• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Kanske en ny högre prisnivå? Liknande modeller gick för 15 och 22 på Kaplans. Dock finare ex.
Ja säkert är det så att några som inte fattar skick nu tror de köper billigt när de i själva verket köper dyrt. Denna blev i mitt tycke svindyr och 34an på Kaplans var billig i jämförelse. Sedan tror jag inte man ska vara så säker på ny högre nivå än. Fortfarande många som gått billigt i närtid, även efter Kaplans. Det handlar ofta mycket om tillfälligheter.

Edit. Jag hoppas det inte blivit en ny högre nivå... ;)
 
Senast ändrad:

MOL

Cartier
99345EA5-2290-4BE9-8474-08E908014DFE.jpeg
Trippel på temat med svart tavla/guld index som gemensam nämnare, för övrigt helt olika uttryck
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tog inte lång tid innan man var tillbaka, från Tradera i helgen. Inte ägt en Jumbo tidigare så har inte egna erfarenheter att jämföra med men tycker personligen den ser fin ut utvändigt. Finns säkert något att haka upp sig över men..

Ref 2657. cal 342 enligt boettlock och verk.
E068D6F3-570C-40A9-97DC-8D985B3E6F6C.jpeg
D2C45546-9976-4C9B-8FB5-080254FDBC5A.jpeg
8352F3C1-12E3-492F-A8F5-C6E825B677EC.jpeg
63D0F035-846C-4F81-B171-2F22DA014E64.jpeg
 

TJ Mackey

Omega
Hej, önskar hjälp av expertisen här :)

Spanar lite på denna. Säljarens bild är kass. Men är det något som är uppenbart besynnerligt på med boetten eller tavlan? Kronan är inte original. Hur lätt blir det att hitta en ny?

Tack på förhand!
5CB07E7A-2AA1-4FD9-B101-2B11FC30735D.jpeg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Hej, önskar hjälp av expertisen här :)

Spanar lite på denna. Säljarens bild är kass. Men är det något som är uppenbart besynnerligt på med boetten eller tavlan? Kronan är inte original. Hur lätt blir det att hitta en ny?

Tack på förhand!
5CB07E7A-2AA1-4FD9-B101-2B11FC30735D.jpeg
Krona går enkelt att hitta nya, köpte en ny guldkrona till min och betalade typ 50 pund från cousins och sen är det arbete på det.
Tavlan ser tyvärr väldigt tråkig ut, vet inte om någon försökt städa/tvätta den eller om patineringen bara blivit ojämn. Är det guld på stål?
 

TJ Mackey

Omega
Krona går enkelt att hitta nya, köpte en ny guldkrona till min och betalade typ 50 pund från cousins och sen är det arbete på det.
Tavlan ser tyvärr väldigt tråkig ut, vet inte om någon försökt städa/tvätta den eller om patineringen bara blivit ojämn. Är det guld på stål?
Tack! Ja, något skumt med tavlan är det. Mitt otränade öga hade svårt att avgöra om det var patinering eller tvätt/städ...
Har begärt bättre bilder, men eBay verkar spöka med kvalitén. Guld på stål och priset är drygt 6000kr. Skönt att veta att krona är lätt åtgärdat dock:)
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Tack! Ja, något skumt med tavlan är det. Mitt otränade öga hade svårt att avgöra om det var patinering eller tvätt/städ...
Har begärt bättre bilder, men eBay verkar spöka med kvalitén. Guld på stål och priset är drygt 6000kr. Skönt att veta att krona är lätt åtgärdat dock:)
Hade letat efter ett annat exemplar, 6000kr är dyrt för en ful tavla och med fel krona!
 

WatchM

Panerai
2-Faktor
En fundering! Någon som vet varför vissa ”fat lug” Omegas kommer med dials där Seamaster står med ett mer avrundat S och andra med ett spetsigare ett. Vad är korrekt för 2846: orna till exempel?
 
Topp