• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Korspostar nykomlingen lite.
Inte varje dag man ser rosé på stål med roséspegelindex
IMG_20190603_143643.jpg
 
Senast ändrad:

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Den från Tradera antar jag? Jäkla bra pris, går den bra och ok skick i övrigt? :)
Stämmer! Går super. Skicket är helt ok, men inte perfekt. Tavlan är mycket fin med en mild och jämn patina, och spegelindex är fint. Boetten är ok men inte toppen - guldet har någon liiiten sprickbildning och kronan har tappat guldskalet (men ska leta rätt på ny krona). Rosé är kul dock - mkt ovanligt! Har däremot lite svårt för guld på stål.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Tack! Tror du? Har dålig koll på värdet. Rose, jumbo och spegelindex drar väl upp, men guld på stål i inte perfekt skick drar väl ner tänker jag...

Ska nu köpa krona för 68usd btw.
Är det en stålkrona som sitter på nu? Eller en nött guld pläterad?
Är det en stål kan jag behöva till ett annat projekt, hör av dig isåfall :)
 

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Stämmer! Går super. Skicket är helt ok, men inte perfekt. Tavlan är mycket fin med en mild och jämn patina, och spegelindex är fint. Boetten är ok men inte toppen - guldet har någon liiiten sprickbildning och kronan har tappat guldskalet (men ska leta rätt på ny krona). Rosé är kul dock - mkt ovanligt! Har däremot lite svårt för guld på stål.
Känns ju fortfarande som ett jäkla klipp dock, även om den är sliten så är den ju ändå näst intill orörd?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tack! Tror du? Har dålig koll på värdet. Rose, jumbo och fin tavla med spegelindex drar väl upp, men guld på stål i inte perfekt skick drar väl ner tänker jag...

Ska nu köpa krona för 68usd btw.

Edit. Personligen tycker jag dessa blir lite stora...
Fast ganska stor skillnad på en icke perfekt guld på stål och en i sliten doublé...
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Visst. Här är en bild med mkt förhöjd skärpa som överdriver skadan rätt extremt, men bättre det så man ser.... Det är en liten spricka i guldet. Går sånt att laga på vettigt vis till vettig peng? Är det rent ekonomiskt värt att laga?
IMG_20190605_084544.jpg
Laga tror jag inte på, om du väl skulle hitta någon som skulle vilja försöka så är det väldigt svårt att få guldfärgen att matcha 100%

Är nog bara att acceptera och använda den som den är eller sälja.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Laga tror jag inte på, om du väl skulle hitta någon som skulle vilja försöka så är det väldigt svårt att få guldfärgen att matcha 100%

Är nog bara att acceptera och använda den som den är eller sälja.
Mmmm misstänkte det. Den ska först få korrekt krona så får vi se sedan... Väldigt trevlig i övrigt och kul med rosé.
 

evki

Audemars
2-Faktor
Min Seamaster har precis återvänt hem efter en service.
Enligt urmakaren har klockan aldrig servats men inte använts så mycket heller, 5-10 år kanske. Lite småkul att den har legat i nån byrålåda det mesta av sitt liv.

_6065912.JPG
 
Topp