Vit tavla? Tycker den ser ommålad ut men borde nog ta en närmare titt.Fått hem en liten trevlig Seamaster från runt -53.
Kronan har Omega-symbolen men är det rätt krona? Har sett fler från samma tid med annan typ av krona.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vit tavla? Tycker den ser ommålad ut men borde nog ta en närmare titt.Fått hem en liten trevlig Seamaster från runt -53.
Kronan har Omega-symbolen men är det rätt krona? Har sett fler från samma tid med annan typ av krona.
Ska ta några bilder till.Vit tavla? Tycker den ser ommålad ut men borde nog ta en närmare titt.
Citerar mig själv.Nyinkommen och nyputsat glas. Hade inga bra band dock.
Det här: https://www.tradera.com/item/191502...svin-lader-18-mm-herr-dam-armbandsur-brun-ny-Citerar mig själv.
Vet att det tipsats om band i denna tråden förut. Har ni något kul tips till denna?
Knep detta till en helt annan klocka och bär det för första gången idag, känns riktigt trevligt och jag tror det skulle passa din Seamaster. 38 Euro från italien.Citerar mig själv.
Vet att det tipsats om band i denna tråden förut. Har ni något kul tips till denna?
Äkta eller präglad ödla?Knep detta till en helt annan klocka och bär det för första gången idag, känns riktigt trevligt och jag tror det skulle passa din Seamaster. 38 Euro från italien.
Hm, det är präglad kalv - men skulle kanske inte kalla det ödleprägling, men det finns viss likhet.Äkta eller präglad ödla?
Det är en sorts ödla som ser ut såhär, har haft själv om jag inte minns fel.Hm, det är präglad kalv - men skulle kanske inte kalla det ödleprägling, men det finns viss likhet.
Edit: Säljaren marknadsförde inte det som präglad ödla eller ödla på något sätt iallafall. Tycker ofta att javaödla kan upplevas gubbigt men känner inte samma om detta.
Nån aning om vilken sort? Isåfall vill jag gärna köpa ett äkta. Du har inte nån bild i arkiven?Det är en sorts ödla som ser ut såhär, har haft själv om jag inte minns fel.
Ska gräva lite, vet dock var den ligger iaf!Nån aning om vilken sort? Isåfall vill jag gärna köpa ett äkta. Du har inte nån bild i arkiven?
Vart hittar man det?Knep detta till en helt annan klocka och bär det för första gången idag, känns riktigt trevligt och jag tror det skulle passa din Seamaster. 38 Euro från italien.
Va fasen, mig ville han ha 58 euro av! Iofs 20mm, men 20 euro skillnad? 10 per mm?Knep detta till en helt annan klocka och bär det för första gången idag, känns riktigt trevligt och jag tror det skulle passa din Seamaster. 38 Euro från italien.
Du köpte inte Hermesversionen då? För det kostar 50 Euro sa han, annat läder.Va fasen, mig ville han ha 58 euro av! Iofs 20mm, men 20 euro skillnad? 10 per mm?
Aha! Äh jag förtjänar fan fejk-hermes!Du köpte inte Hermesversionen då? För det kostar 50 Euro sa han, annat läder.
Enligt serienummerlistorna börjar 1954-klockorna på 1.4 miljoner och 1956 på 1.5 miljoner. Din är så pass nära 1.5 miljoner att det säkert kan vara en väldigt tidig 1956. Jag skulle nog inte oroa mig så mycket, men någon som har mer stenkoll på Omega får gärna yttra sig också.Hejsan då jag är ny medlem och tidigare missat denna tråd så repostar jag mitt inlägg här istället. Då jag inte fått svar i min andra tråd.
"Hejsan,
Det börjar luta mot att göra mitt första vintage köp, och jag har hittat en fantastiskt fin Omega. Säljaren verkar onekligen mycket kunnig och jag som ny klockfantast har inte särskilt mycket kunskap att komma med. Så därför vill jag ta hjälp av er här på KS.
äljaren påstår att det är en Omega Seamaster, ref 2849 med cal. 503 verk. Nummer 14890980 tillverkad 1954, renoverad. Efter lite egen efterforskning så verkar det som att ref 2849 först började tillverkas 1956. Jag kan mycket möjligt ha fel men det var i alla fall vad jag kunde hitta. Men vad säger ni? Är detta rimligt? Och vad bör ett rimligt pris i så fall ligga på?
