?Omega cal491 fullrotor 5,55mm omega cal354 bumper 4,45mm.
Fullrotor alltså 0,1mm tjockare, Känns inte riktigt som en fullgod anledning till att byta boett?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
?Omega cal491 fullrotor 5,55mm omega cal354 bumper 4,45mm.
Fullrotor alltså 0,1mm tjockare, Känns inte riktigt som en fullgod anledning till att byta boett?
Skrev du inte att du trodde att de bytte boett på grund av att fullrotorverket som kom efter bumper var tjockare?
Skrev du fel? är 1,1 mm skillnad?Skrev du inte att du trodde att de bytte boett på grund av att fullrotorverket som kom efter bumper var tjockare?
Kanske var jag som missuppfattade...
Mm editerat mitt inlägg...Skrev du fel? är 1,1 mm skillnad?
Ok, då är det någon udda designmiss istället.Mm editerat mitt inlägg...
Troligtvis. Är det samma boettillverkare?Ok, då är det någon udda designmiss istället.
Kommer inte ihåg, men skulle tro det är epsa?Troligtvis. Är det samma boettillverkare?
Hade för mig att det var HF?Kommer inte ihåg, men skulle tro det är epsa?
Tidigare var det, kan iofs varit att övergången var lite senare på 60-talet. Sedan ser man mest epsa iaf. Frågan är vad de omärkta är.Hade för mig att det var HF?
Ska kolla vad det är för märkning i min fullrotor kontra bumper, skulle ju kunna vara ett skifte av boettillverkare.Tidigare var det, kan iofs varit att övergången var lite senare på 60-talet. Sedan ser man mest epsa iaf.
Visas är märkt med HF eller en förenklad dykare, dvs EP. SA.Men varför snäpp istf skruv? (Hur ser ni boettens tillverkare?)
Tillverkaren har ofta en liten märkning på insidan av boettlocket.Men varför snäpp istf skruv? (Hur ser ni boettens tillverkare?)
Vad jag har sett är de flesta omärkta, vissa jumbos är HF. Kommer inte ihåg vad min 34a är.Ska kolla vad det är för märkning i min fullrotor kontra bumper, skulle ju kunna vara ett skifte av boettillverkare.
Mina också omärktaVad jag har sett är de flesta omärkta, vissa jumbos är HF. Kommer inte ihåg vad min 34a är.
Edit, 34an omärkt.
En bild jag lade in tidigare i tråden på mina 36or.Mina också omärkta
En bild jag lade in tidigare i tråden på mina 36or.
Fin, nyköpt? Är tavlan ommålad? Fler bilder på bandet och spännet?Stolt ägare utav denna underbara omega!
Ref:2577 cal:351
Falskt band och spännet ser fel ut men skulle vilja se det bättre. Osäker på tavlan, känns lite fel men inte 100%. Herrarna på Omega forum gillar inte ditt ex.
Fick tag i denna idag. Har inte haft möjlighet att öppna den ännu.
34mm och tjocka bandhorn. Boettlock märkt med Seamaster upptill och Waterproof nedtill. Blir dock lite brydd eftersom det inte står Seamaster på tavlan, bara automatic. Har granskat den med lupp och ser inga tecken på att den skulle vara ommålad. Omegamärkt krona.
Är det nåt hopplockat eller är det the real deal månntro? @Aurum , har du nån aning?
Edit: kunde inte hålla mig. Sprang till pentryt på jobbet och hittade en lämplig liten kniv att öppna boetten med.
Ref 2846-1
Cal 501
Verksnummer 14858009
Kan du ta närbilder på tavlan? Är inte Swiss Made ocentrerat? Hur ser Omega, Automatic texten ut? Skarp och fin?Ingen som kan hjälpa mig förstå vad jag har köpt? Seamaster utan Seamastertext på tavlan.
Ommålad tavla, "pre-Seamaster" eller båda kanske? Vad är det för serienummer på verket?Ingen som kan hjälpa mig förstå vad jag har köpt? Seamaster utan Seamastertext på tavlan.
Lär ju inte vara en "pre seamaster" med tanke på att den har fullrotorverk.Ommålad tavla, "pre-Seamaster" eller båda kanske? Vad är det för serienummer på verket?
Edit: Omega med svart tavla utan patina får man nästan utgå ifrån är ommålad.
Kan du ta närbilder på tavlan? Är inte Swiss Made ocentrerat? Hur ser Omega, Automatic texten ut? Skarp och fin?
Ommålad tavla, "pre-Seamaster" eller båda kanske? Vad är det för serienummer på verket?
Hur ser du att bandet är falskt? Dom är sjukt seriösa butiken jag köpte klockan ifrån.Falskt band och spännet ser fel ut men skulle vilja se det bättre. Osäker på tavlan, känns lite fel men inte 100%. Herrarna på Omega forum gillar inte ditt ex.
https://omegaforums.net/threads/50s-60s-seamaster-advice.57675/
Spännet också falskt. Står aldrig genuine leather på Omegas band vad jag vet. Framförallt säljer de inte fuskpräglade reptilband. Säljaren är inte känd för att vara speciellt seriös.