• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AIK-tråden

Glappis

Omega
Inte fan visste jag att det fanns en AIK-tråd här ....

Skön seger mot fifflarna från Östersund. Jag fick lite 2018 vibbar av spelet. Trots att vi egentligen inte var sådär värst bra så är vi starka och vinner. Precis som många matcher 2018.

Eftersom jag är ny i denna tråden kan jag ju ge min take på grejen med det usla spelet 2019-2020, Norling etc. Jag springer på och tjötar lite med farsan till en av våra spelare lite då och då och jag delar bilden av att förfallet började redan mot slutet av guldsäsongen. Dessutom har jag fått tydliga signaler på att flera spelare började ifrågasätta Norling redan förra säsongen men knöt nävarna i fickan och lirade på. Det skulle kunna förklara varför det var så många erkänt duktiga och rutinerade spelare som underpresterade å det grövsta. Jag var med på spelarplanet till Glasgow förra året och jag tyckte det var en helt annan stämning i laget än vad det brukar vara. Nabbe var precis som vanligt, lite charmigt förvirrad, skön och snacksugen men annars ..... Norling och Wesström verkade t.ex. knappt prata med varandra etc.

En kvalificerad gissning är att det inte var riktigt hundra mellan Wesström och Norling och det blev förmodligen inte bättre av att Norling i år tvingades till ett spelsystem vi inte har förutsättningar för. Jag älskar Norling för vad han gjort för oss och för den sköna karaktären han är men det var helt rätt att fimpa honom. Vilket förmodligen borde gjorts redan efter förra säsongen. Kvar är Wesström som uppenbarligen måste rökas ut. Jag har respekt även för allt han gjort som t.ex. ett gäng riktigt vassa och viktiga värvningar men dom senaste åren känns det som att han blivit större än klubben och det funkar aldrig.

Bartosz känns helt rätt än så länge, noggrann och dedikerad. Det vi får sikta på är att bli bäst i stan denna låtsas-säsong. Känns ändå skönt att man som supporter som letar ursäkter kan avfärda denna säsong som just en låtsas-säsong.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Fint :)

Screenshot_20201012_164520_com.android.chrome.jpg
 
Man får ju någonstans vara nöjd med en poäng borta mot peking, men man trodde och hoppades på mer! Och det är känslor man inte haft på länge, så jag är nöjd över min egen besvikelse och blickar fram emot Sirius på torsdag!
 

Glappis

Omega
Skulle snarare säga att vi vann en pinne idag faktiskt, med tanke på hur matchen såg ut, att vi slapp undan en straff och den sena kvitteringen.
Ungefär så! Janusevic räddade oss några gånger i första halvlek och sett över hela matchen borde peking gjort ett par baljor till. Det hade ju lätt kunnat bli straff när Goitom nacksvingade fi men visselfjanten Karlsson var precis lika svag som han brukar vara och denna gången gynnade det oss.

Visst finns det saker att jobba på men det ser fan bra ut!
 

rgladh

Omega
vad tror ni om att köpa in Holländaren från Helsinborg billigt..( van de turk ) och även vasalunds målkung som jag inte har namnet på men som öst in mål..
kan ju inte bli mindre liv i anfallet trots R´s bra framträdande sist, silva har inte bidragit med mer än negativ energi till laget
 
Topp