• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

Spännet också falskt. Står aldrig genuine leather på Omegas band vad jag vet. Framförallt säljer de inte fuskpräglade reptilband. Säljaren är inte känd för att vara speciellt seriös.
Tack för all info, jag skall ta upp detta med säljaren/butiken. Jag är själv väldigt novis gällande klockor men vill lära mig allt ;)

image.jpeg
Jag har några frågor ang. den är Seamastern. Klockan var en gåva från en arbetsgivare 1958 så boettlocket är helt plant med stansad text, gör det mycket på värdet? Den är inte i min ägo nu men vad skulle vara rimligt att betala för den?

Skaffade denna igår, troligen tidigt 50-tal med 12 milj serienummer på 342 hammarautomatverket.
Trist att seamaster och swiss made är borta på tavlan men det går an för priset. Sitter bra på armen :)
IMG_1933.JPG
IMG_1934.JPG
IMG_1936.JPG
IMG_1937.JPG
Ja den är trevlig och lite mystisk. Undrar om den blev ihopsatt sån vid importen för tavlan är en sån som de verkade gilla i stilen med kursiva siffror. Samtidigt är det inte en tavla man väntar sig att se i Europa på den modellen. De importerade tidvis klockorna i delar och satte ihop i USA av importskäl. Kan det blivit gjort så från början för det ser inte ut som det stått nån automattext på den tavlan? Men det är spekulationer. Undrar hur tavlan sitter på verket om den är bytt eller ej...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp