• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

Alexander

Panerai
2-Faktor
B933E466-B782-4559-9023-F0109FDF3C84.jpeg
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Nyinkommen och nyputsat glas. Hade inga bra band dock.
20180412_223610.jpg
Kul, fin!
Tyvkte bilderna indikerade att man borstat på index, och det gick en på tratten för ett tag sedan där man kletat på lume på index, så tänkte att ngn köpte den, skrapade bort lysmassan och sålde på auktion. Blev lite bitter och sket i den. Typiskt irrationellt... Bra köp! Grattis :)

Edit: @Fredrik (Swe) är hovleverantör i mitt hem, kan rekomenderas :)
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Kul, fin!
Tyvkte bilderna indikerade att man borstat på index, och det gick en på tratten för ett tag sedan där man kletat på lume på index, så tänkte att ngn köpte den, skrapade bort lysmassan och sålde på auktion. Blev lite bitter och sket i den. Typiskt irrationellt... Bra köp! Grattis :)

Edit: @Fredrik (Swe) är hovleverantör i mitt hem, kan rekomenderas :)
Hovleverantör av band eller?
Vad tänker du på med borstat index? Jag kan inte se något.
 

Löwet

Breitling
Har missat denna tråd!
Mycket fina ex du kommit över Aurum, verkligen vintage Omega när det är som bäst. Precis som du uppskattar jag den mindre boetten mer, just pga proportionen mellan tjocka bandhorn och blygsam diameter. Är riktigt nöjd med mitt ex, tavlan är magisk, hade dock önskat tydligare fasningar på bandhornen då de nästan är rundpolerade. Ref på min ska vara 2846, från -56. Älskar verkligen klickandet/spinnandet från rotorn, mysigt med hammarautomat

2014-01-24 14.39.49-2.jpg
2014-01-30 13.51.41.jpg
2015-01-13 13.18.49.jpg
Hej, älskar ditt blåa band! vart hittar jag ett sådant?! :D
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag tror det alla fall. 12, 3, 6, 9 är platta (kanske även en liten skåra) som att det ska ligga lysmassa där. Alla andra index är "spetsiga".
Googlar man på Omega 2657-1, cal 2494 så tycker jag det verkar som att det ska vara lysmassa?
tex denna.
item_627953_1b989dbb22.JPG
Visst ska det vara lysmassa där.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Hjälper en vän att finna en vintage omega i guld till hans bröllop. Hans budget är max 6-7 tusen. Mer specifika önskemål än så har jag inte fått.
Misstänker att många av er har bra koll och får gärna skicka ett pm om ni kan tipsa om någon. Tack på förhand!

Som tack för hjälpen skänker jag en slant till BCF!
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Hjälper en vän att finna en vintage omega i guld till hans bröllop. Hans budget är max 6-7 tusen. Mer specifika önskemål än så har jag inte fått.
Misstänker att många av er har bra koll och får gärna skicka ett pm om ni kan tipsa om någon. Tack på förhand!

Som tack för hjälpen skänker jag en slant till BCF!
Måste ju lätt gå att finna på tradera?
Om det inte ligger nån på köp och sälj ...
 

ConElPueblo

Panerai
Hjälper en vän att finna en vintage omega i guld till hans bröllop. Hans budget är max 6-7 tusen. Mer specifika önskemål än så har jag inte fått.
Misstänker att många av er har bra koll och får gärna skicka ett pm om ni kan tipsa om någon. Tack på förhand!

Som tack för hjälpen skänker jag en slant till BCF!

Om det skal være guld til 6-7K, så ender det vel enten i en mindre interessant 70'er-klocka eller et mere spændende ur i dårlig stand - hvad synes han om guldkappe? Der bør det være muligt at finde et NICE Omega indenfor budgettet. Jeg har haft en del, og synes at de er god value for money, og jeg vil til enhver tid foretrække et flot 50'er Omega i guldkappe frem for et middelmådigt senere ur i massivt guld...
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Om det skal være guld til 6-7K, så ender det vel enten i en mindre interessant 70'er-klocka eller et mere spændende ur i dårlig stand - hvad synes han om guldkappe? Der bør det være muligt at finde et NICE Omega indenfor budgettet. Jeg har haft en del, og synes at de er god value for money, og jeg vil til enhver tid foretrække et flot 50'er Omega i guldkappe frem for et middelmådigt senere ur i massivt guld...
Tackar för synpunkterna. Kanske är bäst att jag helt enkelt förmår honom att bli medlem så kan han botanisera bland forumets kunskap på egen han :)
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Fått hem en liten trevlig Seamaster från runt -53.
Kronan har Omega-symbolen men är det rätt krona? Har sett fler från samma tid med annan typ av krona.
20180415_172316.jpg
 
Topp