• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

Knubbig liten 14k tillbaka efter 3 månader och seriös reparation och service. Verkade vara tipp-topp när jag blev vittne till hur den plötsligt brakade ihop på armen. Men nu så... :)

IMG_0763.jpg

Å så äras den som äras bör... ;)

IMG_0759.jpg
Otroligt läcker :woot:

Ja självklart; @Aurum är ju den store ambassadören för de tjockt luggade 50-talarna.

Lite kul OT ang tröjan: jag fick syn på MOOMIN Shop i Bangkok och gick in där för att köpa en tisha till dottern.
Expediten tittade på mig som jag inte var klok: - Vi har inte barnstorlekar!!
Tydligen är MOOMIN lanserat där som vuxenmode så då fick det bli en XL till Pappa med favoriten My. Jag har högläst vartenda ord av Tove Jansson ett par gånger och är därför lite avundsjuk på rätten till avataren...
;)

Folk är fan inte kloka...
Ursäkta men även om den vore cosher är det ju sinnes...
Varför?
Connies går ju för de pengarna, och utbudet av fina äldre seamasters (vilket denna hade varit om den inte varit ommålad) lär ju inte vara större?!
Tycker dessa länge har känts som väldigt mycket bang for the buck och har under lång tid varit rädd för den dagen de skulle börja gå upp i pris och bli dyra... :(

Varför?
Connies går ju för de pengarna, och utbudet av fina äldre seamasters (vilket denna hade varit om den inte varit ommålad) lär ju inte vara större?!
Tycker dessa länge har känts som väldigt mycket bang for the buck och har under lång tid varit rädd för den dagen de skulle börja gå upp i pris och bli dyra... :(
Kan nog så vara, men tror inte alla fina ex börjar gå för över 15k nu på en gång. Men kan såklart ha fel...
Sedan håller jag med om att de varit mycket bang for the buck (om än inte för 15)

Tillbaka
Topp