Grym trippel!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grym trippel!
Tack! Är nöjd med den trionGrym trippel!
Hur mkt gick den för om jag får lov att fråga ?Hej,
Jag är på jakt efter en 50-talare och funderar på att köpa detta ex. Ser ut att inte vara originalkrona. Någon som vet vart jag kan serva denna med nytt originalglas samt ny originalkrona?
Den gick för 5400kr.Hur mkt gick den för om jag får lov att fråga ?
Där ja grattis!Äntligen så har man en 34a och en 36a
Snyggt! Grattis!Äntligen så har man en 34a och en 36a
Tack så mycketDär ja grattis!
Man tackarSnyggt! Grattis!
Grymt, grattis!Äntligen så har man en 34a och en 36a
Tack du råkar inte ha något BOR liggandes till en 36a?Grymt, grattis!
Drämmer in en motsvarande dubbel.
Inte hundra på passformen på ändlänkarna, men visst har jag nån 18mm liggandes.Tack du råkar inte ha något BOR liggandes till en 36a?
Nice ska du på Helsingborgs GTG? Kanske kan göra upp en affär därInte hundra på passformen på ändlänkarna, men visst har jag nån 18mm liggandes.
Jobbar tidigt av bara fan dagen efter dessvärre, så missar. Dra ett PM.Nice ska du på Helsingborgs GTG? Kanske kan göra upp en affär där
Jag är inte säker, men tavlor med spegelindex verkar åldras bra/lite. Sedan saknar den radium också. Såg inget som såg direkt fel ut, men kan ändå vara ommålad. Renoverad tavla betyder inte ommålad längre, snarare rengjord eller inget alls. Kommer faktiskt inte ihåg om ommålade också kallas renoverade idag.
Vad säger du om tavel-lacker på Seamasters med spegelfinish på index? När jag sökte snabbt såg de ut att ha bevarats riktigt väl. Annan lack eller var alla utan radium? Någon var på plats och tyckte den såg bra ut, kommer dock inte ihåg vem det var.Jeg tror heller ikke den var ommålad, men hvis den var original og ikke renset, så er det ubetinget den flotteste Seamaster fra 50'erne, jeg nogensinde har set online... Så det tror jeg ikke
Var der nogen, der så den live? Hvis den er blevet omlakeret efter rensningen, og det ikke er gjort ordentligt, kan lakken ligge i et tykkere lag op mod markørerne.
Tror det var @Rozzy , såg den också själv och tyckte den såg bra ut, även om jag alltid blir misstänksam när de är så ljusa i färgen och bra skick. Tittade dock inte med lupp...Vad säger du om tavel-lacker på Seamasters med spegelfinish på index? När jag sökte snabbt såg de ut att ha bevarats riktigt väl. Annan lack eller var alla utan radium? Någon var på plats och tyckte den såg bra ut, kommer dock inte ihåg vem det var.
Jeg tror heller ikke den var ommålad, men hvis den var original og ikke renset, så er det ubetinget den flotteste Seamaster fra 50'erne, jeg nogensinde har set online... Så det tror jeg ikke
Var der nogen, der så den live? Hvis den er blevet omlakeret efter rensningen, og det ikke er gjort ordentligt, kan lakken ligge i et tykkere lag op mod markørerne.
Vad säger du om tavel-lacker på Seamasters med spegelfinish på index? När jag sökte snabbt såg de ut att ha bevarats riktigt väl. Annan lack eller var alla utan radium? Någon var på plats och tyckte den såg bra ut, kommer dock inte ihåg vem det var.
Jag var på plats och inspekterade den med lupp och kunde inte se någon ”renovering”. Allt såg förvånansvärt bra ut. Den såg ny ut. Den var inte nos (boetten hade vissa bruksspår/repor) och jag tyckte visarna hade lite oxidation som efter fingeravtryck. Frågade Kaplans (Georgios) som hade svårt att förklara vad som var renoverat (till slut kom fram till att det var subsekund registret, men det trodde jag inte på).Tror det var @Rozzy , såg den också själv och tyckte den såg bra ut, även om jag alltid blir misstänksam när de är så ljusa i färgen och bra skick. Tittade dock inte med lupp...
Mina säger hej.Grymt, grattis!
Drämmer in en motsvarande dubbel.
Läcker!Brorsans Seamaster
Ah, jag vet! Den tavlan är fin. Får leta upp en egen!Läcker!
Jag var på plats och inspekterade den med lupp och kunde inte se någon ”renovering”. Allt såg förvånansvärt bra ut. Den såg ny ut. Den var inte nos (boetten hade vissa bruksspår/repor) och jag tyckte visarna hade lite oxidation som efter fingeravtryck. Frågade Kaplans (Georgios) som hade svårt att förklara vad som var renoverat (till slut kom fram till att det var subsekund registret, men det trodde jag inte på).
Men, en vatten/luft/ damm tät boett som inte använts och förvarats väl kanske kan åldras så bra?
Ny servicetavla? (Givetvis NOS då)Jeg har ikke set andre Seamasters fra den tid, hvor lakken ikke har haft den mindste smule aldring. Alle har haft - som minimum - et svagt gyldent skær over tavlan pga. ældet lak. Desuden er glasset uoriginalt og der mangler der en pakning bagi, så den har ikke ligget ubrugt og tæt i de sidste 68 år (det tyder slitagen på boetten heller ikke på, som du skriver).
Det kan godt være, at den virkeligt ikke har set den mindste smule renovering, men i så fald er det nærmest en enhjørning. At den har fået renset tavlen professionelt virker for mig mere sandsynligt.
Kiggede du også nærmere på spännet? Fra det ene billede, hvor man kan se lidt af det, ligner det et af de klassiske fakes...
Ny servicetavla? (Givetvis NOS då)
Hoppsan, grattis till den säljaren. Priset känns lite högt på en sån 'vanlig' Seamaster? Boetten ser fin ut thoughFöljde precis denna på Tradera. Trodde den skulle säljas billigare. Någon här som köpt den?
Fattar inte varför den blev så dyr, får ju mycket roligare konfiguration för 9k än det där känns det som!Följde precis denna på Tradera. Trodde den skulle säljas billigare. Någon här som köpt den?