Riktigt snygg klocka men hade personligen skippat länken och kört på ett skinnband.Jag slängde på en Zenith GF länk på en av mina Seamsters idag. Det blev lite kool tycker jag! Vad tycker ni? Flyger det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt snygg klocka men hade personligen skippat länken och kört på ett skinnband.Jag slängde på en Zenith GF länk på en av mina Seamsters idag. Det blev lite kool tycker jag! Vad tycker ni? Flyger det?
Sjunker, tycker de sitter bäst på ett enkelt ostoppat band i god kvalitet. Bästa jag testat är rios shell cordovan.Jag slängde på en Zenith GF länk på en av mina Seamsters idag. Det blev lite kool tycker jag! Vad tycker ni? Flyger det?
En sån länk är ju bäst när det finns potential till klockbränna.Jag slängde på en Zenith GF länk på en av mina Seamsters idag. Det blev lite kool tycker jag! Vad tycker ni? Flyger det?
Grym! Grattis!Nu får jag också var med här.! Omöjligt att ta kort på tavlan.
Nu får jag också var med här.! Omöjligt att ta kort på tavlan.
Helvete vad bra! Snyggt Robin!!Nu får jag också var med här.! Omöjligt att ta kort på tavlan.
Kanonfin - grattis!!Nu får jag också var med här.! Omöjligt att ta kort på tavlan.
TackarGrym! Grattis!
Tackar! Har inget bra att öppna med men det är allafall en fullrotor.Kul! Vad är det för verk i den?
TackarHelvete vad bra! Snyggt Robin!!
TackarKanonfin - grattis!!
Helt omöjligt att ge denna tavla rättvisa på kort. Guld/brons/svart osv
Snyggt!Ska man våga påstå att det är gilt?
Fick min snarlika från service idag
Finns det nya länkar att köpa till dessa?
Tackar! Har inget bra att öppna med men det är allafall en fullrotor.
Nu har denna härliga Bumper både fått lite kärlek och nya kläder, vilket förtjänar en bild i tråden.
Då borde det vara en -58 då?
Yes, borde det vara. Har för mig det stod 2848 i den med.Då borde det vara en -58 då?
Tack! Det ett band i struts från Morellato.Mycket snygga kläder! Vad är det för band?
Strutsprägling, men ändock!Tack! Det ett band i struts från Morellato.
http://www.ebay.it/itm/191837406843
Fundera mer på boettstorlek och årtionde. Sök sedan på ebay/traderaJag har aldrig förstått tjusningen med vintage. Gör det nog inte än heller, egentligen. Men suget efter en i guld har tilltagit.
Därför. Tips på en gammal Omega i helguld? Vad ska man sikta på? Är det nåt verk man ska försöka få fatt i? Är det nåt man ska försöka hålla sig borta från? Karaten, 14 eller 18, har det någon praktisk betydelse?
Vad säger ni erfarna?
Jag har aldrig förstått tjusningen med vintage. Gör det nog inte än heller, egentligen. Men suget efter en i guld har tilltagit.
Därför. Tips på en gammal Omega i helguld? Vad ska man sikta på? Är det nåt verk man ska försöka få fatt i? Är det nåt man ska försöka hålla sig borta från? Karaten, 14 eller 18, har det någon praktisk betydelse?
Vad säger ni erfarna?
Hur är det med helguld/ överdraget guld? Vad bör man sikta på? Är det risk för att gå på en blåsning likt man kan göra med modernare klockor (kopior etc)? Att verk kan vara risiga förstår jag, otätt kan det väl också vara. Men man får vad man ser, så att säga, eller finns det kattguld o annat elände?Fundera mer på boettstorlek och årtionde. Sök sedan på ebay/tradera
Boetter i solitt guld har guldstämplar och boettens insida är guldfärgad. Guld på stål är riktigt bra på äldre omegor då lagret är tjockt och ofta är glasringen i solitt guld. Står alltid i boettlocket vad det är för material i boetten. Man väljer vad man gillar, men kan avråda frål guldbelagd basmetall iaf då det oftast finns genomslitningar som oftast blir gropar. Största ”risken” om man köper på tex tradera är ommålade tavlor.Hur är det med helguld/ överdraget guld? Vad bör man sikta på? Är det risk för att gå på en blåsning likt man kan göra med modernare klockor (kopior etc)? Att verk kan vara risiga förstår jag, otätt kan det väl också vara. Men man får vad man ser, så att säga, eller finns det kattguld o annat elände?
Tack, det var klargörande. Då är det bara att ge sig ut på jakt.Boetter i solitt guld har guldstämplar och boettens insida är guldfärgad. Guld på stål är riktigt bra på äldre omegor då lagret är tjockt och ofta är glasringen i solitt guld. Står alltid i boettlocket vad det är för material i boetten. Man väljer vad man gillar, men kan avråda frål guldbelagd basmetall iaf då det oftast finns genomslitningar som oftast blir gropar. Största ”risken” om man köper på tex tradera är ommålade tavlor.