Jag vill avsluta med att tacka alla på forumet för ett härligt bemötande för mig som ny medlem, tack! Hälsningar J.Westerberg"
Ja håller med, sådana där listor får man ta med nypa salt.Enligt serienummerlistorna börjar 1954-klockorna på 1.4 miljoner och 1956 på 1.5 miljoner. Din är så pass nära 1.5 miljoner att det säkert kan vara en väldigt tidig 1956. Jag skulle nog inte oroa mig så mycket, men någon som har mer stenkoll på Omega får gärna yttra sig också.
Hejsan då jag är ny medlem och tidigare missat denna tråd så repostar jag mitt inlägg här istället. Då jag inte fått svar i min andra tråd.
"Hejsan,
Det börjar luta mot att göra mitt första vintage köp, och jag har hittat en fantastiskt fin Omega. Säljaren verkar onekligen mycket kunnig och jag som ny klockfantast har inte särskilt mycket kunskap att komma med. Så därför vill jag ta hjälp av er här på KS.
äljaren påstår att det är en Omega Seamaster, ref 2849 med cal. 503 verk. Nummer 14890980 tillverkad 1954, renoverad. Efter lite egen efterforskning så verkar det som att ref 2849 först började tillverkas 1956. Jag kan mycket möjligt ha fel men det var i alla fall vad jag kunde hitta. Men vad säger ni? Är detta rimligt? Och vad bör ett rimligt pris i så fall ligga på?
Jag vill avsluta med att tacka alla på forumet för ett härligt bemötande för mig som ny medlem, tack! Hälsningar J.Westerberg"
Hej o VälkommenEnligt serienummerlistorna börjar 1954-klockorna på 1.4 miljoner och 1956 på 1.5 miljoner. Din är så pass nära 1.5 miljoner att det säkert kan vara en väldigt tidig 1956. Jag skulle nog inte oroa mig så mycket, men någon som har mer stenkoll på Omega får gärna yttra sig också.
I mina ögon ser tavlan ärlig ut och i bra skick. Tror Calendar-versionen är värd lite mer än den utan datum. 5-6.000? Har som sagt dålig koll på Omega.Tackar så mycket allihopa! Men har ni någon aning om vad ett rimligt pris kan ligga på? Och vad säger ni om skick och om de ser ut att vara original?
Hejsan då jag är ny medlem och tidigare missat denna tråd så repostar jag mitt inlägg här istället. Då jag inte fått svar i min andra tråd.
"Hejsan,
Brukar inte fishhook-S:et vara lite spetsigare ner till och inte riktigt så rundat? Eller så små variationer kanske kan förekomma?Kronan är inte original, skall väl vara en "fyrklöver" på den referensen. Boetten ser också ut att vara ganska nyligen polerad.
Klockan ser fin ut, men det beror ju på vad man söker med sin klocka och vad man kan leva med.
Personligen skulle jag utifrån den bilden inte utesluta ommålad tavla. "c"-et i Automatic ser tillexempel lite konstig ut, och tavlan ser ut att vara väldigt vit och krispig.
Det är möjligt. Ser ju annorlunda ut mot vissa andra ex på nätet.Brukar inte fishhook-S:et vara lite spetsigare ner till och inte riktigt så rundat? Eller så små variationer kanske kan förekomma?
Från panten?Ny rackare landad - i princip nyskick, få hairlines på plexi bara.
Inte från panten. Länka den!Från panten?
Jävla billig isf... Stod nyrenoverad tavla och boett. Vad tror du...?
Ok, märkligt, set precis ut som denInte från panten.
Måste nästan vara den?Inte från panten. Länka den!
Ja, jäklar! Missat denna - köpte den av vinnaren då kanske.. Varit i kontakt med en kunnig rackare och han menar på att den är helt ärlig & härlig!Ok, märkligt, set precis ut som den
Måste nästan vara den?
https://www.pantbanken.se/auktioner/visa-avslutad-auktionsvara/?f_id=612228&fritext=Renoverad tavla&f_Typ=Klockor&pris_min=&pris_max=&length=100&offset=0&kontor=&sortering=&listposition=0