• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Känner det också. Tips på band? :)
Jag tycker brunt gris eller struts är snyggt..gärna med söm ton i ton.
Tex som på min seamaster här...
DSC_0139-01.jpeg


DSC_0140-02.jpeg
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
6FDEDBB2-B114-4952-950D-94FFCD91F39E.jpeg
Den här seamastern ligger ute på tratten. Kan ni som är mer inlästa på omega säga något om den... Jag har inte sett röd sekundvisare tidigare. Vanligt förekommande?
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Låter inte normalt, rotorn som går i boettlocket? Ändras tonen om du trycker rejält på boettlocket när du skakar den? Kan du öppna den?
Trycker jag ner locket så låter det betydligt mindre vid skakning, har tyvärr ingen boettkniv så vågar inte försöka öppna den. Misstänkte också rotor mot boettlock. :/
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Trycker jag ner locket så låter det betydligt mindre vid skakning, har tyvärr ingen boettkniv så vågar inte försöka öppna den. Misstänkte också rotor mot boettlock. :/
De är rätt svåra att öppna om du har snäppboetten? Har haft en med vad jag tror är liknande ljud och där gick rotorn i boettlocket rejält. Såpass att den inte drog upp sig längre.
 
Topp