäller Omegas BoR:
11, 12, 14, 514, 511 or 512 tror jag, har skrivit ner det Men inte testat! Ngn annan kanske kan bekräfta.

Men när det är noname länkar så har de sällan märkta ändlänkar. Jag har testat olika 18mm NN BoR o alla har funkat.

När det gäller Omegas BoR:
11, 12, 14, 514, 511 or 512 tror jag, har skrivit ner det Men inte testat! Ngn annan kanske kan bekräfta.

Men när det är noname länkar så har de sällan märkta ändlänkar. Jag har testat olika 18mm NN BoR o alla har funkat.
Stort tack! Skall hålla utkik efter en lämplig länk här då, så länge får jag experimentera lite med det extremt lilla utbudet av 18-band som finns hemma.

IMG_6878.jpeg

Starkt pris för denna 2493, även om den såklart har svart våffeltavla vilket båda betingar ett stort premium.
Jag upplever att de som är Seamaster märkta (alltså något senare) samt ej jumbo varianterna (2576/2577 som är 34,5mm) som har fetare och fasade bandhorn brukar vara dyrare.
Skärmavbild 2024-08-18 kl. 19.52.49.png

Bilagor

• item_3677109_5f5ce8d93f.jpg
    item_3677109_5f5ce8d93f.jpg
    514.4 KB · Visningar: 7
Hej, varit sugen på en sådan här sedan länge, men klockintresset har varit på nedgående ett tag. Dök dock upp en med väldigt dåliga säljarbilder och få intressenter som jag budade hem.
Väl medveten om att det med största sannolikhet skulle bli en läropeng så tyckte jag att det var ett lämpligt prisat test av modellen.

Hämtade ut i morse och tänkte bara be om ett snabbt omdöme från er som kan modellen.
Den är lite väl polerad för min smak, ser ut att vara relumad.
Kronan är Omega, men inte klöver. Finns det en möjlighet att den är korrekt iaf om det är en tidig modell?
Vad tror ni om tavlan? Spontant tycker jag den ser bra ut, men kan som sagt för lite om modellen.
Har inte öppnat så har inte exakt ref
Tack på förhand!

IMG_5555.jpeg

Hej, varit sugen på en sådan här sedan länge, men klockintresset har varit på nedgående ett tag. Dök dock upp en med väldigt dåliga säljarbilder och få intressenter som jag budade hem.
Väl medveten om att det med största sannolikhet skulle bli en läropeng så tyckte jag att det var ett lämpligt prisat test av modellen.

Hämtade ut i morse och tänkte bara be om ett snabbt omdöme från er som kan modellen.
Kronan är Omega, men inte klöver. Finns det en möjlighet att den är korrekt iaf om det är en tidig modell?
Vad tror ni om tavlan? Spontant tycker jag den ser bra ut, men kan som sagt för lite om modellen.
Tack på förhand!

IMG_5555.jpeg
Är inte tavlan ommålad?

Tack på förhand!

IMG_5555.jpeg

Trevlig modell men trots att jag inte är en granskningsexpert tycker jag tavlan ser ut som en typisk ommålad. Gillar inte riktigt hur minutvisaren skär över index för att bara nämna en sak.

Trevlig modell men trots att jag inte är en granskningsexpert tycker jag tavlan ser ut som en typisk ommålad. Gillar inte riktigt hur minutvisaren skär över index för att bara nämna en sak.
Mm, ja, minutvisaren känns onekligen lite lång. Borde linjera med minutmarkeringarna. Verkar dock inte ovanligt att den skär index.

Min första tanke va också ommålad. Kanske en bättre bild hade behövts men ea i Seamaster ser ut att sitta för tätt t ex, gillar inte heller minutmarkeringarna.

Edit: eg färg/tjocklek på trycket överlag känns fel.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp