Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Googla kalibernumret om du nu vet om det? Ingen av de du nämner är bumpers.Hej! Har en Omega Seamaster automatisk ref 2846/2848 call 501 eller 500. Fråga: kan det vara en bumper? Det ska ju låta lite "trasigt" trots att den inte är det. Någon som vet på rak arm bara av att titta på ref och cal?
Haha, ja, det hade också varit en lösning. Men kände mig för novis på bumber-fronten för att kunna tyda det snabbt där. Dessutom känns det roligare att fråga på KS. Och nu fick jag rakt och raketsnabbt svar av dig, tack och bock för det hur som!Googla kalibernumret om du nu vet om det? Ingen av de du nämner är bumpers.
Verkligen en otrolig färg!Fångar solen i 2577 med Breguet och våffla
Cool patinaHärjat, mögligt gammalt sportstål. Stort tack för tipset om lädret @bernoulli.
Har tidigare inte alls sett tjusningen med patina, men numera kan jag tycka att det förstärker vintage-känslan.Cool patina
Riktigt bra!Dagens klocka blev farfars gamle goding
Den där skulle åtminstone inte JAG vara ledsen för!Länken är bekräftad AM på OF. Fan det känns ju inte alls kul längre. Och klockan köpte jag mest för länken...
Wow! Fantastisk tavla. Svart, honeycomb OCH date @6!
Tackar! Ska kika på auktionernaDu begränsar utbudet extremt mycket om du ska köpa en retro Omega från en fysisk butik. Om du vill klämma på klockan och känna hur den känns på armen så rekommenderar jag att du bevakar Kaplans auktioner och åker dit när de har visning.
Detta var en riktig pärla! Får man fråga vilket årtal den är ifrån?
Oerhört trevlig. Kan det vara mitten på 50-talet?Detta var en riktig pärla! Får man fråga vilket årtal den är ifrån?
Okej! Är ny i klocksvängarna, har du något tips på vad jag kan söka på för att hitta en sådan? Förstår att det är en Seamaster men tänker om den har något mer specifikt namn eller modellnummer? tackOerhört trevlig. Kan det vara mitten på 50-talet?
Detta var en riktig pärla! Får man fråga vilket årtal den är ifrån?
Kolla, precis vad jag behövde tack!Omega Seamaster Calendar, ref. 2627-10 SC, cal. 353 fra 1952
Riktigt tjusigt med bandet till också mumsDagens klocka blev farfars gamle goding
Det är bara att gratulera. Riktigt bra! Surt när man nu glor ner på handleden och ser sitt egna polerade, smal-luggade, formlösa fanskap med fel krona haha...
Verkligen! Kan bara säga, vackert vackert vackert!Morgonstund har guld i mund
Better be late than never. Jag är otrogen med stål idag