• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AIK-tråden

Torsten

Vacheron
2-Faktor
4389E592-3800-4100-99AD-8918C8C2A7AD.png
Inte så förvånande egentligen med tanke på hur lätt Goitom & co faller...
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Foliehattarna saknar förmågan att se helheten.
MFF har under samma period fått 8 fler straffar med sig, även vraken, Peking och GBG "faller" lättare och har fått fler straffar med sig.
Vi får nästan inga straffar emot oss däremot. Varför?
Söderfamily har I flera år lipat om hur "tråkiga" Gnaget alltid "parkerar" bussen. Det är svårt att passera en buss som består av Pertan och Nisse etc, och man måste ju vara i Gnagets målområde om man ska få straffen med sig.
Men men, grina på ni. Alltid lika underhållande
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Henok "jag filmade inte, jag förstärkte" eller "hade jag fått 10 milj hade jag stått upp" Goitom:

"Här står jag upp och skriker för att försvararen har snuddat min arm, och snart (långt efter kontakt) ska jag göra en döende svanen i 360 grader och få straff"

014AA1A8-EA67-4F6E-A8FB-9FA59B886A49.jpeg


De rörliga bilderna är givetvis ännu mer tydliga och underhållande (och tragiska) :hilarious:
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Henok "jag filmade inte, jag förstärkte" eller "hade jag fått 10 milj hade jag stått upp" Goitom:

"Här står jag upp och skriker för att försvararen har snuddat min arm, och snart (långt efter kontakt) ska jag göra en döende svanen i 360 grader och få straff"

014AA1A8-EA67-4F6E-A8FB-9FA59B886A49.jpeg


De rörliga bilderna är givetvis ännu mer tydliga och underhållande (och tragiska) :hilarious:
Som sagt. Ni saknar förmågan att se helheten.
20190927_071045.jpg
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Så du tycker att det ska finnas en tidsgräns gällande fasthållning?
Givetvis! Givetvis avgör situationen i sig huruvida det ska blåsas. Annars hade vi haft sisådär 300 % fler avblåsningar per match.
Om det nu var så klockren straff, varför filmade han? Ja just fan, "för att hjälpa domaren" :hilarious:

Jag (och 99% av fotbollssverige med mig) anser att det där inte var straff; räcker med att säga så..
 
Senast ändrad:

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Henok "jag filmade inte, jag förstärkte" eller "hade jag fått 10 milj hade jag stått upp" Goitom:

"Här står jag upp och skriker för att försvararen har snuddat min arm, och snart (långt efter kontakt) ska jag göra en döende svanen i 360 grader och få straff"

014AA1A8-EA67-4F6E-A8FB-9FA59B886A49.jpeg


De rörliga bilderna är givetvis ännu mer tydliga och underhållande (och tragiska) :hilarious:

Han säger bara vad alla anfallare praktiserar......vi vann väl på straff mot er sist va......funkar!!!
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Givetvis! Givetvis avgör situationen i sig huruvida det ska blåsas. Annars hade vi haft sisådär 300 % fler avblåsningar per match.
Om det nu var så klockren straff, varför filmade han? Ja just fan, "för att hjälpa domaren" :hilarious:

Jag (och 99% av fotbollssverige med mig) anser att det där inte var straff; räcker med att säga så..
Bilden ljuger inte. En fasthållning är en fasthållning oavsett vad ni tycker. Det är inte tillåtet och straffen är därmed helt legit.
Goitom förstärker såklart situationen men det är ju inte det som är problemet.
20190927_071045.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Trist att fotbollstrådarna har utvecklats från vänskapliga gliringar sinsemellan till seriösa utfall mot andra medlemmar där man leker huligan och kallar varandra diverse glåpord. Pinsamt från vuxna människor och man kan ju bara hoppas att folk skäms när de scrollar igenom vad de har skrivit dagen efter i bakfylledimmans kranka blekhet.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Trist att fotbollstrådarna har utvecklats från vänskapliga gliringar sinsemellan till seriösa utfall mot andra medlemmar där man leker huligan och kallar varandra diverse glåpord. Pinsamt från vuxna människor och man kan ju bara hoppas att folk skäms när de scrollar igenom vad de har skrivit dagen efter i bakfylledimmans kranka blekhet.
Inte för att ursäkta dåligt beteende.....tror det kan hänga ihop med ålder också.....är man full och 16 år så gapas det mkt......det får man ha med i kalkylen och hopas att det växer bort med tiden.......
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Klockrent straff. Men som dom sa i cmore studion typ 1800 gånger. Så länge vi inte inför VAR så kommer domarna missa saker. Inte direkt första gången i allsvenskan i år som domarna dömmer fel :)

Har du sett premier league (eller serie A) denna säsong inser du snart att VAR hjälper föga, det blir inte mer rimliga bedömningar då heller. det missas solklara straffar, bedöms tveksamma offside och andra grova fel och mkt verkar istället vara att domarna och VAR ska hålla varandra i handen kontra att faktiskt bli ett hjälpmedel för domarna.

Skriver även som jag gjorde i Hammarbytråden att allsvenskan avgörs över 30 matcher. Att klaga på att utfallet i en match ska vara helt avgörande men att ens lag själv inte vunnit alla sina matcher då är det också det främsta problemet till varför ligan inte togs hem (nu kan ju 4st lag ändå vinna än). Dvs inte förlita sig på andra lag ska ordna resultaten för att ens lag torska/spela skit mot x.
 

Makkanxd

Rolex
Har du sett premier league (eller serie A) denna säsong inser du snart att VAR hjälper föga, det blir inte mer rimliga bedömningar då heller. det missas solklara straffar, bedöms tveksamma offside och andra grova fel och mkt verkar istället vara att domarna och VAR ska hålla varandra i handen kontra att faktiskt bli ett hjälpmedel för domarna.

Skriver även som jag gjorde i Hammarbytråden att allsvenskan avgörs över 30 matcher. Att klaga på att utfallet i en match ska vara helt avgörande men att ens lag själv inte vunnit alla sina matcher då är det också det främsta problemet till varför ligan inte togs hem (nu kan ju 4st lag ändå vinna än). Dvs inte förlita sig på andra lag ska ordna resultaten för att ens lag torska/spela skit mot x.
Kommer ju givetvis aldrig bli 100% vattentätt. Men jag är övertygad om att VAR hade löst straffen & offsiden igår :)
 
Topp