• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Har bara en 50-tals Omega. Men den är jag mer än nöjd med.
20190326_153851.jpg
Sjukligt bra! När vi ändå är OT langar jag upp en bild på min seamaster "Seachero" 2937
IMG_20190320_075143.jpg

IMG_20190320_085224_361.jpg
 

MrGoran

Cartier
Kom på att jag har en kanske 50-talare (eller tidigt 60-tal) Omega till. Detta var den första gamla klockan jag köpte,dessutom på tradera. Hur Ok den är vet jag inte. Refen är 14740 SC har jag för mig. Kan nån förklara skillnaden mellan 4 och 5 nummers reefar.
20190326_161706.jpg
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Denna dök upp idag, en "jumbo" med cal. 354, skruvat boettlock och ärligt skick. Tycker den är riktigt trevlig, men hade missat att den har två tons tavla, så nu har jag två vilket inte var riktigt tanken. Men men...
IMG_20190325_205310.jpg


Notera serienumret :)
IMG_20190325_204126.jpg
IMG_20190325_210442.jpg


Jagar sekundvisare till denna, någon som har en ide eller åsikt om vilken färg den kan tänkas ha från början?
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jagar sekundvisare till denna, någon som har en ide eller åsikt om vilken färg den kan tänkas ha från början?
Så du knep den alltså, visst var det från Tratten? :) Siktade själv på den men kändes omständigt just med sekundvisaren. Vill tro att visaren ska vara i stål, likt tim- och minutvisarna. Index verkar även vara i stål? Värt att notera är att jag sett samma utförande tavelmässigt fast med röd sekund, vet ej om det vart original dock.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Fina klockor det här. Har spanat i tråden och ska spana efter exemplar till salu. Har jag tolkat det rätt att:
34 mm modellen ska ha tydliga bevels.
36 mm modellen har mindre bevels och inte lika feta luggar. Kallas jumbo.

Båda modellerna bör inte ha polerad boett, även om majoriteten av klockorna i tråden verkar ha polerad boett?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Fina klockor det här. Har spanat i tråden och ska spana efter exemplar till salu. Har jag tolkat det rätt att:
34 mm modellen ska ha tydliga bevels.
36 mm modellen har mindre bevels och inte lika feta luggar. Kallas jumbo.

Båda modellerna bör inte ha polerad boett, även om majoriteten av klockorna i tråden verkar ha polerad boett?
Vad menar du med polerad boett? Allt utom boettens sidor ska vara blanka.
 
Topp