Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Spelar nog ingen som helst roll med tanke på vad du fick den för.Tryckboett. Nu lyser jag starkt med min okunskap, men visst gillar man skruvboett bättre?
Mja, ja och nej. Är det en Seamaster så står det Seamaster, men det där kan mycket väl vara motsvarande klocka från innan Seamaster kom. Har du möjlighet att lägga upp en bild på baksidan?
Tack! Det var mer en fråga för att jag inte vet. Värdet spelar inte så stor rollSpelar nog ingen som helst roll med tanke på vad du fick den för.
Du kan säkert kosta på den en värstingservice och fortfarande komma undan billigare än vad den hade gått för i vanliga fall.
Är glasringen solid? Har aldrig sett den där boettformen på en seamaster även om det ser ut som en sådan rakt framifrån.Detta avhandlar min seamaster men tycker mod att den hamnat fel så flytta gärna.
Hej.
Jo jag lyckades komma över en 50-tals automatic calendar. Ägaren var sonen till ursprungliga ägaren som köpte den av urmakare Sigfrid Arnold Adlervalt i V.Skrävlinge.
Då såg den ut så här efter att ha legat i en byrålåda i 30 år. Den låg nog också på annat ställe med tanke på hur smutsig den var.
Efter en vända hos Mcgyver så blev den så här.
Och
Modellen är 2627-12C.
Jag valde att inte polera.
Vid servicen så upptäcktes det att själva hammarautomatdelen var borta. Tydligen var det brukligt att ta bort den när den fungerade dåligt enligt information.
Men vad säger ni som kan och vet. Är det lönt att sätta dit en ny eller acceptera klockans öde? Det verkar som att en annan krona sitter där eller var dom släta?
Det går ju aldrig att få tillbaka den delen och av vad jag förstått så sitter serienummret på den delen?
Vet ni om det går att spåra information hos Omega utifrån var den såldes?
Tacksam för svar och gärna input hur ni skulle göra i samma sits?
Mvh
Jo jag ser att den är guld/stål, boetten (bandhornen) är väl guld på stål, men det såg ut som att glasringen (den externa, ej spännringen i glaset) kunde vara solid?Hej Eriksson850.
Den är tvåfärgad med metall och guld.
Det är inte ett ursprungaglaset som sitter på. Det är väl det jag förstått.
Måste instämma i den undran. Liknande visserligen, men har aldrig sett just den utformningen som den verkar se ut från sidan på bilden. Måste vara ovanlig om den är autentisk? Glasringen brukar nog dock vara solid.Är glasringen solid? Har aldrig sett den där boettformen på en seamaster även om det ser ut som en sådan rakt framifrån.
Lite snabbt googlande på referensen så dyker det iaf upp ett par i vad som ser ut att vara samma boett och seamaster på tavlan.Måste instämma i den undran. Liknande visserligen, men har aldrig sett just den utformningen som den verkar se ut från sidan på bilden. Måste vara ovanlig om den är autentisk? Glasringen brukar nog dock vara solid.
Tack för ditt svar.Måste instämma i den undran. Liknande visserligen, men har aldrig sett just den utformningen som den verkar se ut från sidan på bilden. Måste vara ovanlig om den är autentisk? Glasringen brukar nog dock vara solid.
Tackar.Jo jag ser att den är guld/stål, boetten (bandhornen) är väl guld på stål, men det såg ut som att glasringen (den externa, ej spännringen i glaset) kunde vara solid?
Oavsett, fin klocka!
Det är ingen faraTack för ditt svar.
Jag är ju som sagt helt nybörjare och detta är min första seamaster.
När ni pratar glasring vad pratar ni om då?
Jahaaaaa. Då är jag med.Det är ingen fara
Det kanske är den boetten med nockar på luggarna, kan vara perspektivet på bilden som får den att se lite udda ut i mina ögon.Lite snabbt googlande på referensen så dyker det iaf upp ett par i vad som ser ut att vara samma boett och seamaster på tavlan.
Ja det är den. Attans snygg klocka. Glasringen är säkerligen i guld.Ja det ser ju likadant ut.
Skickar med en bild som ligger ungefär som din.
De va rackarns. Ja guld är väl aldrig fel.Ja det är den. Attans snygg klocka. Glasringen är säkerligen i guld.
Tycker din är värd att leta reda på en automatdel till. Troligtvis blir det lättast att hitta ett helt reservdelsverk.De va rackarns. Ja guld är väl aldrig fel.
Men din klocka är ju hur snygg som helst den med. Din har nog också hammarautomaten kvar. .
Det är tyvärr inte min klocka på bilden.De va rackarns. Ja guld är väl aldrig fel.
Men din klocka är ju hur snygg som helst den med. Din har nog också hammarautomaten kvar. .
Ja då är det bara till att börja leta så småningom.Tycker din är värd att leta reda på en automatdel till. Troligtvis blir det lättast att hitta ett helt reservdelsverk.
Väldigt fin. Vi kanske skall nämna att den svarta honeycomb tavlan typ dubblerar värdet, så även om vi bortser från det höga nöjet med en sådan klocka kan du budgetera rätt generöst för att återställa.Detta avhandlar min seamaster men tycker mod att den hamnat fel så flytta gärna.
Hej.
Jo jag lyckades komma över en 50-tals automatic calendar. Ägaren var sonen till ursprungliga ägaren som köpte den av urmakare Sigfrid Arnold Adlervalt i V.Skrävlinge.
Då såg den ut så här efter att ha legat i en byrålåda i 30 år. Den låg nog också på annat ställe med tanke på hur smutsig den var.
Och
Modellen är 2627-12C.
Vid servicen så upptäcktes det att själva hammarautomatdelen var borta. Tydligen var det brukligt att ta bort den när den fungerade dåligt enligt information.
Men vad säger ni som kan och vet. Är det lönt att sätta dit en ny eller acceptera klockans öde? Det verkar som att en annan krona sitter där eller var dom släta?
Det går ju aldrig att få tillbaka den delen och av vad jag förstått så sitter serienummret på den delen?
Mvh
Jaha oj. Här ju ingen koll på värdet alls.Väldigt fin. Vi kanske skall nämna att den svarta honeycomb tavlan typ dubblerar värdet, så även om vi bortser från det höga nöjet med en sådan klocka kan du budgetera rätt generöst för att återställa.
Thats the spirit! Helt rätt ingångsattityd till vintagevärlden...Jaha oj. Här ju ingen koll på värdet alls.
Detta avhandlar min seamaster men tycker mod att den hamnat fel så flytta gärna.
Hej.
Och
Modellen är 2627-12C.
Mvh
Mycket fin!
Her er min 2627-10 SC
Oj. Din är ju jättefin. .Mycket fin!
Her er min 2627-10 SC
Oj. Din är ju jättefin. .
Är din polerad? Sedan när jag tittar så ser din krona annorlunda ut. Är det originalkronan som sitter på din? Min är ju slät och inte alls som din.
Jag kan tänka mig att man kanske satt dit den jag har när man tog bort hammarautomaten på min klocka. För din är väl i original?
Kan du ta närbilder på tavlan? Är inte Swiss Made ocentrerat? Hur ser Omega, Automatic texten ut? Skarp och fin?