Plus att det aldrig skadar att slänga ett pm till någon "kompis" på klocksnack.Tänk dig att det är som blocket med lite fler funktioner fast för klockor då. Så gör hemläxan och kolla modellen du vill ha, sedan kollar du säljaren.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Plus att det aldrig skadar att slänga ett pm till någon "kompis" på klocksnack.Tänk dig att det är som blocket med lite fler funktioner fast för klockor då. Så gör hemläxan och kolla modellen du vill ha, sedan kollar du säljaren.
1. om klockan varit på service borde den vara avmagnetiserad. Är den det?Fick tillbaka klockan i måndags och tyvärr så tappar den fortfarande 30 sekunder per dygn. Återförsäljaren sa att en urmakare har gått igenom klockan och att den ska fungera bra nu. Köpte den på Besour i Göteborg och jag har ingen anledning att misstro Bertil då han alltid ger ett professionellt och trevligt intryck samt att han även har fått goda omdömen här på klocksnack.
Undrar nästan om det är något jag gör som kan få klockan att sakta ner sig? Tänkte främst på magnetism då jag arbetar framför en dator hela dagen. Har läst lite om det, men det verkar som att om klockan skulle vara magnetiserad borde den tappa mer än 30 sekunder per dag.
Menmen, ska åka på konferens nu resten av veckan så får jag fortsätta och hålla koll på tiden och se om den fortsätter att tappa tid i samma takt.
Kul! Armband är en förbrukningsvara. Skulle skippa perlon och köra på ett tunnt fint läder i ödla eller annat exotiskt material. Perlon sliter med tiden på boetten, speciellt i guld. Förresten är den i solitt guld.Idag fick jag min morfars gamla guldklocka i handen. Det visade sig att tidigare uppgifter var felaktiga och den är "vanliga" och för mig närmast perfekta 34 mm. Förmodligen i double (vet inte hur man säkert ser om den skulle vara i helguld men har svårt att tro det och det finns inga stämplar). Hade tänkt sätta den på ett marinblått perlonband men blev inspirerad av tidigare post i tråden med kornblått. Skulle gärna ha ett lite mjukare band med spänne i ngn guldliknande metall/legering. Har någon tips om var jag kan hitta ett lämpligt?
Tyvärr är orginalband med spänne kastat ngn gång efter morfars död.
Blev dåliga bilder, ska anstränga mig lite med riktig kamera vid tillfälle.
Tror det är caset och tavlan som är stort egentligen. Visarna är väl typ på samma nivå i förhållande till minutstrecken, men sedan har man ju biffar upp allt för att passa den moderna mannen?Har ni sett nyutgåvan från Omega i Basel?
Men varför har de gjort så korta visare?
Kul! Armband är en förbrukningsvara. Skulle skippa perlon och köra på ett tunnt fint läder i ödla eller annat exotiskt material. Perlon sliter med tiden på boetten, speciellt i guld. Förresten är den i solitt guld.
Har ni sett nyutgåvan från Omega i Basel?
Men varför har de gjort så korta visare?
Tror det är caset och tavlan som är stort egentligen. Visarna är väl typ på samma nivå i förhållande till minutstrecken, men sedan har man ju biffar upp allt för att passa den moderna mannen?
Håller med. Inte snyggt. Både visarnas storlek och andra proportioner. Det kunde blivit så bra men det gjorde det inte. ..Det är liksom lite fel proportioner på det mesta. Kolla t ex avståndet mellan index och caset!
Fin klocka! Förmodligen helguld. De "plätterade" tror jag oftast har baklock i stål. Jag har eventuellt ett passande band med Omega spänne om du är intresserad? Bara att skicka ett PMIdag fick jag min morfars gamla guldklocka i handen. Det visade sig att tidigare uppgifter var felaktiga och den är "vanliga" och för mig närmast perfekta 34 mm. Förmodligen i double (vet inte hur man säkert ser om den skulle vara i helguld men har svårt att tro det och det finns inga stämplar). Hade tänkt sätta den på ett marinblått perlonband men blev inspirerad av tidigare post i tråden med kornblått. Skulle gärna ha ett lite mjukare band med spänne i ngn guldliknande metall/legering. Har någon tips om var jag kan hitta ett lämpligt?
Tyvärr är orginalband med spänne kastat ngn gång efter morfars död.
Blev dåliga bilder, ska anstränga mig lite med riktig kamera vid tillfälle.
Magisk säger jag.1951 waffle med vit/silver zon...fin tavel variant tycker jag
1951 waffle med vit/silver zon...fin tavel variant tycker jag
typsnittet till siffrorna + tjocka bezeln är så snygg... <3Omega Seamaster, 1950, ref 2677-1, cal 351 med 34 mm, cool klocka som jag tror passar in i denna underbara tråd!
1951 waffle med vit/silver zon...fin tavel variant tycker jag
Var aktiv på forumet och lägg upp en annons på Köp-och sälj eller kräng den via Tradera.Hjälp mig att hitta en ny ägare ! Vill inte lägga klockan i en låda i resten av mitt liv :/
Trevlig klocka, hade gärna haft en sån! Som @marconimotet - är du aktiv på forumet får du snart nog förmånen att kunna sälja här. Annars Tradera. Vad vet du om klockan, arvegods?Hjälp mig att hitta en ny ägare ! Vill inte lägga klockan i en låda i resten av mitt liv :/
Förlåt e ny här!Var aktiv på forumet och lägg upp en annons på Köp-och sälj eller kräng den via Tradera.
Tro det eller ej. Men den låg i ett smyckeskrin hag köpte på loppisTrevlig klocka, hade gärna haft en sån! Som @marconimotet - är du aktiv på forumet får du snart nog förmånen att kunna sälja här. Annars Tradera. Vad vet du om klockan, arvegods?
Inget att be om ursäkt för. Välkommen till den finare delen av forumet Snygg klocka btw.Förlåt e ny här!
Sjukt, kul fynd!Tro det eller ej. Men den låg i ett smyckeskrin hag köpte på loppis
Ja. Trodde det inte var något tills min far nämnde det haha. Legat i låda ett tag.Trevlig klocka, hade gärna haft en sån! Som @marconimotet - är du aktiv på forumet får du snart nog förmånen att kunna sälja här. Annars Tradera. Vad vet du om klockan, arvegods?
Sjukt, kul fynd!
Ja verkligen, tack! Är riktigt förtjust i urtavlan!typsnittet till siffrorna + tjocka bezeln är så snygg... <3