• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor

Wesslan18

Omega
9D247BE1-2C57-4305-8A8B-63F13E1C9E0E.jpeg
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
När vi ändå är inne på jumbo. Kan jag ta 10 för den ovan tycker ni? jumbo, bumper, honeycomb, ny balansaxel och packning.
 

ConElPueblo

Panerai
jeg har selv lige købt en Seamaster-reference fra 50'erne, der ikke er repræsenteret i denne tråd; glæder mig til at vise den frem, men desværre kommer den med posten i næste uge, hvor jeg ikke er hjemme :banghead:

Ropade just hem denna... Vad tycks?
Guld på stål lite synd men tkr tavlan var mums. 5k ok pris?
11492229_fullsize.jpg
11492233_fullsize.jpg
11492231_fullsize (1).jpg

Cal. 491? fint ur :)
5K virker som en meget rimelig pris, boetten er også i fin skick.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
jeg har selv lige købt en Seamaster-reference fra 50'erne, der ikke er repræsenteret i denne tråd; glæder mig til at vise den frem, men desværre kommer den med posten i næste uge, hvor jeg ikke er hjemme :banghead:



Cal. 491? fint ur :)
5K virker som en meget rimelig pris, boetten er også i fin skick.

Grattis! Ser ju toppenmysig ut.

Var sugen materialet till trots. Hoppas tavlan är lika bra som den ser ut att vara. Blev det 5’ med provision? Känns rätt billigt ändå.

Slutade på 4.100kr (5k inklusive provision) :) jag budade också men gav upp då jag inte orkar lämna in den på service. Ställaxeln var sönder och glaset.
Yes. 4100 ex provis. Ska inte vara ngn dyr historia att fixa.

Caliber 491, Serienr 14672155, Referensnr KO 2848, Boettnr 2846-2848 1 SC

Glaset är ju bara att polera. Kikade med lupp och såg ngn liten imperfektion men fin gloss och fint skick på tavlan även om man ju måste polera glaset innan man säkert vet... Glömde min egen lupp och deras sög så lite spänning blir det ändå... ;)
Kass bild på glossen
IMG_20190114_120436.jpg
 
Topp