• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

Manny

Omega
IMG_4987.JPG

Solbränd Seamaster på BoR.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Är ju det som är frågan, jag vet tyvärr inget. Är ett fint tryck på tavlan så hade inte misstänkt något fusk om jag bara tittat på det.

Är det så att Omega använt denna boett till non-Seamasters och att någon vid tillfälle bytt till ett seamasterlock på mitt exemplar?

Låter iofs lite långsökt då locket har gravyr, ett svenskt gubbnamn och datum.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Är det så att Omega använt denna boett till non-Seamasters och att någon vid tillfälle bytt till ett seamasterlock på mitt exemplar?

Låter iofs lite långsökt då locket har gravyr, ett svenskt gubbnamn och datum.
Känns väl snarare som att någon bytt ut tavlan till en som passar bumperverket men som ej är seamaster. Om den nu inte är som den ska då.
 

Rulle

Audemars
Lägger upp dessa här med ifall nån vill/vågar uttala sig om skicket och tavlan!

Även om

Vad säger ni ?
Nyservat 351verk
ck2577-4 daterat till 1949 (ska vara första produktionsåret för dessa(då utan seamaster på dialen men med packingar vid boetten och kronan)

tapatalk_1504182990006.jpeg
tapatalk_1504183013794.jpeg
tapatalk_1504183003750.jpeg
tapatalk_1504182995903.jpeg

tapatalk_1504183008666.jpeg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Känns väl snarare som att någon bytt ut tavlan till en som passar bumperverket men som ej är seamaster. Om den nu inte är som den ska då.

En snarlik rackare, dock med texten och stålvisare. Kanske har visarna fått sig en polering så att guldpläteringen försvunnit?

Edit; ser att indexen tycks vara i stål men mina är i guld.

https://omegaforums.net/threads/vin...lack-dial-in-steel-is-this-a-gilt-dial.20098/

Hittade även en bild på Pinterest på en tavla som påminner om min. Dock är inte index och minutmarkeringarna exakt lik placerade.

omega.png
 
Senast ändrad:

Rulle

Audemars
@simonmanollo
Lägg upp lite fler bilder på den !
Sj hade jag undvikit att polera den så gott det går !
Ge den en service och kanske ett nytt orginalglas så du vet att den mår toppen !
Hör med @McGyver så kanske han kan serva den till dig (duktig kille med humana priser)
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Kan vara ljuset som spelar ett spratt men bandhornen ser mjuka ut i kanterna i jämförelse med de nedan? Är inte stört-säker på referensen men.. OAVSETT, så är det en fin klocka! :)
img_1681-jpg.242910
OmeSeaSS30SubSecWENGB.JPG
 
Topp