Igår kom det till min kännedom att morfars gamla "guldklocka" finns kvar hos mina föräldrar. Gissningsvis är är den köpt -59 då han fyllde 50 (ingen vet säkert och det är inte heller säkert att den köptes ny även om det är troligt - ska kolla refnr när jag får möjlighet). "Tyvärr" verkar det vara guld på stål och tyvärr är den bara 30mm men känns ändå jättekul att kunna behålla och förhoppningsvis ge vidare i framtiden!
Jag har förstått att Werner Koch /abcservice är rekommenderade för service (jag bor i Sthlm) men tycker drygt 4000 känns väl saftigt att lägga ut. Går det att hitta (betydligt) billigare eller är det bara att avgöra om det är värt kostnaden eller inte? Jag gissar att klockan är värd runt 3000, är det rimligt (kommer inte sälja den)?
Klockan bör ha använts "ganska ofta" men inte dagligen av morfar under ca 20 år och legat orörd sen dess, ska enligt uppgift verka fungera fint när den testades igår. Jag tror inte att jag kommer använda den mer än några ggr/år som "finklocka". Jag har inte sett den i verkligheten ännu och har bara en extremt dålig bild att tillgå (jag tror inte visarna är skadade utan det är nån sorts skugga).