• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

Ser ut som den börjat utvecklas som min i 14K.
20190309_125103-01.jpeg

Den är grym - ångrar lite att jag inte slog till på den när den fanns tillgänglig! :)

Fin och jag tänkte köpa den, men lite stor och bandhornen lite smala och de saknar fasning.

Tolkar jag rätt om jag tyder din kommentar som att de saknade fasningar från början?

Senast ändrad:
Fick precis hem denna, vad tror ni om tavlan?
Jag ser inga solklara tells på att något ser galet ut, men vad är fläckarna runt texten. Är det försök till ommålning, oxidering?
Ser inte ut som färgfläckar utan snarare som färglossning med lupp. Kan de va samma som @Ariste några sidor bak? Lysmassan ser rejält åldrad ut också.
Bilderna är såklart tagna i mycket starkt ljus :)
IMG_9584.JPG
IMG_9585.JPG
IMG_9586.JPG

IMG_9587.JPG
Det är väl applicerad text på tavlan?
Misstänker att det har skett ngn reaktion mellan texten och tavlan.
Ett skönt bevis på att klockan hängt med ett tag! :)

Tackar. Priset kändes väldigt prisvärt. Känns nästan som man ska ha trampat på en mina för det känns så bra. :) Dåliga bilder men tycker mig se riktigt bra fasningar på den och tavlan ser fin ut med mina amatörögon
Kan inte modellen, men ska det vara datumförstoring?
Det är inte det på min Calendar iallafall.
Sen ser lume-plupparna lite väl vita?
FD6A30B2-B06B-450E-B9CE-6D386B6ADADF.jpeg

Tackar. Priset kändes väldigt prisvärt. Känns nästan som man ska ha trampat på en mina för det känns så bra. :) Dåliga bilder men tycker mig se riktigt bra fasningar på den och tavlan ser fin ut med mina amatörögon
Ser tyvärr ommålad ut. Lite tjock text och sekundmarkeringarna är lite nära centrum av tavlan. Lysmassan verkar också sitta lite fel. Ser även ut som applicerade index och då ska de inte ha någon färg på sidorna.

Tillbaka
Topp