• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

Tack! Vad jag tänkte var att en skruvad försegling ger möjligheten att "försänka" själva förseglingsytan, men med snäpp måste man bygga på (om man vill kunna öppna från sidan)?

Mina också omärkta
En bild jag lade in tidigare i tråden på mina 36or.
image-jpg.187643

Fick tag i denna idag. Har inte haft möjlighet att öppna den ännu.

34mm och tjocka bandhorn. Boettlock märkt med Seamaster upptill och Waterproof nedtill. Blir dock lite brydd eftersom det inte står Seamaster på tavlan, bara automatic. Har granskat den med lupp och ser inga tecken på att den skulle vara ommålad. Omegamärkt krona.

Är det nåt hopplockat eller är det the real deal månntro? @Aurum , har du nån aning?

Edit: kunde inte hålla mig. Sprang till pentryt på jobbet och hittade en lämplig liten kniv att öppna boetten med.

Ref 2846-1
Cal 501
Verksnummer 14858009

FullSizeRender.jpg
Omega.jpg

Ingen som kan hjälpa mig förstå vad jag har köpt? Seamaster utan Seamastertext på tavlan.

FullSizeRender.jpg
Omega.jpg

IMG_4855.JPG
IMG_4856.JPG

IMG_4852.JPG

Kan du ta närbilder på tavlan? Är inte Swiss Made ocentrerat? Hur ser Omega, Automatic texten ut? Skarp och fin?

Har kikat med lupp tidigare men jag ska ta en titt igen. Tavlan har en jämn patina, lite knotter i lacken ser det ut som.

Återkommer med bilder.

Ommålad tavla, "pre-Seamaster" eller båda kanske? Vad är det för serienummer på verket?

Sjöhäst på boettlocket. Ska öppna och kolla serienr.

Har sett några andra Seamasters utan texten, bl a några jumbo. Vanligt tycks det dock inte vara.

Tillbaka
Topp