Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser overkligt fin ut, men är riktig vad jag kan se. Grattis till ett superfint ex!Senaste i samlingen (har fastnat för dessa delvis tack vare denna tråd) 1958, med kal 501. Jakten på krona börjar nu...
Tackar! Den var väl gömd bakom repigt glas, gubbavlagringar och annat gojjs - 2 timmar med tandborste och ajax, plexiputs och tandpetare för att få fram denSer overkligt fin ut, men är riktig vad jag kan se. Grattis till ett superfint ex!
Hmmm.... ved ikke rigtigt. Det er kunstigt at tavlans "nubs" er næsten sliten bort och den er så vit og lumen dots på 3, 6, 9 och 12 er borta. Hvis inte den er redone er tavlan tvättades.
Tack tdn...missat lume dotsen...jag passar på dennaHmmm.... ved ikke rigtigt. Det er kunstigt at tavlans "nubs" er næsten sliten bort och den er så vit og lumen dots på 3, 6, 9 och 12 er borta. Hvis inte den er redone er tavlan tvättades.
Der er små differenser i texten som ex. "e" i S"e"amaster
Boom. Stålaren skulle jag inte tacka nej till.Some black 1950's Seamaster's
Kul! Ser bra ut! Grattis!Äntligen kommit fram till Malta betydligt bättre skick en vad jag trodde. Plexit har lite svagt ytliga repor annars riktigt bra skick! Tickade på direkt när jag plockade upp den och har hållt tiden sen dess Fick även med boxen som en bonus , vet dock inte om det är original eller inte ?
Är absolut ingen expert, men jag tycker den ser ärlig ut. Vet inte om kronan är rätt, ser ut att vara en tissot krona? @Aurum är som vanligt facit...Jag är spekulant på denna Seamaster, 1959-1961, och skulle uppskatta synpunkter från er på denna innan jag köper.
34mm, Ref. 14700, Caliber 552. Nyservad och går felfritt. Tavlan har en del patina, och skall enl. säljaren vara orörd.
Ser ärlig ut ja, kan hända visarna är bytta eller att det varit ovanligt olyckligt materialval i index/tavla/lysmassa. Jag hade letat efter en annan @Fender59 då indexskadorna inte är normala.Är absolut ingen expert, men jag tycker den ser ärlig ut. Vet inte om kronan är rätt, ser ut att vara en tissot krona? @Aurum är som vanligt facit...
Allt är ju dock relativt, jag skulle lätt kunna leva med skadorna runt index om priset är rätt, hellre ärlig än fulur om spontaniteten för modellen är på topp och priset är rätt.Ser ärlig ut ja, kan hända visarna är bytta eller att det varit ovanligt olyckligt materialval i index/tavla/lysmassa. Jag hade letat efter en annan @Fender59 då indexskadorna inte är normala.
Patina, skador, vi har alla olika definitioner. Fulur hör ju inte hemma här överhuvudtaget så de kan vi exkludera.Allt är ju dock relativt, jag skulle lätt kunna leva med skadorna runt index om priset är rätt, hellre ärlig än fulur om spontaniteten är på topp.
Jag menade mer att uret kanske inte behöver vara fel om modellen lockar och beroende på budget.Patina, skador, vi har alla olika definitioner. Fulur hör ju inte hemma här överhuvudtaget så de kan vi exkludera.
Tycker inte modellen är ovanligare eller dyrare än att man kan vänta in ett lite bättre objekt. Men det är ju alltid upp till var och en. Skulle dock gissa att denna blir lite svårsåld med bra bilder på detta forum pga skadorna runt index. Men allt har ju ett rätt pris för respektive köpare.Jag menade mer att uret kanske inte behöver vara fel om modellen lockar och beroende på budget.
Fulur har självklart inget här eller någonstans alls att göra.
Där har du väl rätt iofs, oftast liten negativ premie på en så skadad tavla, mitt köpråd baserar sig på att rabatten är i paritet med faktiskt negativ premie vilket hos seminasare kanske snarare än sänkt pris visar sig i en segflippad klocka än i priset.Tycker inte modellen är ovanligare eller dyrare än att man kan vänta in ett lite bättre objekt. Men det är ju alltid upp till var och en. Skulle dock gissa att denna blir lite svårsåld med bra bilder på detta forum pga skadorna runt index. Men allt har ju ett rätt pris för respektive köpare.
Till exempel tavelskadan vid index kl. 12 är mindre kul tycker jag. Annars ser den helt ok ut.Jag är spekulant på denna Seamaster, 1959-1961, och skulle uppskatta synpunkter från er på denna innan jag köper.
34mm, Ref. 14700, Caliber 552. Nyservad och går felfritt. Tavlan har en del patina, och skall enl. säljaren vara orörd.
Tack! Håller helt med dig, tror fullrotorveket blev tjockare?Har nördat ner mig lite i boetterna på dessa (har kommenterats en del tidigare i tråden) och postar en liten studie i 34mm boetter från vänster till höger; 1958-9 snäpplock m präglad sjöhäst (2848 kal 501), 1955 snäpplock m Seamaster/Waterproof prägel (2848 kal 491), skruvboett m Seamaster/Waterproof prägel (2577 kal 354). Tveklöst sitter den tidigare bäst på armen med sin mer platta/tighta utformning. Varför frångick man skruvboetten undrar jag?
Omega cal491 fullrotor 5,55mm omega cal354 bumper 5,45mm.Tack! Håller helt med dig, tror fullrotorveket blev tjockare?